Toon posts:

Computer herkent maar 8 gig van de 20

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compaq presario 4830 , Pentium 2 waar ik laatst een nieuwe harde schijf van 20 gig heb ingebouwd (de ouwe was stuk). Maar nu herkent hij maar 8 gig :'( . Weet iemand misschien waar ik een Bios Upgrade kan halen of een andere oplossing hiervoor?

Verwijderd

Zoek het type moederbord op, en daarna de website van de fabrikant van je moederbord.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Inderdad.. Je hebt pech met je bios.. Die heeft namelijk gewoon een limiet..

Oplossing: Nieuwe bios flashen, als deze te krijgen is..
Andere oplossing: tooltje bij de fabrikant van de harddisk downloaden, zodat je toch de volledige capaciteit kunt benutten!

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik ben net op de site van compaq geweest maar daar staat dus helemaal niks waar ik wat aan heb....

Verwijderd

bios flashen

mijn oom had een PII-300 die ook maar 8gb zag
die heb ik toen eerst gepartitioneerd als 2 gb fat16
windows er op, daarna internet werkend krijgen en bios flessen

daarna was het alleen een kwestie van rebooten, partitionmagic opstarten en converteren naar fat32 + uitrekken naar 20gb

--
edit
--
KUTZOOI
ik zie net dat je replyt loekie
heb ik voor nix getypt :(

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 19:36

Virgil

We're not alone

Is de bios. Had ik ook op me oude PI. BIOS flashen en klaas is kees.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben naar de site van maxtor gegaan (daar is mijn schijf namelijk van), en heb maxblast gedownload daarmee moet het hopenlijk wel lukken. Bedankt!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Op vrijdag 30 november 2001 16:18 schreef loekie2002 het volgende:
ja, ik ben net op de site van compaq geweest maar daar staat dus helemaal niks waar ik wat aan heb....
meende ik laatst ook.

Maar als je ff GOED zoek, er zijn WEL updates voor compaq pc's :) alleen de naam "bios" komt niet in het "kopje" voor nej :P

Verwijderd

Topicstarter
kun je me precies vertellen waar die staat? sorry hoor kan echt niks vinden.
edit:
of weet iemand anders het???

• Twynn
Hmm.. Voor mijn gruwelijk oude despro xl kon ik inderdaad een bios upgrade downloaden..

Op de compaq site stond hij als volgt vermeld: ROM Firmware Upgrade

Dus zoek daar es op.. (overigens is het gewoon via service & support, model opzoeken, daarna bij operatingsystem kiezen voor system software & rompaq's, en voila.. daar moeten de updates staan!)

• AttiX
  • Laatst online: 15:41
Heb je die Jumper wel verwijderd aan de achterkant.. Uhm, ff denken hoe heet dat ding.... Naja, dat is een sector of cycles limiter.. Jumper 7 volgens mij, moet je ff je boekje nasneupen die je bij je HDD hebt gekregen, ff kijken of die jumper er in zit ... Als die jumper erin zit wordt namelijk de HDD ruimte ingekort.. Waarom, wwet ik niet meer.. heeeeeel vaaag antwoord, maar als je het boekje leest, dan snap je mij wel...

Pagina 5 van deze .pdf beschrijft wat ik bedoel...

http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/diamondmax/DataSheet/D540X_datasheet.pdf

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 20:43 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Heb je die Jumper wel verwijderd aan de achterkant.. Uhm, ff denken hoe heet dat ding.... Naja, dat is een sector of cycles limiter.. Jumper 7 volgens mij, moet je ff je boekje nasneupen die je bij je HDD hebt gekregen, ff kijken of die jumper er in zit ... Als die jumper erin zit wordt namelijk de HDD ruimte ingekort.. Waarom, wwet ik niet meer.. heeeeeel vaaag antwoord, maar als je het boekje leest, dan snap je mij wel...

Pagina 5 van deze .pdf beschrijft wat ik bedoel...

http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/diamondmax/DataSheet/D540X_datasheet.pdf
nee daar ligt het niet aan, deze (ouwe verotte) pc van m'n ouders (gelukkig wel) herkent gewoon niet meer dan 8,4 gig. daarom moet ik gewoon een bios upgradte hebben. maar ja das het probleem ; waar vind ik die???

• Twynn
Hmmz.. Ik heb effe de compaq-site door zitten spitten, maar het enige wat ik kon vinden was het volgende:
http://www.compaq.com/support/files/corpus.html

Daar staat een update voor jouw machine, maar of die gaat helpen!? Denk het niet, want die file is ook al behoorlijk oud... (maarja, je kunt het altijd proberen natuurlijk!)

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:17

The Legend

*Plop*

Dit is gewoon een dubbelpost tjappie!

[topic=337041]

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Topicstarter
Twynn, ik heb hem gedownload en hij werkt ook nog (wat ik dus niet had verwacht). he bedankt he! mzzl
Pagina: 1