[C++] applicatie starten in c++ programma

Pagina: 1
Acties:

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 09:40
ik heb hier een c++ proggie waar ik een ander programma in wil starten. ik weet dat dit kan met system("naam"); maar ik moet ook een aantal parameters meegeven en dat kan niet op deze manier.

nou is mijn vraag, start je een programma met meer parameters mee binnen een c++ programma??

Verwijderd

Een C oplossing:
code:
1
2
3
4
5
6
char command[100];

strcpy(command, "naam");
strcat(command, " -parameter");

system(command);

of C++ (dat vroeg je eigenlijk):
code:
1
2
3
4
std::string command= "naam";
command+= " -parameter";

std::system(command.c_str());

• Freez
Op vrijdag 30 november 2001 14:25 schreef mietje het volgende:
Een C oplossing:
code:
1
2
3
4
5
6
char command[100];

strcpy(command, "naam");
strcat(command, " -parameter");

system(command);

of C++ (dat vroeg je eigenlijk):
code:
1
2
3
4
std::string command= "naam";
command+= " -parameter";

std::system(command.c_str());
ik heb wel enige programmeer ervaring met c++ maar dit snap ik niet echt, is er geen makkelijkere manier?? ongeveer zoals pascal ofzo??

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Met de oplossing in dit topic kan het ook: [topic=336021/1/25]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 14:41 schreef Freez het volgende:
ik heb wel enige programmeer ervaring met c++ maar dit snap ik niet echt, is er geen makkelijkere manier?? ongeveer zoals pascal ofzo??
Wat is hier zo moeilijk aan? De system() functie neemt gewoon een string als parameter, waarin de naam van het programma plus zijn parameters moeten staan. Maw. in de string die je aan system() doorgeeft moet precies het zelfde staan als wanneer je het programma vanaf een prompt opstart, bv. system("del *.*").

Wat ik in die voorbeelden doe is die commandoregel dynamisch opbouwen, ik begin met als het ware met "del" en plak er dan " *.*" achter.

• Freez
ok thanx mensen ik heb het toch maar met system("naam"); gedaan en de 2 parameters aan elkaar geplakt met strcpy.
Pagina: 1