Toon posts:

IP verandert zodra kabel andere PC ingaat?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heuj!

Ik heb een vaag probleempje. Chello heeft een paar dagen niet gewerkt bij ons. Nu werkt 't gelukkig weer, maar alleen zodra ik er maar 1 pc aan hang. Wanneer de kabel rechtstreeks 1 pc ingaat krijg ik netjes een IP, gateway, subnet etc.. en alles werkt. Stop ik de kabel in mijn Freesco Router (die altijd perfect gewerkt heeft) dan krijgt ie 10.63.127.4 als IP toegewezen!! :? Dan werkt het dus niet. Ik heb de release / renew gedaan, dus daar ligt het niet aan.
Het rare is wel dat we eerst bij Chello Brabant zaten en nu opeens op Chello Arnhem! Iemand een oplossing misschien?? Alvast bedankt!!

Verwijderd

heeft je router wel hetzelfde macadres als je netwerkkaart in je pc??

want ip is aan macadres gebonden bij chello... althans bij mij in hilversum wel, weet niet hoe dat in andere delen van het land is!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij heeft een ander MAC adres natuurlijk. Hm. Je brengt me wel op een idee. Zit jij ook bij Chello Gelderland (Chello Arnhem) dan?
Want ik behoor eigenlijk bij Chello Brabant te zitten, en toen kon ik de kabel gewoon op een andere netwerkkaart zetten (eerst gereleased en toen gerenewed). Misschien dat dat bij Chello Arnhem dus niet gaat.
Hm omdat ik alleen ISA sloten in m'n router heb en de Chello kaart PCI is, kan ik deze dus niet omruilen. Ik zal dus een manier moeten zoeken om dat adres te spoofen. Normaal moet dat kunnen in Linux. Weet iemand hoe?

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 14:25
Dit kom volgens mij omdat chello tegenwoordig hun netwerkkaarten enzo aan elkaar koppelt.

ruk die netwerkkaart eens uit je freesco router, en duw die in je gewone (windows) pc.

dan moet je als het goed is een soort instelschemr krijgen als je IE opend.
als je dit hebt afgerond duw je de kaart terug en klaar ben je.

Join the club

Verwijderd

Topicstarter
Heej! 't Werkt! Het lag inderdaad aan het MAC adres.
Ik denkt dat Chello instellingen oid heeft aangepast waardoor simpelweg release / renew niet meer mogelijk is. Ik heb mbv "ifconfig eth0 down" en "ifconfig eth0 hw ether xx:xx:xx:xx:xx:xx" het MAC adres van de kaart in de router aangepast (veranderd in het MAC van de Chellokaart) en het werkt weer!
Bedankt allemaal!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 13:50 schreef Powermage het volgende:
ruk die netwerkkaart eens uit je freesco router, en duw die in je gewone (windows) pc.
Dat kon dus niet ivm ISA / PCI.
Dat instelscherm waar je 't over had heb ik vanmorgen wel in moeten vullen. Het rare is dus dat ik sindsdien bij Chello Arnhem zit ipv Chello Branbant, hoewel we toch echt 20 km onder Eindhoven zitten hier. :D
Pagina: 1