XP. Stuk schijf spontaan weg?!

Pagina: 1
Acties:

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
Help gevraagd met het volgende:
Een maat van mij heeft een in een oude pc onder XP een nieuwe harde schijf gehangen om daar wat backups op te kunnen zetten om daarna die schijf in een nieuwe pc te kunnen zetten (kunnen jullie het nog volgen? ;) )

Deze "Backup schijf" was dus onder xp geformateerd NTFS was het bestandsformaat. Na het plaatsen van deze schijf in de nieuwe pc (weer als slave) ziet de nieuwe install van XP deze schijf keurig. Zegt ook dat de 9 gb van de backup in gebruik is (dus gedeeltelijk vol) maar kan hem niet openen! :'(

Hoe kan dit? en nog belangrijker hoe kan dit verholpen worden???
thx

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:52
'Take Ownership' op alle objecten op die schijf doen; anders kom je er idd niet aan...
Lang leve NTFS rechten :D Probleem heb ik ook gehad

Persoonlijk formateer ik zulk soort schijven FAT32; is toch wat gemakkelijker uitwisselbaar..

Pvouput live

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
'Take Ownership' op alle objecten op die schijf doen;
en dit doe je via diskmanagement oid?

zal s ff kijken/bellen
Persoonlijk formateer ik zulk soort schijven FAT32; is toch wat gemakkelijker uitwisselbaar..
ze hoeven gelukkig niet veel vaker verwisselt te worden..

ik ga het even doorgeven/proberen

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:52
Op vrijdag 30 november 2001 13:41 schreef RoelsRules het volgende:

[..]

en dit doe je via diskmanagement oid?
zal s ff kijken/bellen
[..]
ze hoeven gelukkig niet veel vaker verwisselt te worden..
ik ga het even doorgeven/proberen
Zorg dat je eerst 'Simple File Sharing' uit hebt staan in de Folder Options -> View
Als het goed is kun je alle folder/files in de root zien van die schijf die je erbij gehangen hebt... CTRL-A alles selecteren, rechter muis -> Properties -> Security -> Advanced -> Owner, klik hier die local administrator group aan en klik op Replace owner on subcontainers and objects..

Dan zou het moeten werken... het kan zijn dat ie bij bepaalde folders niet de owner kan veranderen omdat daar de rechten van 'Take Ownership' weggehaald zijn... dan is het jammer/helaas...

Mocht dat niet werken dan kan je proberen om alles op Full Control - Everyone te zetten in de security tab...

Pvouput live

Verwijderd

Ik kan dat niet toepassen omdat ik mijn schijf helemaal niet kan bekijken (dus ook de root niet)

Even ter verduidelijking:

Op mijn oude pc heb ik een hd (seagate 40gb) erbij gestopt om een aantal bestanden te backuppen. Nu moest ik deze schijf eerst nog partioneren (uitgebreide NTFS partitie) en formateren (40 gb). Dit alles onder windows XP (via devicemanager).

Daarna heb ik alles gebackupt en heb ik de hd in mijn nieuwe pc gestopt. Naast deze hd heb ik ook een andere erin zitten waar XP op draait. Nu herkent XP wel die hd en hij is ook actief, maar als ik het station wil openen krijg ik de foutmelding: "e:\ is niet toegangelijk. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar". Dus ik kan nie top mijn schijf. :'(

Als ik bij devicemanager kijk, zie ik dat mijn hd (schijf1) voor 8,66 gb niet is toegewezen (komt overeen met de grootte van mijn backup bestanden) en voor de rest (28,61 gb) wel actief. Het actieve gedeelte heet ook als drive letter E:. Als ik bij stijl van partitie kijk heeft ie een Master Boot Record, net zoals mijn andere HD die het wel gewoon doet en waar XP op draait.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen zodat ik al mijn backup bestanden weer kan gebruiken (wat hopelijk mogelijk is aangezien ik anders kwijt ben).

thnx