¯\_(ツ)_/¯
ik wil een 6x9" set aan gaan schaffen (en misschien composet voor) maar dat kosten nogal een bui geld, vandaar
maar ik ben niet van plan om toch een aanzienlijk bedrag uit te geven voor een setje wat
klinkt...
maar ik ben niet van plan om toch een aanzienlijk bedrag uit te geven voor een setje wat
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Met een beetje goeie amp klinken die 6x9's echt niet 
Die compo's zijn ook een aanrader...
Die compo's zijn ook een aanrader...
hmmm... met een versterker wilde ik eigenlijk nog even wachten...
Kan ik dan beter eerst een composetje voorin kopen en pas later aanvullen met versterker/achterspeakers
of kan ik beter voor en achter coaxiaal pakken?
zonder losse tweeters dus
Kan ik dan beter eerst een composetje voorin kopen en pas later aanvullen met versterker/achterspeakers
of kan ik beter voor en achter coaxiaal pakken?
zonder losse tweeters dus
¯\_(ツ)_/¯
Die Bostons zijn idd hebben idd wel een lekker geluidje.
offtopic/
WIE IS DAT IN JE ICON???

offtopic/
offtopic/
WIE IS DAT IN JE ICON???
offtopic/
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
weeknie, ergens vandaan geript, maarjah is wel een warmmakertje tijdens de kerstdagen lijkt meOp vrijdag 30 november 2001 14:36 schreef Shove_it999 het volgende:
..
offtopic/
WIE IS DAT IN JE ICON???![]()
offtopic/
¯\_(ツ)_/¯
heb je ook de originelen?? (fire-escape@home.nlOp vrijdag 30 november 2001 14:41 schreef beschuitfluiter het volgende:
[..]
weeknie, ergens vandaan geript, maarjah is wel een warmmakertje tijdens de kerstdagen lijkt me
SWEEEEET
Klopt, maar je kan je een beetje een beeld vormen van hoe het zou kunnen klinken. Als een set in de winkel al dof klinkt dan zal het in je wagen niet ineens supersprankelend klinken.
klopt...
ga ik het trouwens merken als ik ipv coaxiaal, losse tweeters neem?
kost toch weer het nodige extra...
ga ik het trouwens merken als ik ipv coaxiaal, losse tweeters neem?
kost toch weer het nodige extra...
¯\_(ツ)_/¯
Losse composet is zeker te prefereren boven coaxialen. Coaxiaal is wel supermakkelijk in te bouwen cq aan te sluiten maar een composetje klinkt daarintegen gewoon veel beter. Maar jah, alle waar naar z'n geld uiteraard.
Verwijderd
Dat hangt van de Bostons af waar jij op doelt. Als ik naar een 16,5cm composet van Boston kijk, heb ik de FS60 voor 400piek. Maar de PRO 6.5.3. voor het luttele bedrag van 1725piek!!!!!!
En dan alles ertussen. En daar zit MBquart wel bij hoor......
En dan alles ertussen. En daar zit MBquart wel bij hoor......
ja ik zit nog te twijfelen;
óf alleen composetje vóór (en dan volgende maand versterker+achterspeakers
óf 4 coaxialen (2 vóór/2 achter)
Maar deze eerste aankoop mik ik er een budget van 600/800 piek in denk ik...
óf alleen composetje vóór (en dan volgende maand versterker+achterspeakers
óf 4 coaxialen (2 vóór/2 achter)
Maar deze eerste aankoop mik ik er een budget van 600/800 piek in denk ik...
¯\_(ツ)_/¯
hmmmm nog heel wat werk om in te bouwen zo te zien, maar wel lekker jah...
maarja, ik heb een kadett uit '89 en ik weet niet of ik dat allemaal zo mooi, en waterdicht in gebouwt krijg...
maarja, ik heb een kadett uit '89 en ik weet niet of ik dat allemaal zo mooi, en waterdicht in gebouwt krijg...
¯\_(ツ)_/¯
Ik zou voor het composetje voorin gaan. Geeft je een veel betere 'soundstage' als een setup met coaxialen. Maar zoals gezegd, het kan wat moeite kosten om een en ander goed in je auto gefixt te krijgen.
hmmm tja,
Ik heb hier dus echt 0 ervarng mee he
maar ik heb geen zin om mijn auto en de apparatuur te verneuken...
en in laten bouwen, is dat duur???
Ik heb hier dus echt 0 ervarng mee he
maar ik heb geen zin om mijn auto en de apparatuur te verneuken...
en in laten bouwen, is dat duur???
¯\_(ツ)_/¯
Ligt er maar net aan bij welke zaak je het laat doen natuurlijk. Ook een factor is wat voor auto je hebt, moeten er adapterringen tussen die speakers geplaatst worden e.d.?
hmmmz ik ga dadelijk wel even langs bij Peels in Helmond...
eerst ff informeren enzo...
eerst ff informeren enzo...
¯\_(ツ)_/¯
mensen dit is wat ik gekocht heb:
voorin door gebrek aan ruimte Boston RX4 4"

en in de hoeden plank 6x9" Bostons RM9

en dit alles op een Kenwood KDC-MP6090r

nou nog alles inbouwen....
voorin door gebrek aan ruimte Boston RX4 4"

en in de hoeden plank 6x9" Bostons RM9

en dit alles op een Kenwood KDC-MP6090r

¯\_(ツ)_/¯
en dit alles op een Pioneer KDC-MP6090r
[afbeelding]
[/quote]
Uhhhhhhhhh daar staat KENWOOD op
[afbeelding]
[/quote]
Uhhhhhhhhh daar staat KENWOOD op
Verwijderd
hmmm ik heb zelf jbl speakers en magnat woofers in me car met imitatie rockford versterkers die heten geloof ik
rockwood ik heb alle versterkers al een keer vervangen in de versterker met andere , die zitten er nu al 2 jaar in en ik moet zeggen zonder bluffen ik denk dat er maar heel weinag mensen zijn met zo'n mooi en hard geluid voor weinag geld
ik vind het altijd leuk op meetings zijn er van die jongens die hebben voor 10 duizend piek een set en het klinkt nog bagger ik zeg altijd maar zo het is hoe je het aansluit en hoe je het afsteld en inbouwd
dus ik vind het leuk hoor speakers van 600 maar geloof mij ik ga der overheen hehehehehhehehe !!!!
zeg maar stereo tweaken
rockwood ik heb alle versterkers al een keer vervangen in de versterker met andere , die zitten er nu al 2 jaar in en ik moet zeggen zonder bluffen ik denk dat er maar heel weinag mensen zijn met zo'n mooi en hard geluid voor weinag geld
ik vind het altijd leuk op meetings zijn er van die jongens die hebben voor 10 duizend piek een set en het klinkt nog bagger ik zeg altijd maar zo het is hoe je het aansluit en hoe je het afsteld en inbouwd
dus ik vind het leuk hoor speakers van 600 maar geloof mij ik ga der overheen hehehehehhehehe !!!!
zeg maar stereo tweaken
hard hoeft voor mij niet, diep en mooi wel, vandaar...
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
met 4 keer 12" hoe diep wil je gaan ? 
enne je hoedeplank speakers daar moet je geen laag vanverwachten en ook niet uit je deuren wel een goede mid
en high de woofers moeten het diepe weergeven
enne je hoedeplank speakers daar moet je geen laag vanverwachten en ook niet uit je deuren wel een goede mid
die hoedenplank speakerz van Boston gaan wel vrij laag hoor! 40Hz... das hoger als wat je met een woofer kunt halen, weet ik, maar is toch best laag hoorOp zaterdag 01 december 2001 16:01 schreef interdeath het volgende:
..
¯\_(ツ)_/¯
Nou, speakers die laag komen gaan in 90% van de gevallen ofzo ook flink hard.
Het is gewoon economisch verantwoorder een grote woofer te gebruiken om meer laag te creeren. Als je laag wilt komen met een kleine woofer moet je allerlei trucjes toepassen die de verkoopprijs flink verhogen. Bij een car woofer zit er nog gene kast omheen dus moet je dat zelf doen (hoedeplank en een ruimte met lucht
). Daarom gaan grote woofers gewoon een stukie lager dan kleinere. Van een 6.5" woofertje moet je iig geen astonishing laag verwachten.
Tenminste, in auto's.
Het is gewoon economisch verantwoorder een grote woofer te gebruiken om meer laag te creeren. Als je laag wilt komen met een kleine woofer moet je allerlei trucjes toepassen die de verkoopprijs flink verhogen. Bij een car woofer zit er nog gene kast omheen dus moet je dat zelf doen (hoedeplank en een ruimte met lucht
Tenminste, in auto's.
ik ben ook nog niet klaar he 
ik vond dit iig een leuk beginnetje...
ik vond dit iig een leuk beginnetje...
¯\_(ツ)_/¯
Ach ja de DaVinci van SoundstreamOp zaterdag 01 december 2001 19:06 schreef menn0 het volgende:
Ahhh zo morgen bouw je deze in
?
Er moet natuurlijk ook een Tarantula bij
Voor een 'beetje' sub laag
Amantes amentes
--
Be inspired!
Bij aankoop van zo'n ding mogen ze er wel een kadet bijgeven. Erg mooie versterkers maar mijn bankrekening zegt "hou het maar bij je mtx versterkers"
Duncan
Duncan
Oftewel: dream on, van mooie plaatjes posten worden we hier ook niet wijzer...
klopt, dat spul ga ik dus echt nie kopen he!
kan ik beter besteden aan alcohol gokkasten en chips voor de flippo's...
kan ik beter besteden aan alcohol gokkasten en chips voor de flippo's...
¯\_(ツ)_/¯
Plaatjes boeien niet idd.Op zondag 02 december 2001 18:46 schreef Wekkel het volgende:
Oftewel: dream on, van mooie plaatjes posten worden we hier ook niet wijzer...
Maar wie A zegt moet ook B zeggen.
Dus wie DaVinci zegt moet eigenlijk ook Tatantula zeggen
Daarvoor moet jij je ook echt niet schamen hoorOp zondag 02 december 2001 17:08 schreef Duncan_R het volgende:
Bij aankoop van zo'n ding mogen ze er wel een kadet bijgeven. Erg mooie versterkers maar mijn bankrekening zegt "hou het maar bij je mtx versterkers"
Duncan
Welke ampjes heb je BTW (Bij The Weg)
Amantes amentes
--
Be inspired!
Het is inderdaad mooi spul!
Pagina: 1