Geen DVI-kabel bij TFT?

Pagina: 1
Acties:

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:21

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik ben aan het overwegen een 17"TFT met DVI aansluiting te kopen voor mijn Radeon 8500.

Nu heb ik toevallig op mijn werk voor een klant een Philips 170B besteld. Kijk ik op de doos, zit er toevallig ook een DIV aansluiting op.

Maar, koop je een scherm van 2700,-- ex kunnen ze er niet eens een DVI-kabel bij doen!
Zijn er uberhaupt monitoren waar een DVI-kabel bijgeleverd wordt??
Zijn de kabels los te kopen?? Quanta costa?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Weet je zeker dat de dvi kabel niet bij de radeon zat?
Volgens mij is het standaard om alle kabels bij de vgakaarten te leveren.
Dat is tot nu tenminste met al mijn videokaarten het geval geweest.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Neej er zit geen kabel bij de videokaart. Wel een converter om een analoge monitor aan te sluiten op de digitale uitgang!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 14:00 schreef ChUcKiE het volgende:
Maar, koop je een scherm van 2700,-- ex kunnen ze er niet eens een DVI-kabel bij doen!
Zijn er uberhaupt monitoren waar een DVI-kabel bijgeleverd wordt??
Zijn de kabels los te kopen?? Quanta costa?
Bij DVI moet je goed kijken op de site of specifiek vragen dat ze de DVI kabel meeleveren. Ongeveer de helft van de schermen met DVI hebben een kabel bijgeleverd en de andere helft niet.
Bij sommige merken staat op de site wat er allemaal in de doos zit.

Een DVI kabel is afzonderlijk te koop maar redelijk lastig om aan te raken.
Op vrijdag 30 november 2001 14:10 schreef ErikRo het volgende:
Weet je zeker dat de dvi kabel niet bij de radeon zat?
Volgens mij is het standaard om alle kabels bij de vgakaarten te leveren.
Dat is tot nu tenminste met al mijn videokaarten het geval geweest.
Kabels zitten standaard bij een monitor en niet bij een grafische kaart. Het enigste wat bij een grafische kaart zit is eventueel een tv-out kabel en een converter.

Ik heb ook al wat grafische kaarten gehad maar ik heb nog nooit een monitorkabel bij mijn grafische kaart gekregen.

Verwijderd

oei oei oei

ik ben helpdesker voor guillemot geweest en toen de prophet ddr-dvi uitkwam had ik ook iemand aan de telefoon die een dvi kabel zocht

als het nog net zoals toen is ben je de lul :)

want toendertijd (maart 2000) kon je die dingen niet in nederland krijgen

de enige die ze leek te hebben was compaq in canada volgens mijn collega's bij guillemot(!)

btw, dvi kabels zitten dus nooit bij een videokaart
bij videokaarten zitten zowizo nooit kabels behalve die tv-out -> composite kabeltjes en natuurlijk de dikke blauwe kabel die je bij een v3-3500 tv kreeg :P

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Gelukkig is deze TFT voor ene klant van me, die um momenteel op een geintegreerde S3 Virge (Digital Venturis) heeft zitten. Maar als ik er strax zelf een bestel moet die er zeker bij zitten!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op vrijdag 30 november 2001 15:13 schreef Thommy het volgende:
[..]
Ik heb ook al wat grafische kaarten gehad maar ik heb nog nooit een monitorkabel bij mijn grafische kaart gekregen.
Je heb helemaal gelijk, ik was in de war met die tv-out stekkers cq converters.
Kabels zitten horen aan de monitor

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Heeft er iemand hier z'm TFT met een DVI kabel aan gesloten die niet bij z'n TFT zat en waar heb je die kabel gekocht? Ik wil namelijk ook m'n TFT via de DVI poort op m'n Radeon 8500 aansluiten.

Flickr

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 10:08 schreef ruubruub het volgende:
Heeft er iemand hier z'm TFT met een DVI kabel aan gesloten die niet bij z'n TFT zat en waar heb je die kabel gekocht? Ik wil namelijk ook m'n TFT via de DVI poort op m'n Radeon 8500 aansluiten.
Ik ken hier een hele kleine computerwinkel (is nogal een warboel) waar ze af en toe DVI kabels liggen hebben maar dit is in de buurt van Brugge (België) en die zit niet op internet. Voor de rest zou ik het niet weten.

• rkrythe
tsja, ik woon net onder utrecht, dus ik ga niet effe naar Belgie :)

Flickr

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Joh een DVI kabel is wel verkrijgbaar hoor. Intronics (grote kabelboer in NL) heeft ze in het assortiment.

http://193.173.146.87/intronics/servlet/Products?level5=18336&moeder3=13628&moeder4=14136

• rkrythe
en moet ik de singel of dual DVI kabel hebben?

Flickr

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
dual DVI is alleen voor als je videokaart 2 monitoren ondersteund (matrox g550 dualhead, 1 aansluiting op de kaart en 2 naar de monitoren toe) heb ik zelf ook :9

A wise man's life is based around fuck you

• rkrythe
maar waarom zijn die stekkers dan anders? De DVI poort is toch hetzelfde? of denk ik nou verkeerd? :)

Flickr

• Zwelgje
dat zijn andere stekkers want als je (in mijn geval) een matrox g550 hebt (met dualhead) dan zit er GEEN STANDAARD dvi uitgang op de kaart maar een 60polige LFH stekker (matrox eigen uitgang) hierop moet je je Y kabel aansluiten, waar 2 dvi uitgangen opzit.

je kan dus niet zomaar een dual dvi kabel kopen voor op je 'single' dvi videokaart

• rkrythe
k, bedankt. Maar hoe moet ik op die site bestellen, want dat lukt me niet en ik wil ook graag de prijs van die kabel weten.

Flickr

Verwijderd

Op deze site (http://lcd.schijf.org) van Zotty staat een hoop uitleg over LCD schermen.

Bij "Digitale Aansluitingen" staat de uitleg over DVI-D, DVI-I en dual link.

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Op zondag 02 december 2001 15:00 schreef zwelgje2 het volgende:
dual DVI is alleen voor als je videokaart 2 monitoren ondersteund (matrox g550 dualhead, 1 aansluiting op de kaart en 2 naar de monitoren toe) heb ik zelf ook :9
Je snapt het uberhaupt niet he. Dual Link DVI is de term voor een dubbele link naar de monitor om een hogere resolutie aan te kunnen. Een enkele link komt maar tot 1280x1024. Met Dual kan je komen tot HDTV-niveau (1920 x 1080) en soms zelfs nog hoger.

Dat is dus Dual Link en heeft helemaal niets te maken met twee monitoren!!

• Zwelgje
Op maandag 03 december 2001 11:01 schreef Goodielover het volgende:

[..]

Je snapt het uberhaupt niet he.
iets minder agressief toontje mag anders ook wel hoor! (ik vat het tenminste zo op)

kwas ff in de wat met dualhead en dual link, sorry hoor!

Pagina: 1