Toon posts:

[ASP] Migreren van sqlserver naar ... bijv. mysql

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was benieuws of iemand ervaring heeft met het migreren naar een ander database platform als backend voor ASP ..

Ik heb dus een behoorlijk forse set ASP-apps ontwikkelt met als backend sqlserver.. Ooit in het begin was dat Access, maar overstappen naar het snellere MS Sqlserver is dan nog niet echt een probleem (nieuw type ID'tjes, that's it)

Nu ondertussen ben ik genoodzaakt een eigen server in te richten voor de ASP applicaties.. En dus eigen licenties te betalen. En die is voor MSSqlserver -erg- duur.

Waar ik aan zit te denken is migreren naar MySql, heb daar al mee getest (Mysql ODBC drivers gebruikt en dan export vana Sqlserver enterprise manager), maar levert hoop problemen/errors op.

Ander probleem is dat MS Sqlserver Transact-SQL en Mysql ANSI-Sql gebruikt, dacht ik. Dus zouden de in ASP gebruikte sql-queries ook allemaal gechecked/herschreven moeten worden, zou teveel werk worden.

Iemand ideeen over zo'n migratie, of ideeen over andere DB-platformen?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Of je makkelijk kunt migreren hangt helemaal af in hoeverre jij de features die MSSQL wel heeft, maar MySQL niet, gebruikt. Stored procedures? Triggers? Subqueries? Transactions? Enz enz enz. Als je daar intensief gebruik van maakt, zul je alles moeten herschrijven om het met MySQL te laten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt maar die gebruik ik compleet niet .. is alleen plain sql wat er gedaan wordt, en dan eigenlijk alleen select, update, insert into, delete. Tabellen in mssqlserver zijn ook erg plain, enige is dat de primary key een GUID is (type uniqueidentifier, rowguidcol, default: newid() ) .. alleen het exporteren van mssql naar mysql is mij nog niet echt gelukt dus ..

• Annie
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op vrijdag 30 november 2001 12:32 schreef Apollo het volgende:
Ander probleem is dat MS Sqlserver Transact-SQL en Mysql ANSI-Sql gebruikt, dacht ik. Dus zouden de in ASP gebruikte sql-queries ook allemaal gechecked/herschreven moeten worden, zou teveel werk worden.
mySQL ANSI? grapje zeker ;)
Als er al een van beide systemen ANSI compliant is dan is mssql dat.
Maar serieus, het controleren van de queries daar ontkom je niet aan. Als je idd, zoals je aangaf, alleen simpele queries gebruikt zal het echter niet al te veel problemen geven (misschien hier en daar een functie/type omzetten).
Op vrijdag 30 november 2001 12:46 schreef Apollo het volgende:
enige is dat de primary key een GUID is (type uniqueidentifier, rowguidcol, default: newid() ) .. alleen het exporteren van mssql naar mysql is mij nog niet echt gelukt dus ..
Heb je al geprobeerd om de PK om te zetten naar een int of om de GUID weg te laten bij de export?
btw, welke foutmelding(en) krijg je bij het exporteren?

Today's subliminal thought is:

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:29
trouwens, via ODBC een koppeling naar [insert DB here] maken is NOOIT snel.

Dus dat zou ik niet doen.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik raad je sterk aan Microsoft data engine te gebruiken, is sqlserver 7 en zit al bij office pro, enige beperking is dat je db niet groter mag zijn als 2 gig, voor de rest is het 100% sqlserver

• Annie
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op vrijdag 30 november 2001 13:39 schreef raptorix het volgende:
Ik raad je sterk aan Microsoft data engine te gebruiken, is sqlserver 7 en zit al bij office pro, enige beperking is dat je db niet groter mag zijn als 2 gig, voor de rest is het 100% sqlserver
Bij mijn weten mag je deze niet aan een webserver koppelen, dus lijkt me geen optie.

Today's subliminal thought is:

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op vrijdag 30 november 2001 13:48 schreef Annie het volgende:

[..]

Bij mijn weten mag je deze niet aan een webserver koppelen, dus lijkt me geen optie.
Weet je dat zeker?
Pagina: 1