Toon posts:

Hoe vervang ik een processor??

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Deze pietebaas heeft er nog niet zoveel verstand van!!
Het probleem : Ik wil een P75 processor vervangen voor een P166 processor. Ik heb alle jumpers op moederbord goed ingesteld en ik wil nu de processor vervangen (socket 7 met zo'n hengel ernaast) Ik weet niet hoe ik dit moet doen? Hoe haal ik de ventilalor eraf ???

Groetjes
sint

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Clipjes van fan losmaken (voorzichtig)

Hendel omhoog

Proc eruit, proc erin

Hendel omlaag (goed chip aanduwen)

Fan er weer op.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
lees ook even [topic=309815/1/500] :)

processor vervangen gaat over processoren, en hoort dus in PMG (processoren, mobo's en geheugen) :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> PMG :).

Verwijderd

Topicstarter
Kan je me iets meer vertellen over die clips. Ik zie 4 zwarte "clips" die een geribbelde plaat en dunne plaat bij elkaar houden. Zijn dit de clips die je bedoeld. Hoe moet ik deze verwijderen (op drukken)

Verwijderd

Kijk eens wat deze piet voor jouw heeft gevonden :o :+

[topic=152092]

/voor extra info zie: [topic=161393/1/25]

Verwijderd

hoi&welkom

Heb je mischien nog het boekje van je moederbord? daar staat meestal alles in beschreven namelijk.....

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Let erop dat als je de proc erin zet dat je de pinnetjes die op de achterkant van je CPU zitten dat die wel in de goede gaatjes komen :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen boekje van het moederbord. Tevens even naar "ander piet" hoe bouw ik een pc link gekeken. Ik heb helemaal geen beugel op mijn processor (of herken hem niet als zodanig)(Het is wel een socket 7 MXT).

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:04

Exirion

Gadgetfetisjist

[/doelloos]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.