Welke Compaq server als intranet server?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:21

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik moet globaal aan kunnen geven wat een webserver voor een intranet gaat kosten.

Op deze webserver zullen max 300 users zitten.
Er zal gewerkt worden met SQL2000. Ook zullen er databases op draaien die voor andere doeleinden gebruikt gaan worden zoals Citrix Metaframe XP (10 servers) en eventueel Powerfuse.

Nu maken we gebruik van Compaq servers en ook dit zal er een worden. Het moet er een worden in een rack-mountable uitvoering.

Kan iemand mij zo zeggen met welke specs ik globaal rekening moet houden, zodat ik kan kijken wat een dergelijke server gaan kosten??

Wel of geen Raid5? etc.

Alvast bedankt!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit is een ANS topic. Omdat HA opzich niet zo erg fout is ->[ANS]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
Het lijkt mij zinvol om niet 1 machine neer te zetten voor zowel database en webserver activiteiten. Eerder een dual cpu doosje voor webserver en een tweede dual of quad cpu met voldoende storage voor de database.
Prijzen zijn lastig te bepalen... maar reken op iets tussen de 30 en 70 K (euros of guldens mag je zelf bepalen :) )

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op vrijdag 30 november 2001 15:41 schreef vandijk het volgende:
Het lijkt mij zinvol om niet 1 machine neer te zetten voor zowel database en webserver activiteiten. Eerder een dual cpu doosje voor webserver en een tweede dual of quad cpu met voldoende storage voor de database.
Prijzen zijn lastig te bepalen... maar reken op iets tussen de 30 en 70 K (euros of guldens mag je zelf bepalen :) )
Hmm een webserver met max 300 users.. en je raad een dual CPU aan.. beetje overkill niet?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik weet dus niet of het overkill is, maar ik zat te denken aan een:

Compaq ML530
Xeon processor (1, uitbreidbaar naar 2)
1024 MB intern geheugen
5 * 18GB 10K schijfjes
DDS4 tape

Zoiets dus???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 16:24 schreef ChUcKiE het volgende:
Xeon processor (1, uitbreidbaar naar 2)
Persoonlijk vindt ik de prijs van de xeon veel te hoog.
Snok er 2 PIII 1 Ghrz in; is veel goedkoper, en je hebt meer power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
En als je kijkt naar toekomstige uitbreidingen?

De huidige Compaq servers worden al met 1,113 MHz processoren verkocht. Twee daarvan is meer dan genoeg, maar dan zit je qua uitbreidingsmogelijkheden wel direct aan top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 16:24 schreef ChUcKiE het volgende:
Ik weet dus niet of het overkill is, maar ik zat te denken aan een:
Compaq ML530
5 * 18GB 10K schijfjes
ML530 is goeie server.
Neem wel 15k schijfjes, database en web = veel schijf activity.
Afhankelijk van de gewenste beschikbaarheid, denk ook aan dubbele voeding, dubbele NIC in hot-plug PCI, RAID of evt. RAID ADG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2009

Perseus|IA

Rode ogen

ok

gaan we voor "Money not a problem bring on tha stuff"

of gaan we voor "Me need el cheapo server"

voor de dure optie zou ik zeggen een Compaq DL380 19" rack server PIII 1,266 (geen Xeon want die kosten veel te veel)(ingebouwde raid kaart) standaard met 256MB RAM zeker uitbreiden naar 1Gb (datbase servers hebben veel mem nodig zeker in combi met webservers) mogelijkheid tot dual processor en dual voeding, uiteraard een NIC en 6 schijf bay's dus 5x 18Gb schijven (preferabel is 15k rpm, maar 10k rpm moet ut ook doen) en een hot plug SCSI DLT streamer (DLT is sneller dan DAT en meer capaciteit)

Voor een "goedkopere" optie zou ik zeggen een ML350 met twee processoren en 512 MB ram, 3x18Gb 10k rpm in een RAID 5 en een DAT DDS-4 tapestreamer

suc6 met kiezen

Cheese, It's milk's leap towards immortality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Heeft iemand ook een idee wat een globale prijs is voor dergelijke servers? Zonder software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2009

Perseus|IA

Rode ogen

Reken op ongeveer 20.000 a 30.000 gulden voor een dure server (dan heb je echt top of tha shit), als je een goedkopere neemt, ben je ongeveer 10.000 guldens kwijt.

Als je het exact wil weten moet je me ff ICQen dan zoek ik een prijs voor je op bij een distributeur.

Cheese, It's milk's leap towards immortality

Pagina: 1