Toon posts:

[RPG]Samenvatting Icestorms Campaign

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zouden de leden van groep 1 ofwel de spelers van Icestorms Campaign ff hun mening kunnen geven over deze samenvatting en eventueel aangeven wat in hun ogen veranderd moet worden? als je benieuwd ben waarom dit geschreven is kijk dan ff in het "GoT Roleplaytopic" bedankt alvast.

De characters:

TheJoker: Vincent Alever, human bard, erg grappig maar kan niet acteren.
Lord Daemon: Desdemona Targaryen, elf mage, blind, doet zich erg overtuigend onschuldig en lief voor maar is dat in werkelijkheid niet.
Caspian: Caspian Singingstone, op geld beluste half-elf bard die niet grappig is maar zeer goed kan acteren.
Coffeemonster: Conradh van Chiray, human mage die uit frustratie over de apathie van zijn medemens uit zijn woonplaats is vertrokken.
Kramy: Pjotr Dramus, human, alcoholische fighter die in het leger heeft gezeten en getrouwd is geweest met een nu overleden elven mage.
Boekster: Kaldour Silverheart, human paladin, ijdel, zijn griffon is net overleden en hij is bang van fretten.
Westpark: Nova-virNocte, Dark-elf shadowknight, Evilcharacter met gewetensproblemen en een zwak voor humangirls, heeft doordat hij door iedereen gehaat wordt enorme wilskracht

Het verhaal begint...

In een van de grotere inns van Metropolian genaamd "The Dancing Diamond" is het een gezellige boel.
De ongeveer 50 aanwezigen genieten zichtbaar van een optreden van 2 personen (Caspian en Vincent).
Onder het genot van de nodige hoeveelheden alcohol zitten Conradh en Desdemona vredig aan een tafeltje.
Naast hun 'ligt' een persoon in zijn stoel, half bewusteloos en met zichtbare verwondingen.
Op een gegeven moment vraagt een persoon of hij bij het gezelschap aan tafel mag schuiven.
Deze persoon is Kaldour. Als hij vraagt wie de gewonde persoon is komt hij erachter dat het Nova-virNocte
is die de groep zojuist uit het bos gered heeft.Na wat koetjes en kalfjes (en dronkemans praat) ontstaat
er opeens een rumoer. Een stel dronken dwergen beginnen te lallen dat het optreden slecht is en gooien met
losse spullen die op tafel staan. Hierbij wordt Caspian geraakt op zijn oog door een bierpul en hij valt op de grond.
Al gauw gooien een paar stevig gebouwde klanten de lastpakken buiten en wordt Caspian weer overeind geholpen door een dikke human.
Deze persoon stelt zich voor als Pjotr en schuift ook aan tafel.........

En vanaf hier ontvouwt het verhaal zich.....

Desdemona ergert zich aan het volk wat in de Dancing Diamond rondhangt.Het volk houdt niet van echte kunst, maar van volksliederen
en dergelijke wat Desdemona zeer spijt.Zij begint een gesprek met Pjotr en vraagt hoe het met Nova-virNocte gaat.
Nova snauwt haar af maar herstelt zich al snel. Wanneer hij de groep wat te drinken wil aanbieden wordt alles zwart voor zijn ogen en verliest hij het bewustzijn. Desdemona schrikt hiervan en vraagt of iemand Nova kan helpen.Conradh stelt voor nova naar zijn kamer te brengen en morgen met hem langs een priest te gaan. Ondertussen hebben de bards zich ook bij het gezelschap gevoegd.Plotseling ontsnapt Vincents fret,Mo,uit vincents tuniek en rent op Kaldour af. Kaldour is als de dood voor fretten en zwaait wilt in het rond met zijn zwaard terwijl hij een pas naar achteren doet.
"Weg, smerig beest!!! Anders zal ik je naar Baator sturen! Blijf bij me vandaan! Wild zwaai ik met mijn zwaard en spring rond de tafel
Desdemona roept Mo bij zich en na enig knuffelen roept Vincent Mo weer terug.Vincent bied Kaldour wat brandewijn aan en begint om de sfeer wat op te krikken een wijsje op zijn fluit te spelen. Caspian en Kaldour brengen nu Nova naar zijn kamer. Bij terugkomst danst en drinkt het gezelschap nog wat, en worden de plannen voor morgen doorgesproken alvorens naar bed te gaan.Vincent wil wat knutselspullen kopen en wat olie om zijn muziekinstrumenten te onderhouden.Kaldour wil naar de smidse om zijn zwaard te slijpen en zijn harnas uit te deuken.Conradh wil naar een priest om Nova te laten behandelen.De rest heeft nog niet echt plannen.Wanneer iedereen ligt te slapen sluipt Desdemona naar Nova's kamer. Zij begint een spel op Nova te casten die ervoor moet zorgen dat hij haar vertrouwd. Midden in het proces schrikt Nova wakker.Hij is te verbaasd om kwaad op haar te zijn en na een flinke pijnscheut in zijn borst vraagt hij haar of ze iets kan doen om zijn pijn te verzachten.
Desdemona wil dat wel doen, maar ipv een healing spell maakt ze haar vertrouwensspell af.Nova houdt tijdens het ritueel zijn longsword in de aanslag, zodat hij zeker weet dat wanneer ze hem probeert te vermoorden hij haar in zijn graf kan meenemen. Na het casten van de spell gaan beide weer slapen.

De volgende ochtend is Vincent als eerste op en krijgt ruzie met de kok over het hebben van een fret op zijn kamer
"Ah, kom op meneer,
mijn fret is verschrikkelijk hongerig en staat erop dat hij nu wat krijgt" "WHHAAAAT, HEB JE EEN FRET IK JE KAMER" Vincent begint een beetje te zweten...
"Ehhm, nee. Nee, dat heb ik niet. U moet me verkeerd verstaan hebben. Ik zei dat mijn farret hongerig is. Dat is elfs voor maag, snapt u"
"Hmm, ok, dan is het goed. Maar waag me je niet met een of andere rat te betrappen, want dan lig je eruit", zegt de dwerg,
terwijl hij Vincent argwanend aankijkt. "Zo, en nu uit mijn keuken gerot" "Goed meneer, en nog een prettige dag toegewenst",
zegt Vincent met een vrolijk humeur.
Maar hij wordt vanaf nu wel in de gaten gehouden door het personeel. Caspian is de tweede die naar beneden gaat en besluit alleen naar een priest te gaan
om naar zijn hoofd te laten kijken. Vervolgens komt Nova naar beneden. Hij beeld zich in dat hij zich al wat beter voelt maar nadat hij met moeite
de trap is afgedaald is hij alweer bijna door zijn energie heen en begint hij zich weer slechter te voelen. Gelukkig komt Kadour daarna naar beneden.
Nova krijgt hem zover om hem zijn handoplegging te laten doen, Kaldour doet het met tegenzin en Nova voelt zich weer ietsjes beter.
Caspian is ondertussen bij de tempel van tyr aangekomen,maar er doet niemand open.
Hij wil weer terug naar de herberg gaan maar verliest op de weg terug zijn bewustzijn.

Op dit punt komt Icestorm met nieuwe gameinfo....

ondanks de handoplegging is Nova nog steeds zeer zwakjes. Zeker het forceren van bewegingen als het eigenhandig de trap aflopen zijn een aanslag op zijn gezondheid.
Daarnaast lijken de wonden inderdaad te gaan ontsteken en het lijkt geen onverstandig idee om een priester op te gaan zoeken.
Onder het genot van het eten worden de plannen van de komende dag op tafel gelegt:
- Kaldour moet/wil zijn wapenuitrusting laten uitdeuken.
- Caspian moet weer terug gevonden worden, immers niemand heeft wat met hem afgesproken.
- De fret van Vincent moet 'geheim' gehouden worden
- Nova virNocte moet nodig naar een priest toe
- Eventueel andere 'reisbenodigdheden' moeten worden ingeslagen vanwege de veranderde groep.
Caspian, jij wordt op een gegeven moment weer wakker.. voordat je goed en wel beseft waar je bent merk je dat je erg ongelukkig ligt
op een bed van stro, nou ja een stenen vloer met wat stro. Na een paar minuten blijkt dat je in een soort cel zit maar je hebt GEEN idee hoe/wat/wie/waar je hier bent.

En vanaf hier mogen wij weer verder....

Na het ontbijt begint Vincent zich af te vragen waar caspian blijft. Kaldour stelt hem gerust en zegt dat een healing behoorlijk lang kan duren. Ondertussen is Nova
opgestaan en deelt aan de groep mee dat hij naar de priest gaat,hij vraagt of er nog iemand mee wil, en aan desdemona vraagt hij of ze de priest in de gaten
wil houden voor hem en gaat bij de haard zitten. Uiteindelijk gaat iedereen mee naar de priest om vervolgens in het dorp hun boodschappen en dergelijke te doen.
De groep gaat even later op pad. Onderweg wil Desdemona gebruik maken van haar spell op Nova om wat meer over hem te weten te komen,
Zij vraagt hem hoe hij aan zijn verwondingen komt. Nova vertelt haar dat hij op een griffioen aan het jagen was op wiens kop een prijs stond.
De griffioen vond Nova en viel hem aan, nova maakte geen kans in het gevecht en redde zichzelf door met zijn laatste krachten een playdead spell over de griffioen
uit te spreken. Voor de griffioen lijkt Nova dood en de griffioen laat hem nu verder met rust. De volgende dag werd hij 's middags door de groep gevonden..
Na dit verhaal begint nova bloed op te hoesten dus wordt het gesprek gestaakt. Pjotr gaat wat langzamer lopen en houdt met een schuin oog Nova in de gaten
Zodat hij kan ingrijpen als Nova van zijn stokje gaat.

Hier komt Ice storm met wat nieuwe gameinfo

Aangekomen bij de tempel van Tyr blijkt de priest erg behulpzaam als Kaldour de gewonde persoon naar binnen draagt en op het altaar legt.
Als de priest echter merkt dat het om een drow elf gaat schrikt de priest echter merkzaam doch subtiel. Hij fluistert Kaldour toe "is dit echt de persoon
die je wil laten healen? Je weet wat het IS?" Aannemende dat jullie het echt willen gaat de priest toch in 'overleg' met zichzelf en zijn god.
de priest stemt er mee in hoewel niet van harte. Na het healingsproces drukt de priest Nova op het hart dat hij rustig aan moet doen. Hij doet dit echter via Kaldour.
Nova kan ondertussen wel lopen mits gesteund door iets en zijn wonden lijken weer redelijk dicht. Het zal naar schattig nog zeker 1 dag kosten voordat er weer echte
activiteiten kunnen worden ondernomen. Na dit verhaal gaan Vincent en Kaldour op zoek naar een smid. Dat is niet echt moeilijk in deze stad en als jullie er naar vragen
worden jullie al gauw naar Balân gestuurd. Hij staat bekend als een van de betere smeden (het is een dwerg btw).
Caspian wordt ondertussen gewaar van zijn omgeving. De hoofdpijn wordt al iets minder hoewel nog steeds aanwezig.
Als je om je heen kijkt zie je min of meer dat je in een soort cel zit. Het ruikt er smerig naar voornamelijk braaksel en rond om je heen in de cellen zitten meer mensen.
De meeste zien er 'brak' uit. Plots komt er uit de hoek van je cel geluid: "Zo, hebben ze jou ook opgepakt? Enig idee wanneer je vrienden je boete gaan betalen of heb je die niet?
Mij gaan ze waarschijnlijk aan het werk zetten in de mijn, zucht".

En vanaf hier gaan we weer verder...

Nova is na de healing kwaad op de priest omdat hij hem met tegenzin behandelde en loopt zonder te bedanken weg. Hij zegt de groep naar de herberg te gaan om te rusten,
Desdemona vraagt hij om met hem mee te gaan zogenaamd om hem inde gaten te houden zodat hij zeker weten de herberg bereikt. Maar eigenlijk omdat hij verder met haar wil praten.
Desdemona snapt de hint en weet ook nog eens Kaldour te ovbertuigen dat hij hen niet hoeft te beschermen op de weg terug.Samen vertrekken ze naar de herberg.
Kaldour en vincent gaan naar de smid,terwijl Pjotr en conradh de andere tempels gaan bezoeken voor meer info over caspian. In een van de tempels komen ze het broertje van de priest
tegen die Pjotr ooit vermoord heeft. Pjotr vertelt het verhaal over een priest die hem ipv te healen probeerde te vermoorden aan conradh.
ik kwam in zijn tempel voor een healing en hij heeft toen een andere spell gecast, ik lag te creperen van de pijn. Ik heb toen met mijn laatste krachten mijn longsword
door zijn borstkas geboord en ben daarna zo vlug mogelijk naar buiten in de menigte gegaan. Zijn broertje was er ook bij, maar had toen nog niet de beschikking over magic,
hij was dat nog aan het leren.
En conradh besluit nu om maar alleen naar binnen te gaan zodat Pjotr niet herkend wordt. De priest heeft caspian niet gezien en ook bij
de andere tempels vangen Pjotr en Conradh bot ,dus besluiten ze terug naar de herberg te gaan. Ondertussen zijn Desdemona en Nova naar een parkje gegaan om daar even te praten
alvorens naar de herberg te gaan.Nova vertrouwt haar nu en vertelt aan haar zijn levensverhaal. Hij blijkt uit zijn dorp verstoten te zijn na het redden van een Humanmeisje
dat aangerand werd in het plaatselijke DROWCafe. Alsof dat al niet erg genoeg is verstoten ook zijn ouders hem en met een rugzak gevuld met zijn bezittingen word hij het dorp uitgegooid.
Na een tijdje in een verlaten huisje gewoond te hebben besluit hij de wijde wereld in te trekken. Desdemona is onder de indruk van zijn verhaal en begrijpt Nova nu een stuk beter.
Ze vind hem aardig maar merkt ook dat hij zijn emoties niet goed onder controle heeft.Zij denkt dat het belangrijk voor hem is dat hij in de groep wordt opgenomen.
Desdemona besluit dat het haar taak is de andere leden ervan te overtuigen dat nova niet zo'n slechte gozer is en dat je hem best kan vertrouwen.
Na dit verhaal gaan beide na de herberg waar Nova gaat slapen. Hij vraagt aan Desdemona om hem voor het avondeten te wekken. Desdemona stemt toe en gaat wat met de kastelein babbelen.
Kaldour en Vincent gaan nadat ze bij de smid en ijzerwinkel zijn geweest,naar de tempel van helm om wat informatie te verkrijgen over caspian. Caspian heeft nog steeds geen idee waar hij is....

Dit verhaal is bijgewerkt tot de 87e post ofwel de 86e reply. 29-11 16:30

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kanonne zeg, tijd over :D?

* IceStorm leest alles ff door

Verwijderd

Topicstarter
ja had gisteren niks te doen ;) en precies op dat moemnt vroeg Darkx (van Lord Deamons campaign) of er iemand een samenvatting wilde maken voor zijn GoT RPG pagina...

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-11 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Mooi! (En toch is het Lord Daemon :P )

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Topicstarter
hahahah ik zat er nog over te twijfelen maar heb maar besloten het te laten staan stom stom stom in de samenvatting zelf staat het wel goed toch???

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Koel, ik zorg dat ie ASAP op de site komt, en dat ik mijn summary schrijf ;)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• DarkX

DarkX

Ik?

Sterker nog: hij staat onlijn :)

GOTrpg

Verwijderd

Topicstarter
Heh cool vind jouw summary wel wat beknopt hoor er staat alleen "story" ;)

Trouwens leuk gedaan dat logo. Ik zal in dit topic om de zoveel tijd weer een volgend stuk samenvatten. Voorlopig even niet. maar als we weer zo'n 20 a 40 posts verder zijn waarschijnlijk wel weer. Misschien een idee om op de dices pagina een linkje naar deze officiele GoT rpg pagina te maken????

• DarkX

DarkX

Ik?

Ik ben met Whiterazor bezig om de dicepagina te integreren in de GoTRPG pagina

• IceStorm
  • Laatst online: 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zaterdag 01 december 2001 13:55 schreef DarkX het volgende:
Ik ben met Whiterazor bezig om de dicepagina te integreren in de GoTRPG pagina
Zal ik hem ff uit zijn bed bellen >:) :D

• DarkX

DarkX

Ik?

Op zaterdag 01 december 2001 14:00 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Zal ik hem ff uit zijn bed bellen >:) :D
Strak plan >:)

Ben begonnen aan het verhaal te bundelen, maar ik twijfel tussen een samenvatting of juist een volledig verhaal... sommige stukken zijn te mooi om samen te vatten. Nouja, kijk wat het wordt. Heb iig LD's intro al online staan.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik dus ook daarom ben ik maar alle gamemaster postst en leuke (maar toch korte)posts gaan quoten. Het doel is dat het voor iemand die nog niks gelezen heeft het een spannend verhaal wordt. Wat ikzelf nog mis is hoe de chars over elkaar denken. Aangezien dat best lastig is om te bepalen als je iemand anders post leest heb ik me er niet aan gewaagd. Ik weet van mijn eigen char precies hoe hij over het stel denkt maar vind het moeilijk om het van de andere chars te zeggen.
Maar ik denk dat alle info die je nodig hebt om verder te kunnen lezen vanaf de samenvatting er wel inzit. Ik hoop alleen dat mensen toch nog wat kritiek kunnen geven (positief of negatief maakt nie uit) over wat ze van de samenvatting vinden. dus mensen post aub ff je mening!!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ok, heb nu dag 1 volledig onlijn, en het is echt GROOT. Tjek ff of het ook leesbaar is...

Pagina: 1