Toon posts:

Media inlichten?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het leuk om de media in te lichten over het DPC krachtvoer wat er op 5 december wordt rondgestrooid?

TV Doet het altijd leuk, zeker als er een goede uitleg wordt gegeven over de DPC en het krachtvoer wat ze eten. Mogelijk dat er dan meer DPC'ers bij komen, omdat de procedure simpel is, veel mensen een breedband aansluiting hebben (ivm kosten), etc?

De mogelijkheid bestaat dan dat Nederland eens wakker wordt :Z uit zijn winterslaap en actief mee gaat }:O

Wie weet................

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

kun jij het regelen? wel zo makkelijk als je iemand bij TV kent, dan ben je nog een keer binnen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 14:23 schreef Sequence het volgende:

kun jij het regelen?
Ik kan het proberen? Nooit geschoten is altijd mis toch? Is het dan wel mogelijk dat ik dan ook 'referenties' krijg? In de vorm van namen, telnrs die hun kunnen bellen, etc? Het moet namelijk een goed verhaal worden, waarbij duidelijk is dat wij met hoogstaand werk bezig zijn, waarbij wij ook laten zien dat wij al zeer goed bezig zijn, etc...... :7

• Sequence

Sequence

Online marketing

vind eerst iemand die een verhaaltje wil doen, dan een geschikt programma/zender... en dan kun je over gaan tot het benaderen van die zender..

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 14:34 schreef Sequence het volgende:
vind eerst iemand die een verhaaltje wil doen, dan een geschikt programma/zender... en dan kun je over gaan tot het benaderen van die zender..
rtlZ, alle beurs nieuwsen, ze houden er van als er weer cijfers omhoog gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 14:34 schreef Sequence het volgende:

Ik wil best een verhaaltje doen voor TV, geen probleem mee. Keurig in het pak, strop voor, geschoren en geknipt, en dan een goed verhaal........ :7

Dat verhaal moet niet te lang zijn, maar wel informatief genoeg. Bovendien moet er ook duidelijk informatie in zitten waar je de clients moet halen, wat je nodig hebt, en waar het allemaal voor gedaan wordt! Niet alleen de grootste zijn is belangrijk, maar ook de motivatie van het ter beschikking stellen van het systeem (idle time) is in het verhaal belangrijk.

Enige suggesties?

• Sequence

Sequence

Online marketing

waarom doe je mee? om de stats, competitie, teamspirit, enz.
wat doe je? snel effe uitleggen wat de verschillende projecten inhouden..
hoe doe je mee? install proggie, laten draaien, doe ook pc's op werk, is niet slecht voor pc er evt. nog bij vermelden
wat levert het op? het genot dat _ons_ team dagelijks hoog in de stats is terug te vinden :)
enzenzenz

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 14:49 schreef Sequence het volgende:

waarom doe je mee? om de stats, competitie, teamspirit, enz.

wat doe je? snel effe uitleggen wat de verschillende projecten inhouden..

hoe doe je mee? install proggie, laten draaien, doe ook pc's op werk, is niet slecht voor pc er evt. nog bij vermelden

wat levert het op? het genot dat _ons_ team dagelijks hoog in de stats is terug te vinden :)

enzenzenz
Kortom, Gewoon een leuk verhaal vertellen, en gaan met die banaan? En, als het een suc6 is, is het dan voor herhaling vatbaar?

• Sequence

Sequence

Online marketing

succes is altijd voor herhaling vatbaar! :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 15:22 schreef Sequence het volgende:

succes is altijd voor herhaling vatbaar! :P
Dan gaan we hier aan het werk :Y)

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Profile van chefren
code:
1
Aantal posts: 8
Dat zijn de leden waar we iets aan hebben 8-) Goed bezig man! :*

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Wel wat kort tijd he, tot 5 dec.

Juist

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

en doe dan niet alleen RC5, maar wijs ze dan naar de DPC site waar ze uit alle DPC projecten kunnen kiezen (ikzelf zou het wel leuk vinden als DPC ook bij SETI eerste is ofzo). Bij RC5 staan we 1e, en als we dat zo houden is het iig goed. Maar bij de andere projecten kunnen we nog wat extra rekenkracht gebruiken. Hou daar dan dus ook ff rekening mee

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 15:56 schreef Jeldert het volgende:

Wel wat kort tijd he, tot 5 dec.
Poep gebeurd en alleen mensen die doen veranderen hun/de wereld :P
Ik ben nooit bang geweest voor een beetje werk :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 16:02 schreef GeniusDex het volgende:

en doe dan niet alleen RC5, maar wijs ze dan naar de DPC site waar ze uit alle DPC projecten kunnen kiezen (ikzelf zou het wel leuk vinden als DPC ook bij SETI eerste is ofzo). Bij RC5 staan we 1e, en als we dat zo houden is het iig goed. Maar bij de andere projecten kunnen we nog wat extra rekenkracht gebruiken. Hou daar dan dus ook ff rekening mee
Het is ook bedoeld om de volledige DPC te voorzien van nieuwe krachtvoerverbruikers :9 Dus ik hoop dat ze alles mee zullen nemen waar de }:O mee bezig is

• gp500
  • Niet online
die gekken van SBS6 willen toch altijd nieuws
kunnen ze nu eens weer wat nuttig nieuws geven.

start eens sbs6 teampje op doen zij ook mee. ;)

WWW.DUTCPOWERCOWS.ORG GOED IN BEELD
1000 NIEUWE USERS. :9~

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 17:44 schreef gp500 het volgende:

WWW.DUTCPOWERCOWS.ORG GOED IN BEELD
1000 NIEUWE USERS. :9~
zet het er dan wel goed neer www.dutchpowercows.org :)

• gp500
  • Niet online
heeft hier geen effect meer toch, wie daar nog niet is geweest :o .

Verwijderd

Via het nieuws van sbs 6 misschien, het is in ieder geval iets. Daar kan je tips melden, via www.hartvan.nl of 0909-8842.

Misschien als meerdere mensen het melden en ze hebben tijd over in hun uitzending.

EDIT: Mailen naar RTL nieuws: rtlnieuws.nl@hmg.nl maybe???? etc.....

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Ik heb nogal wat vrienden die in de journalistiek zitten, zowel landelijk als regionaal.
Zal het onderwerp tussen neus en lippen eens aan de orde brengen.

Linux is free, when time is no money...but still I try

Verwijderd

Kijk wel uit, want ik ben onlangs benaderd door Endemol. Ze verteldden mij dat ze mij en CobraICE nodig hadden voor een 'reportage'. Om een leuke achtergrond neer te kunnen zetten hadden ze zogenaamd veel computers nodig op de achtergrond. Wij waren uiteraard van plan dit te doen. Pas toen we door gingen vragen kwamen we erachter waar het om ging.

Namelijk het programma: 'Heb ik dat?' met Marc Klein-Essink. De heren van Endemol waren namelijk van plan om het Distributed Computing concept eens goed voor lul te zetten door binnen enkele minuten een portret neer te zetten van 'Computernerds die al 2 jaar zoeken maar niets vinden'. Vandaar dus dat ze al die computers op de achtergrond wildden, want nerds hebben natuurlijk veel computers! :(

Kranten enzo is meestal positieve aandacht, wees alleen bedacht op mensen die het DC concept absoluut niet serieus nemen.

Had ik toch bijna voor lul gestaan op nationale televisie! :)

Verwijderd

We hebben al eens media-aandacht gehad.

"Voetballen voor nerds" :P

Verwijderd

Mocht er iemand voor een camera gaan verschijnen dan heb ik een gouden tip voor de POSITIEVE reclame kant...

Niks geen mooi pak ofzo, geen technisch geneuzel over peltiers en water die je PC koelen, begin over seti, en dan via RC5 en folding richting genome, en eindig met UD/think. Het laatste wat mensen horen blijft hangen, en een goed doel doet het altijd goed...

Wat zou ik aantrekken?
Me 'cargo pants' (in goed nederlands worker geheten ( :? )), en een T-Shirt met de opdruk 'YOU ARE DUMB' in binair :P

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Ik kan een vriend van me, ook een dpc-er, wel eens vragen, zijn neef doet allerlei reportages voor sbs6 nieuws, schrijft voor de spits en metro en nog wel wat geloof ik.
Misschien een idee?

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• gp500
  • Niet online
pjosch heb je hun pc's nog niet eens geassimileerd

dat wordt tijd

"begin transform in stats-addicts"

Verwijderd

Zijn hier nog mensen mee bezig?

• Tha_Snail
  • Laatst online: 12:25
Jep, dit topic herinnert me er weer aan dat ik ook wat dingetjes kan doen :) Teamgenoot heeft laatst een presentatie over DPC gehouden, zie [topic=323575]

Nou hadden we ook een mooi stukje voor in de schoolkrant, daar moeten we nog verder mee bezig :) Voor krant, tv en radio ga ik niet bezig, daarvoor schat ik mijn kansen te laag in, het 'wie niet waagt, wie niet wint' gehalte helt te veel over naar 'wie niet wint' :P

• Sequence

Sequence

Online marketing

stukje in dat PC-gedeelte voor de Spits inleveren zou op zich wel koel zijn jah :) en schoolkranten zou ook wel eens goed kunnen werken aangezien je dan al een groep mensen te pakken hebt waar je er al veel van kent!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 00:26
Wat willen we?
goede publiciteit waardoor meer leden

Hoe pak je dat aan?
door op zo'n manier in de media komen dat mensen de DPC niet vergeten en joinen.

De uitwerking van het plan
wij zijn nerds, komen nooit buiten maar vinden mooie vrouwen wel leuk. Omdat soms de computer plat ligt hebben we ook gedrukte vesies van mooie vrouwen...ofwel de playboy.

Daar tweakers een grote doelgroep zijn van playboy, ongeveer 38% van de kopers (sommigen kopen de edities dubbel i.v.m. vastplakkende pagina's) hebben we wel wat te vertellen.

Dus wat gaan we doen. Herinneren jullie nog die gemodificeerde foto van Pjabber (punjab) als vrouwelijke koe met 6 borsten (uiers) in reacite op die gekke knights? We gaan ervoor zorgen dat die foto de middenpagina gaat vullen met een klein teksje erbij over de projecten.

Strak plan of niet? :)

hmmm langer verhaal geworden dan ik dacht

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Eyy dit wordt wel leuk :) DPC promoot Nederland in de computer-berekeningswereld :)

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
we moeten gewoon een officieel persbericht laten uitgaan naar alle kranten enzo 8-)

maar als je schoolkranten enzo pakt heb je al best een grote doelgroep, en met een beetje geluk bekijkt de systeembeheerder op school de dingen dan van een andere kant :)

Maak je eigen poll

• Stoomboot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:37
Op zondag 02 december 2001 19:31 schreef MarcyDarcy het volgende:
blablabla
Je kan het natuurlijk ook overdrijven ;)

#Clan-of-Nine irc.sorcery.net - zelluf!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 19:59 schreef BOOTZ het volgende:
we moeten gewoon een officieel persbericht laten uitgaan naar alle kranten enzo 8-)
Maar wie mag er een officieel persbericht uit doen gaan? Wie bepaald of de tekst goed is? Wie, o wie?

• BOOTZ
Op maandag 03 december 2001 00:01 schreef chefren het volgende:
Maar wie mag er een officieel persbericht uit doen gaan? Wie bepaald of de tekst goed is? Wie, o wie?
dpc crew? in overleg met ons (via got dus)???

Maak je eigen poll

Verwijderd

Dit is al een keer een item geweest. Heel veel ideeen, heel veel inzet, maar de media moeten het maar net vreten.

Als je een jury wilt samenstellen dan zou ik Sequence, Stappel en [EnErGy] (maar dan anders ;) ) aanwijzen, dit zijn drie van de meest actieve leden. Zorg in ieder geval voor een oneven getal of geef iemand mandaat.

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 18:04 schreef Nemesis het volgende:
Dit is al een keer een item geweest. Heel veel ideeen, heel veel inzet, maar de media moeten het maar net vreten.

Als je een jury wilt samenstellen dan zou ik Sequence, Stappel en [EnErGy] (maar dan anders ;) ) aanwijzen, dit zijn drie van de meest actieve leden. Zorg in ieder geval voor een oneven getal of geef iemand mandaat.
Volgens mij vergeet je er paar zoals Chaos, Onno, Dutchman en ik zal er vast nog een paar vergeten die _erg_ veel voor DPC doen (en laten) :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• Sequence

Sequence

Online marketing

* Sequence wil zich best effe verdiepen in een verhaaltje :)
maar denk nie dat ik voor de camera ga, ik sta al te shaken bij een presentatie in de klas :o :+ niet echt mijn sterkste punt ;)

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-05 11:30

Roel

screen -x addict

Kan niet iemand zo'n .jpg babe tot leven brengen ?
Hebben we meteen iemand om voor de camera te zetten & ze blijft wel hangen.. :D :9~ :P

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• Sequence

Sequence

Online marketing

nou, kheb vanacht in bed effe liggen schrijven en hier is het resultaat:
<small>schrijf-, spel- en zinsbouwfouten voorbehouden</small>

<font size="4">Dutch Power Cows</font>

Wie zijn we?
De Dutch Power Cows is een team met ruim 6000 leden dat mee doet aan diverse computer projecten. Het team is enkele jaren geleden ontstaan op Tweakers.net en Fokzine.net en is nu één van de grootsten in zijn soort!

Wat doen we dan?
Zoals hierboven ook al genoemd, doet DPC mee aan diverse projecten. Het gaat dan om projecten waarbij je computer berekeningen maakt om bijvoorbeeld wiskundige raadsels op te lossen, om buitenaards leven op te sporen of om te helpen bij genetisch onderzoek naar een medicijn tegen kanker. Men noemt dit 'Distributed Computing' aangezien grote hoeveelheden rekenwerk worden verdeeld over duizenden internetcomputers.

Hoe doen we dat?
Heel simpel! We installeren een programmaatje op onze computer en dat is alles. Dit programmaatje (de client genoemd) haalt wat te berekenen werk op via internet, berekent dit en als hij klaar is dan stuurt hij het weer terug. Je merkt hier helemaal niks van, de client maakt namelijk gebruik van alle kracht die je computer op elk moment niet gebruikt, de computer wordt er dus niet trager van.

Waarom doen we het?
Er zijn diverse redenen te noemen om mee te doen; zo is er natuurlijk het wetenschappelijke nut dat bij elk project anders is, maar ook niet onbelangrijk is het competitie-element! Aan al ons rekenwerk zit namelijk een puntentelling verbonden en daar omheen is een hele competitie ontstaan. Vandaar dat we ook met z'n allen in één team zitten: om te laten zien dat we de besten zijn! Ook al komen we maar uit een klein landje als Nederland, we staan bij diverse projecten al wel op #1, dat is voornamelijk te danken aan het goede teamwork.

Hoe doe je mee?
DPC doet op dit moment mee aan 7 projecten, dit zijn:
• RC5 hiermee zijn we ooit begonnen, de makers van een 64-bits beveiligingscode achtten hun code onkraakbaar en schreven een wedstrijd uit, DPC staat #1
• OGR wiskundige lineaal berekenen, waarbij op de lineaal geen 2 punten bestaan waartussen de afstand even groot is, DPC staat ook hier 1e
• ECCp tevens een wiskundig project, er wordt gezocht naar een kromme, DPC staat #1
• Genome@Home genen ontwerpen zodat de wetenschap genen die in de natuur worden gevonden beter kan begrijpen, ons team staat 9e
• Folding@Home bij dit project simuleer je het vouwen van proteïnen, dit is een deel van Stanford's onderzoek aan ziektes als Alzheimer
• SETI@Home op zoek naar buitenaards leven, dit is het grootste Distributed Computing project, ruim 3 miljoen deelnemers wereldwijd, DPC is #83
• THINK Het THINK project ambieert via het rekenen aan moleculen en proteïnen een bijdrage te leveren aan het onderzoek naar een medicijn tegen kanker, de twaalfde positie is voor DPC

Kies een project uit dat bij je past en doe mee! Kijk op www.dutchpowercows.org voor meer informatie of kom een gezellig langs op ons forum op http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/5 met al je vragen.

Tot gauw in de ranglijsten!

• Sequence

Sequence

Online marketing

eerste reacties:
vader: enthausiasmerend! :P
moeder: "Vandaar dat we ook met z'n allen in één team zitten" is onduidelijk :?

verder nog mensen op of aanmerkeningen?

• KoW
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Leuk voor in de FAQ, die er nog steeds niet is

Maar voor de rest weet ik niet of een krant dit zo over gaat nemen.
Een beetje teveel vanuit de DPC-er gepraat.

Het tekstje is op zich heel leuk

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op dinsdag 04 december 2001 00:21 schreef Roel het volgende:
Kan niet iemand zo'n .jpg babe tot leven brengen ?
Hebben we meteen iemand om voor de camera te zetten & ze blijft wel hangen.. :D :9~ :P
Hier het plaatje wat Lady StarDust bij Team TNT gebruikt

Afbeeldingslocatie: http://team-tnt.net/images/avatars/10.gif

• Sequence

Sequence

Online marketing

owjah, en laat het eens effe lezen aan je ouders/huisgenoten/man/vrouw/broertje/vrienden die er nog niets van af weten, kijken wat die er van vinden, de mening van een leek is op dit moment het belangrijkst aangezien we juist die groep gaan benaderen!

Verwijderd

ECCp tevens een wiskundig project, er wordt gezocht naar een kromme
Hmm, zochten we niet bepaalde punten op zo'n kromme ? Of heb ik dat weer mis ? :?

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 19:31 schreef MarcyDarcy het volgende:
wij zijn nerds, komen nooit buiten maar vinden mooie vrouwen wel leuk.
Hier ben ik het nog mee eens... :P
Omdat soms de computer plat ligt hebben we ook gedrukte vesies van mooie vrouwen...ofwel de playboy.

Daar tweakers een grote doelgroep zijn van playboy, ongeveer 38% van de kopers (sommigen kopen de edities dubbel i.v.m. vastplakkende pagina's) hebben we wel wat te vertellen.
Err, wrong answer :) We hebben geen gedrukte versies. Geen playboy of andere rotzooi in die aard. En het zou me heel sterk verbazen dat tweakers een grote doelgroep zijn van playboy.. .die spenderen het geld ongetwijfeld liever aan hardware >:)

Bovenstaande geldt tenminste voor _piranha_. Of ben ik weer de uitzondering ??

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-05 23:35

Chakotay

Lick here to continue

Femme heeft wel eens een verhaaltje over DPC gehouden erges, en ik ook een x op een of ander Hengelo's (?) radiostation.

Tip: bereid het een beetje voor en schrijf de tijd dat je gebeld word goed op, dat je niet verrast word zoals ik destijds :o

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Leuk stukkie!

Wat je kan proberen is om dat stuk naar verschillende E-zines te sturen. Die hebben een interessant bereik in de goede doelgroep (computeraars) en zitten toch vaak om kopij te springen. Als er dan op Pjoeter-gebied iets interessants gebeurd waar iedereen beter van wordt (Distributed Computing in het algemeen en DPC in het bijzonder) dan willen ze dat best wel plaatsen.
'T is in ieder geval een kleine moeite om een kopietje naar de redacties van alle (nou ja, misschien niet alle, maar wel veel) E-zines te sturen.

Een tijdje geleden heb ik een berichtje gemailed naar de redactie van Smallzine en een poosje later stond er een stukkie over RC5 en DPC in (zie ook [topic=285864/1/25] )
Ik weet nog steeds niet of het naar aanleiding van die Email is geweest maar toch........ You never know.

Verwijderd

De kranten Het Parool,Trouw,Volkskrant willen er pas een bericht over maken als het helemaal klaar is RC5 heb ik het dan over.
We hebben het er met ze over gehad toen we nummer 1 van de wereld werden met RC5.
Ze vertelden ons om terug te komen als we het project ook werklijk gewonnen hadden dan zouden ze wel een stukje willen publiceren.

• 0rbit
  • Laatst online: 20-05 13:55
Op donderdag 06 december 2001 01:14 schreef Catweazle het volgende:
De kranten Het Parool,Trouw,Volkskrant willen er pas een bericht over maken als het helemaal klaar is RC5 heb ik het dan over.
We hebben het er met ze over gehad toen we nummer 1 van de wereld werden met RC5.
Ze vertelden ons om terug te komen als we het project ook werklijk gewonnen hadden dan zouden ze wel een stukje willen publiceren.
Tja... wat is gewonnen in deze? Ik bedoel; Wensen ze ook nog dat wij de juiste key daadwerkelijk vinden? Die kans is nog geen 10%... Sneu hoor... eigenlijk..

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Sequence

Sequence

Online marketing

versie 2
<small>schrijf-, spel- en zinsbouwfouten voorbehouden</small>
voel je niet geremd om dit stukkie hier (deels) te herschrijven, of gewoon met aan- of opmerkingen komen.. dan gaan we dit stukkie perfectioneren voor openbaring :)

<font size="4">Dutch Power Cows</font>

Wie zijn we?
De Dutch Power Cows is een team met ruim 6000 leden dat mee doet aan diverse computer projecten. Het team is enkele jaren geleden ontstaan op Tweakers.net en Fokzine.net en is nu één van de grootsten in zijn soort!

Wat doen we dan?
Zoals hierboven ook al genoemd, doet DPC mee aan diverse projecten. Het gaat dan om projecten waarbij je computer berekeningen maakt om bijvoorbeeld wiskundige raadsels op te lossen, om buitenaards leven op te sporen of om te helpen bij genetisch onderzoek naar een medicijn tegen kanker. Men noemt dit 'Distributed Computing' aangezien grote hoeveelheden rekenwerk worden verdeeld over duizenden internetcomputers.

Hoe doen we dat?
Heel simpel! We installeren een programmaatje op onze computer en dat is alles. Dit programmaatje (de client genoemd) haalt wat te berekenen werk op via internet, berekent dit en als hij klaar is dan stuurt hij het weer terug. Je merkt hier helemaal niks van, de client maakt namelijk gebruik van alle kracht die je computer op elk moment niet gebruikt, de computer wordt er dus niet trager van.

Waarom doen we het?
Er zijn diverse redenen te noemen om mee te doen; zo is er natuurlijk het wetenschappelijke nut dat bij elk project anders is, maar ook niet onbelangrijk is het competitie-element! Aan al ons rekenwerk zit namelijk een puntentelling verbonden en daar omheen is een hele competitie ontstaan. Vandaar dat we ook met z'n allen in één team zitten: om te laten zien dat we de besten zijn! Ook al komen we maar uit een klein landje als Nederland, we staan bij diverse projecten al wel op #1, dat is voornamelijk te danken aan het goede teamwork.

Hoe doe je mee?
• RC5 hiermee zijn we ooit begonnen, de makers van een 64-bits beveiligingscode achtten hun code onkraakbaar en schreven een wedstrijd uit, DPC staat bovenaan
• OGR wiskundige lineaal berekenen, waarbij op de lineaal geen 2 punten bestaan waartussen de afstand even groot is, DPC staat hier te vechten om de top
• ECCp tevens een code kraken, deze keer kan door een elliptische kromme uit te rekenen de code worden gevonden, DPC staat bovenaan
• Genome@Home genen ontwerpen zodat de wetenschap genen die in de natuur worden gevonden beter kan begrijpen, ons team stijgt snel binnen de top 10
• Folding@Home bij dit project simuleer je het vouwen van proteïnen, dit is een deel van Stanford's onderzoek aan ziektes als Alzheimer, DPC staat in de top 20
• SETI@Home op zoek naar buitenaards leven, dit is het grootste Distributed Computing project, ruim 3 miljoen deelnemers wereldwijd, DPC stijgt met stip door de top 100
• THINK Het THINK project ambieert via het rekenen aan moleculen en proteïnen een bijdrage te leveren aan het onderzoek naar een medicijn tegen kanker, de top 10 is ligt nog net buiten bereik van DPC

Kies een project uit dat bij je past en doe mee! Kijk op www.dutchpowercows.org voor meer informatie of kom een gezellig langs op ons forum op http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/5 met al je vragen.

Verwijderd

Erg netjes Sequence ! simpel en pakkend :)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:33
Op donderdag 06 december 2001 01:54 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

Tja... wat is gewonnen in deze? Ik bedoel; Wensen ze ook nog dat wij de juiste key daadwerkelijk vinden? Die kans is nog geen 10%... Sneu hoor... eigenlijk..
Nee, tuurlijk niet. Dat hoeven zij niet te weten Winnen = op de eerste plaats staan als het project afgelopen is (in dit geval dan :)).

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Over het kraken van codes:
Dat komt bij iemand die er helemaal nog niets van weet wat hacker achtig over.
Noem het evt het testen van de veiligheid van een met ECCp gecodeerd bericht.
(Bij RC-5 staat het op zich een stuk beter)

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 14:58 schreef KoW het volgende:
Over het kraken van codes:
Dat komt bij iemand die er helemaal nog niets van weet wat hacker achtig over.
Noem het evt het testen van de veiligheid van een met ECCp gecodeerd bericht.
(Bij RC-5 staat het op zich een stuk beter)
Bij RTL Boulevard bijvoorbeeld noemen ze iemand die anoniem in beeld verschijnt en die DivXjes van inet download al een 'anonieme hacker' |:(
Dussemmmm, bijna alles wat wij doen kan worden opgevat als hacking volgens bepaalde media.
Andere woordkeuze verlegt de drempel wel, ja.

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Inderdaad, omdat sommigen niet weten waar het om gaat is het beter om een beetje uit te kijken met wat je zegt.

DivX jes downen is natuurlijk gewoon zuiver illegaal, ook al valt het niet onder hacken. Het is officieel wel een vorm van criminaliteit.

Als je dan een zin als een code kraken erin zet, wordt dat door een Gemiddelde Nederlander gezien als iets dat niet mag. De veiligheid van een code testen mag natuurlijk wel ;)

Verwijderd

DivX jes downen is natuurlijk gewoon zuiver illegaal
Nee, dus niet...

DivX is gewoon een compressie standaard voor video beelden...
(dat weet jij ook wel ;) )

Wat jij bedoeld is het downloaden van complete commerciele films...
Zo zie je maar... Bepaalde dingen krijgen vrij snel een 'duister' tintje... En dat is jammer :'(

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

nah, :) goed, je begrijpt in elk geval mijn punt

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38

Termy

valt er nog wat te fragge?

leuk tekstje maar haal idd het woordgebruik dat in verband kan staan met hackers eruit. overdreven misschien maar je moest eens weten hoe achterlijk mensen kunnen denken/zijn.

verder is het idd beter te zeggen dat we vechten om de top of met stip de top 100 in zijn gekomen dan koel te zeggen dat we 83e staan.

is er niemand hier in de reclame/marketing wereld?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op zaterdag 08 december 2001 14:01 schreef Termy het volgende:
is er niemand hier in de reclame/marketing wereld?
M'n baas heeft in de reclamewereld gezeten :)

Toen een mailtje voor mij per ongelijk bij hem terecht was gekomen en ie die naam Dutch Power Cows zag, vroeg ie gelijk of we die naam al geregistreerd hadden. Dat vond ie een hele goede naam marketingtechnisch.

Maar goed, dat is off-topic geklets in deze draad :)

• Sequence

Sequence

Online marketing

aangezien er verder geen op- of aanmerkingen meer komen heb ik de uiteindelijke versie maar eens online gegooid :)

deze staat hier en je mag hem natuurlijk vrij gebruiken om DPC te promoten, het is gewoon 1 A4'tje dus deel hem overal uit, leg hem op iedere balie die je tegenkomt, schoolkrantjes, tijdschriften, alles en iedereen moet op de hoogte zijn van DPC :P

• 0rbit
  • Laatst online: 20-05 13:55
Mooi pakketje informatie! Ik zou graag nog een logotje van DPC in dat bestandje zien en zou de url's even allemaal dikgedrukt maken... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Tha_Snail
  • Laatst online: 12:25
Spellingscheck van Word erover gehaald + m'n eigen taalkennis :P
Op Thursday 06 December 2001 14:12 schreef Sequence het volgende:

Wie zijn we?
De Dutch Power Cows is een team met ruim 6000 leden dat meedoet aan diverse computerprojecten. Het team is enkele jaren geleden ontstaan op Tweakers.net en Fokzine.net en is nu n van de grootste in zijn soort!

Wat doen we dan?
Zoals hierboven ook al genoemd (+staat?), doet DPC mee aan diverse projecten. Het gaat dan om projecten waarbij je computerberekeningen maakt om bijvoorbeeld wiskundige raadsels op te lossen, om (weglaten?) buitenaards leven op te sporen of om (zelfde?) te helpen bij genetisch onderzoek naar een medicijn tegen kanker. Men noemt dit 'Distributed Computing' aangezien grote hoeveelheden rekenwerk worden verdeeld over duizenden internetcomputers.

Waarom doen we het?
Er zijn diverse redenen te noemen om mee te doen; zo is er natuurlijk het wetenschappelijke nut dat bij elk project anders is, maar ook niet onbelangrijk is het competitie-element! Aan al ons rekenwerk zit namelijk een puntentelling verbonden en daaromheen is een hele competitie ontstaan. Vandaar dat we ook met z'n allen in n team zitten: om te laten zien dat we de besten zijn! Ook al komen we maar uit een klein landje als Nederland, we staan bij diverse projecten al wel op #1, dat is voornamelijk te danken aan het goede teamwork.

Hoe doe je mee?
-RC5 hiermee zijn we ooit begonnen, de makers van een 64-bits beveiligingscode achtten hun code onkraakbaar en schreven een wedstrijd uit, DPC staat bovenaan
-OGR wiskundige liniaal berekenen, waarbij op de liniaal geen 2 punten bestaan waartussen de afstand even groot is, DPC staat hier te vechten om de top
-ECCp tevens, hoort dit geen ander woordje te zijn? 'ook' ofzo? een code kraken, deze keer kan door een elliptische kromme uit te rekenen de code worden gevonden, DPC staat bovenaan

Kies een project uit dat bij je past en doe mee! Kijk op www.dutchpowercows.org voor meer informatie of kom eens (is al verbeterd op de final versie) gezellig langs op ons forum op http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/5 met al je vragen.

• Sequence

Sequence

Online marketing

hm... toch eens tijd voor een Nederlandse spellcheck ;)
plaatje met DPC-logo zal ik zsm nog effe erbij editten, maar ver is ie klaar :)

de tekst staat hier en je mag hem natuurlijk vrij gebruiken om DPC te promoten, het is gewoon 1 A4'tje dus deel hem overal uit, leg hem op iedere balie die je tegenkomt, schoolkrantjes, tijdschriften, alles en iedereen moet op de hoogte zijn van DPC :P

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Mischien kunnen we proberen om volgend jaar in de elsevier webgids te komen (niet dat iemand die leest maar het gaat om het idee :P)

Dit jaar stond tweakers.net in de top 657 beste websites (zooooowh :D )

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• BOOTZ
Op zondag 09 december 2001 22:11 schreef Sequence het volgende:
de tekst staat hier ....
mooi stukje sequence, maar die pagina geeft een 404

(ow en ik zal het ff als inleveren voor onze volgende schoolkrant :) )

Maak je eigen poll

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 08:28

Pyrus

Hardknock life

Kweet watter zo ongeveer zou moeten staan (en dat is een goede lap txt), maar alles wat ik krijg is dit: Pagina bestaat niet ! en het logo van de UT ...... dan maar c/p'en

LinkedIn

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op zondag 16 december 2001 09:27 schreef BOOTZ het volgende:

[..]

mooi stukje sequence, maar die pagina geeft een 404

(ow en ik zal het ff als inleveren voor onze volgende schoolkrant :) )
idd, hij staat tegenwoordig op http://sequence.keyserver.org/DPC.doc ... die andere account was afgesloten ;(
Pagina: 1