[xp] ip van 2e pc veranderd steeds

Pagina: 1
Acties:

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 16:11
De situatie is als volgt :

het internet komt binnen op pc1 [server]
en hier deel ik het internet d.m.v. een switch naar 2 andere pc's.

maar op de een of andere manier veranderderen nu steeds de ip's van de 2 pc's die via de switch op het netwerk zitten. wat kan ik hieraan doen om dit te voorkomen en te zorgen dat ze gewoon een vast ip hebben ?

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
heb je ergens DHCP aanstaan?

(wat voor server draai je? en watvoor I-net heb je? ADSL met adsl router?)

• NoReseth
alleen de netwerk kaart voor het internet gebruikt dhcp. de rest niet volgens mij, en ik gebruik de standaard deling van windows xp

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op vrijdag 30 november 2001 16:30 schreef pvanwelt het volgende:
alleen de netwerk kaart voor het internet gebruikt dhcp. de rest niet volgens mij, en ik gebruik de standaard deling van windows xp
Internet deling van windows gebruikt ook een soort DHCP (als ik het goed heb ...) als je internet ip dan steeds veranderd veranderen de interne ip ook ... (want bijde pc's hebben naarbuiten hetzelfde ip) mischien leg ik het een beetje KUT uit maargoed..... gebruik i.p.v. Windows internet delen WINROUTE pro ... is veel beter.
Wel ff help lezen .. anders duurt het een week voor je het snapt :P

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:53
Op vrijdag 30 november 2001 16:30 schreef pvanwelt het volgende:
Als je de standaard deling van XP gebruikt heb je NETSETUP.EXE op je clients geinstalleerd...
Deze steld de netwerkkaart in op DHCP, aangezien die de DHCP server niet kan vinden stelt ie zich in op 168.x.x.x adressen als ik het goed heb... daarom verandert je ip van je interne clients telkens..

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

edit:

Je kunt iig gewoon je interne clients een vast ip adresje geven, zorg wel dat ie in dezelfde subnet als je ICS-servertje hangt anders kan ie je gateway niet vinden

Pvouput live

Verwijderd

wat als je de IP's vast inklopt op de 2 andere pc's ? Gebruik dan het IP van de 1e pc als gateway.

• NoReseth
ik ben nu aan het proberen om Winroute pro erop te krijgen.

(had ergens al gelezen dat deze wel onder xp kon draaien als je de firewall van xp maar uitzette)

maar nu loop ik weer tegen het probleem waar ik al eerder tegenaan ben gelopen en dat is dat als ik winroute opstart (de engine) dan zegt ie :
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pvanwelt/1.jpg

weet iemand wat ik hieraan kan doen ?

Verwijderd

Server rebooten en
bij het inloggen niets anders invullen dan
account : Admin

• NoReseth
dat doet ik ook, gewoon inloggen als Admin
en geen pass invullen, en dan krijg ik dat scherm

nu begin ik toch wel aan mezelf te twijfelen, je moet winroute pro toch wel op de server installeren (pc waarop internet binnenkomt) ??
Pagina: 1