url's voor uitleg/betekenissen technische termen

Pagina: 1
Acties:

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hallo,

heeft iemand misschien een link voor me of kan zo uitleggen wat de meest belangrijke technische termen zijn en dan daar de betekenis of uitleg van, termen zoals anisotropic filtering en linear of triple filtering/buffer ofzo, ik zit hier met geforce tweak utility en snap er niks van, staat wel uitleg bij maar die is nogal twijfelachtig, maker van het progje schijnt het zelf ook niet helemaal te snappen ofzo, en ik zoek nog een goed tweak progje waarbij je al die instellinkjes kunt doen van vsync uit en triple buffer etc, iemand een tip?

alvast bedankt :7

(en ja ik heb search gebruikt)

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zie in V&B bovenin de 1ste 4 topics (groene) ik d8 dat je daar wel ergens iets vind...

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
staat niks over in.. :'(

Verwijderd

Filtering : [topic=336303/1/25]

Buffering:

double buffering zijn twee afzonderlijke geheugen buffers waarin het compleet gerenderde 3D frame van de videokaart staat opgeslagen. De RAMDAC kan deze buffer uitlezen en op je scherm zetten. Het uitlezen van de RAMDAC gebeurd vanuit de front-buffer en het schrijven van de 3D chip gaat naar de Backbuffer. Dit zorgt voor vloeiende beelden, als je kaart snel genoeg is. Wanneer de RAMDAC de frontbuffer uitgelezen heeft dan wordt de inhoud van de backbuffer naar de frontbuffer gekopieerd. Al dan niet gesynchroniseerd (Vsync)

[edit:]Om misverstanden uit de weg te ruimen met deze Vsync bedoel ik dus de synchronisatie tussen 3D chip en software. NIET de Vsync tussen RAMDAC en monitor, die moet natuurlijk altijd aanstaan en kun je ook niet uitzetten
[/edit]

Triple buffering is hetzelfde alleen met 3 buffers :)
Voordeel is dat je videokaart nog eerder met het renderen kan beginnen van een nieuwe frame omdat er twee reeds klaar zijn in de andere buffers. Natuurlijk vraagt dit meer geheugen gebruik maar het resultaat is dus nog vloeiender :)

Dus nog maar eens "Nothing is for free in 3D" ;)