"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Nee dit kan niet dus gewoon naar de winkel gaan en ruilen voor 2x256 want die 512 gaat echt niet werken.Op vrijdag 30 november 2001 13:39 schreef Animal_X het volgende:
Weet iemand of dit wel kan, desnoods dmv een bios update.
Frostie
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Verwijderd
mijn mobo kon ook maar max 512mb in de vorm van 4x 128mb verdragen, en dan nog eens alleen ss dimmetjes. kijk even in je beschrijving van je mobo hoeveel banks die aankan.Op vrijdag 30 november 2001 13:39 schreef Animal_X het volgende:
IK heb hier nog een Abit BE6-II v1.2 draaien met een PIII750@1035. In dit systeem zat alleen nog maar 256mb aan geheugen, dus ik denk "laat ik eens 512mb erbij gaan halen"
Dus ik naar de winkel en mooi een reepje van 512mb gehaald.
Kom ik thuis, reepje erin gestopt, herkent'ie maar 256mb.
Dus ik m'n manuel erbij gepakt en nu blijkt dat daar nog de grootste dim 256mb per slot is.
Hij kan dit dus waarschijnlijk niet aan.
Nope, gaat gewoon niet werken.. Je zit gewoon met de beperkingen van de chipset.. De BX kan maximaal 1GB ram adresseren, verdeeld over 4 dimm's.. Per dimm maximaal 256MB, en dat moeten dan ook nog eens double sided dimms zijn! Dus als je deze gaat ruilen, let er dan wel op dat je inderdaad double sided modules krijgt..Op vrijdag 30 november 2001 13:39 schreef Animal_X het volgende: