Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet met laptop en GSM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil met m'n oude IBM Thinkpad p100 en een nog aan te schaffen nieuwe mobiele telefoon m'n mail kunnen checken. Klopt het dat de mobiele telefoon een modem intern moet hebben? Ik koop waarschijnlijk een Siemens C45 en anders een Samsung R210s. Beiden hebben een modem ingebouwd. Hoe moet ik het verder aanpakken om het net op te kunnen met de laptop en de telefoon?

Groet,

Marijn

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Als je geluk hebt kan de telefoon infrarood aan, anders dien je een kabeltje te kopen. Wat je ook moet hebben is modem drivers voor je OS, en die moet je kunnen downloaden bij de telefoonfabrikant. Ik zou daar van te voren naar kijken, anders zit je straks met een waardeloze telefoon.

Verder is de verbinding nooit meer dan 9600bps, dus het ophalen van mailtjes zal tergend lang gaan duren, zeker als er een attachment aan zit....

Maar het kan, ik kan op ons netwerk inbellen, daar een Citrix scherm overnemen, en beheer uitvoeren op 9k6 :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:03

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Yep, het is mogelijk zoals maartena het al uitlegt. Zelf maakte ik ook wel gebruik van het modem die ingebouwd zat in Siemens C35i, het nadeel is een blijft de snelheid. Maar als het alleen om mail checken gaat kan dit prima.
En het is ook wel handig om een inbelaccount te hebben.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Verwijderd

gelukkig hebben ze tegenwoordig iets wat heet gprs ;)

das tenminste "snel"