Toon posts:

Iemand al een Terratec DMX 6Fire 24/96

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er een heel veelbelovend kaartje uit. Vergelijkbaar met een Audigy Platinum volgens mij.

Al iemand ervaring hiermee? Ben erg benieuwd.

• Mo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08-2023

Mo

Jah, dat is het. Het mooie ervan is dat er een 24-bits D/A converter op zit (waar je eerlijk gezegd nog niet een heleboel aan hebt). Da's een nieuwe standaard voor geluidsopnames (normale CD is 16-bits en 24-bits opnames kosten een piek of 80 per stuk (!)).

Op verschillende HW-testsites staan wel vergelijkings-tests van geluidskaarten. Kijk eens op tweakers, Tom's hardwarepeetsj of hardwareinfo.

Ben kortgeleden ook op zoek geweest naar een nieuwe soundcard en deze tests hebben me erg geholpen bij de keuze (je kunt mooi de specs (ondersteuning van de verschillende technieken) tegen je wensen (waaraan aansluiten, kosten) afwegen).

... sja, dinges, hoe noem je het ...

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 13:58 schreef Spud101 het volgende:
Vergelijkbaar met een Audigy Platinum volgens mij.
Tsja, de 6-Fire is beter qua specs (en goedkoper) en de Audigy biedt helemaal geen 24bit/96KHz sampling. De Audigy is stukken minder IMHO.

De 6-Fire biedt het beste van 2 werelden, pro-audio (24/96, Break-out box, Asio) en gamen (EAX, DirectX, Aureal) met 1 kaart :)
Al iemand ervaring hiermee? Ben erg benieuwd.
Ik ga er zelf ook een halen, ervaring kan ik (nog) niet delen...

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 16:09 schreef Mo het volgende:
Jah, dat is het. Het mooie ervan is dat er een 24-bits D/A converter op zit (waar je eerlijk gezegd nog niet een heleboel aan hebt).
Voor pre-mastering heb er wel degelijk heel veel aan.
Da's een nieuwe standaard voor geluidsopnames (normale CD is 16-bits en 24-bits opnames kosten een piek of 80 per stuk (!)).
Nou, zo nieuw is 24/96 niet meer hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik helemaal overtuigd!!

Weet iemand waar ze dit kaartje verkopen in NL??

TIA

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 15:54
Op de HCC zat er zo'n geluidskaart in een van de computers op de Terratec stand en ik moet zeggen dat kastje is zeker strak :P

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Fish_Hook
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2019

Fish_Hook

Skatje

Ik was ook op die stand bij de hcc-dagen en er liep daar zo'n vage doed rond met zo'n kassie in zijn handen. Ik zat zo een beetje naar dat dingetje te loeren en toen dacht ik in eerste instantie dat het een 'break-in' box was: gewoon intern dus. Het heeft echt van die rechte hoeken en niets moois aan de buitenkant en tis ook nog zo'n stalen geval (niet echt mooi afgewerkt aan de buitenkant, zoals die Audigy Platinum eX).

Komtie naar me toelopen, waarop ik aan hem vraag:
"Wel jammer dat het geen break-out box is he?"

Waarop hij met een mysterieuze toon begint te vertellen over dat "het wel een break-out box is, (wijzend naar het logo'tje bovenop zijn inmiddels alweer behoorlijk versleten kastje) maar dat het niet zo genoemd mag worden"

Ik onderbreek hem <met mijn meest newbie-achtige gezicht :Y) > "Waarom dan niet, is dat vanwege....eh.... copyright offeh.... creative?"

Bij het horen van dat laatste woord kijkt hij me verstoord aan en gaat verder: "Ja er zijn *kuch* Europese stralingsnormen *kuch* enne -ongenuanceerd gebrabbel- gewoon een externe kabel -ongenuanceerd gebrabbel- dus het kan wel. Straling is *kuch* te verwaarlozen *kuch*"

Het is dus waarschijnlijk niet echt handig om 24/7 met je hoofd op 1cm van dat kastje te zitten, tenzij je op een dag met een extra oog wakker wil worden of iets dergelijks.

Hehe, ik was in elk geval overtuigd... >:) Ongenuanceerd gebrabbel roeleert, vooral als het ook nog met een wazig Duits-achtig accent gebeurt.

"I have no enemies! I have shot them all!" - Spaans generaal Ramon Narvaéz in 1858 op zijn sterfbed op de vraag of hij het zijn vijanden kon vergeven.

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 14:40 schreef Fish_Hook het volgende:
Het heeft echt van die rechte hoeken en niets moois aan de buitenkant en tis ook nog zo'n stalen geval (niet echt mooi afgewerkt aan de buitenkant, zoals die Audigy Platinum eX).
Ik weet niet welk kastje jij gezien hebt, maar het was vast niet deze Afbeeldingslocatie: http://www.terratec.de/produkte/6fire/TN_DMX6fire2496_Board_and_Module.JPG

Edit: En dan nog, liever degelijk staal spul dan plastic rommel ;)

• Fish_Hook

Fish_Hook

Skatje

Op dinsdag 04 december 2001 14:48 schreef warp het volgende:

[..]

Ik weet niet welk kastje jij gezien hebt, maar het was vast niet deze [afbeelding]

Edit: En dan nog, liever degelijk staal spul dan plastic rommel ;)
Het was wel dat kastje hoor en eigenlijk had ik "mooi afgewerkt" ook met die aanhalingstekens moeten typsen. Ik bedoelde daarmee dan ook het 'gelikte' design (met rondingen e.d.) van die creative box.

Als je van strak houdt - waar ik ook niet vies van ben hoor :) - dan is die terratec box idd heel mooi.

Maar staal of niet, het blijft een feit dat hij volgens de norm teveel straling afgeeft. Het lijkt me niet dat die man bij de stand dat verzint om meer klanten te werven. Zo van "Cooooool, straling uit m'n break-out box... dat had ik nog niet!" :P

"I have no enemies! I have shot them all!" - Spaans generaal Ramon Narvaéz in 1858 op zijn sterfbed op de vraag of hij het zijn vijanden kon vergeven.

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 15:09 schreef Fish_Hook het volgende:
Maar staal of niet, het blijft een feit dat hij volgens de norm teveel straling afgeeft. Het lijkt me niet dat die man bij de stand dat verzint om meer klanten te werven.
Of die man weet niet waar hij het over heeft... wat voor straling moeten die paar potmeters en jackplugs genereren dan? Meer zit er namelijk niet in die break-out box....

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij bedoelt hij straling de box in. Dit in verband met storingen op het audiosignaal.
Kan me niet voorstellen dat zo'n kastje met wat analoge signalen van een paar volt een enorm veld kan opwekken.

Zeker niet in vergelijking met bijvoorbeeld je voeding of monitor.

Bij veel Breakout-boxen zit het volledige analoge gedeelte erin. Zo heb je nooit (storingsgevoelige) analoge signalen in die stralingshel die zich in je kast bevindt.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar, ja maar,

Waar kan ik dat ding nou kopen???

Ik kan niet meer wachten ;-) Heb alle andere componenten klaar staan voor een coole nieuwe PC, alleen deze mooie geluidskaart ontbreekt nog.

TIA

• Fish_Hook

Fish_Hook

Skatje

Probeer het eens bij Informatique.
Hier staat hij op het lijstje voor een toch wel behoorlijke 575 guldentjes, en je kunt hem alvast bestellen.

Maar dat belooft wat voor de prijzen van andere winkels aangezien Informatique niet vaak de goedkoopste is :)

• Fish_Hook

Fish_Hook

Skatje

Wat me al eerder was opgevallen op de Terratec-site, maar wat me nu nog een keertje aan het lachen maakte was de volgende alinea en dan vooral het laatste zinnetje op deze pagina:

"Reliable Sound.
TerraTec products ensure that crystal clear 24bit sound quality really gets beyond the cinch plug with high quality components and consequent renunciation of incomplete format conversions and a basic technology which lives up to the commercial promises. Don't let creative packages fool you, because only studio technology can provide studio sound."

Wat subtiel he! :P

Pagina: 1