Scriptje voor 'print'-button?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Venz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Bestaat er zoiets als een (java)scriptje zodat door één klik op de knop de desbetreffende pagina wordt uitgeprint? (CTRL-P)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb er nog nooit van gehoord en het nog nooit gezien.

Als het bestond was het allang toegepast op irritante banners enzo.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het bestaat wel zeker. Volgens mij is dit zoiets: http://javascript.internet.com/messages/print-page.html

• Venz
Het bestaat wel degelijk! Ik heb een pagina gevonden waar het wordt toegepast ( http://www.avianet.nl ) Maarja, als je dus rechtermuisklikt (leuk Scrabblewoord) om de source te bekijken dan blijkt dat ze dit ook hebben afgeschermt om copyrights op de foto's te garanderen (DUH!!! Nooit van printscreen gehoord zeker!!!)

Nu kan ik die toko die de website heeft ontworpen wel gaan lastig vallen maar die zien me al aankomen.

• Venz
Thanks Rick_h!!! Dat is 'm!!!

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
<input type='button' value='Print artikel' onclick='window.print()'>

(he he afschermen lukt toch niet :))

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• tom kuipers
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-02-2025
Nogal logisch ;)

vieuw/source
:o

Verwijderd

Tja, dat is idd al een paar keer ter sprake gekomen. Sommigen kunnen er niet zo goed tegen geloof ik dat je de source van een pagina niet af kan en mag schermen....

hehehehe... :)

• MoBi
  • Laatst online: 12-08 14:19
alleen window.print werk alleen in ie hier is een stukkie javascript dat zowel in ie als in netschaap werkt:

function PrintIt()
{
if (window.print) {
window.print()
}
else {
var OLECMDID_PRINT = 6;
var OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER = 2;
var OLECMDEXECOPT_PROMPTUSER = 1;
var WebBrowser = '<OBJECT ID="WebBrowser1" WIDTH=0 HEIGHT=0 CLASSID="CLSID:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2"></OBJECT>';
document.body.insertAdjacentHTML('beforeEnd', WebBrowser);
WebBrowser1.ExecWB(OLECMDID_PRINT, OLECMDEXECOPT_PROMPTUSER);
WebBrowser1.outerHTML = "";
}
}

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 12:44

tweakerbee

dus..?

MoBi, hoe kom je daar in godsnaam aan. Ik schrijf wel wat JS, maar zoiets vat ik niet..

You can't have everything. Where would you put it?

• kauffmann
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

Verwijderd

hoeft ook niet, dat scriptje kun je zo krijgen van Avianet.nl De reden waarom rechtermuisbutton was uitgeschakelt, was dat we regelmatig foto's en artikelen terug vonden in tijdschriften. Het echte jatwerk dus. Natuurlijk is ons bekend dat via: 'bron weergeven' en een paar andere opties, uiteraard de source te bekijken is maar een eerste opzet om dit soort praktijken te voorkomen was het 'disabelen' van deze optie! Avianet.nl heeft geen geheimen en heeft uitsluitend tot doel de luchtvaartliefhebber in de Nederlandstalige gebieden tot dienst te zijn in de ruimste zin van het woord. En nog voor nop en voor niets ook!!!!! Dus, zie je iets op Avianet en wil je het ook, hoef je het alleen maar te vragen.
Groeten, redacie van www.avianet.nl.

Verwijderd

<script language="JavaScript">
<!--
if (window.print)
document.write('<a href="javascript:;" onclick="self.print()">Print dit artikel</a>');
else if (navigator.appName.indexOf('Microsoft') !=-1)
document.write('<a href="javascript:;" onclick="vbprint()">Print dit artikel</a>');
// -->
</script>

die werkt misschien ook ...
Pagina: 1