Toon posts:

windows start op met 800*600 4bit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd nogal vaak (bijna altijd) dat windows opstart met een resolutie van 800*600 op 4bit. Ik kan dat niet gewoon veranderen bij desktop properties en moet gewoon me pc netzolang opnieuw opstarten todat ie weer de normale instellingen heeft.

Ik heb al meerdere detonator drivers geprobeerd maar telkens weer hetzelfde liedje :( Voor de rest heb ik ook overal de nieuwste drivers voor XP geinstalleerd en de VIA drivers.

Is mijn videokaart (Gainward geforce 2gts) kapot of zou het aan mijn geheugen kunnen liggen?

• jaco218
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55
Heb zelf een ASUS 7700 Geforce2 pro en ik heb last van hetzelfde probleem.
Net zolang booten totdat ie het doet. Heb zelfs een keer gehad dat de computer alleen maar piepte bij het booten en verder niks deed.

Dacht eerst dat m'n kaart gaar was, maar begin nu te twijfelen.

Verwijderd

welk mobo/cpu/windows heb je ?

het kan namelijk makkelijk een bios probleem zijn
sommige athlon xp moederborden hebben namelijk het probleem dat ze gaar opstarten als in de bios "boot up fast memory test" of hoe het dan ook in jouw bios mag heten

function offtopic()
"As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster"

wordt dat sampletje niet een een gabbernummer gebruikt die ook gangster heet ?

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36
Probeer eens de drivers van je Grafische kaart te deinstalleren via software, rebooten daarna standaard vga kaart te installeren, rebooten daarna de nieuwste detonator drivers te installeren Bv. 21.83.

ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Ik heb een Matrox G400 DH.. en die doet bijna hetzelfde..
Die gaat naar 640x480x16
ik snap er ook echt nix van.. Hij doet het pas een tijdje

Asus K7M, Athlon 550, Win98

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 12:02 schreef bl00dhound het volgende:
welk mobo/cpu/windows heb je ?

het kan namelijk makkelijk een bios probleem zijn
sommige athlon xp moederborden hebben namelijk het probleem dat ze gaar opstarten als in de bios "boot up fast memory test" of hoe het dan ook in jouw bios mag heten

function offtopic()
"As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster"

wordt dat sampletje niet een een gabbernummer gebruikt die ook gangster heet ?
MSI K7T-266 Pro raid, met de nieuwste bios
AMD 1333
256mb DDR
Windows XP final

function offtopic()
Volgens mij wordt die sample wel in een oud terrornummer gebruikt, maar titel weet ik ff niet zou best kunnen dat die Gangster heet. De originele sample komt uit de beste film allertijden Goodfellas :)

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 13:02 schreef Maffioso het volgende:

[..]

MSI K7T-266 Pro raid, met de nieuwste bios
AMD 1333
256mb DDR
Windows XP final

function offtopic()
Volgens mij wordt die sample wel in een oud terrornummer gebruikt, maar titel weet ik ff niet zou best kunnen dat die Gangster heet. De originele sample komt uit de beste film allertijden Goodfellas :)
dan zou ik gewoon probeeren "fast boot up" of "power on fast test" of hoe het ook mag heten in jouw bios uit te zetten want ik heb namelijk veel gelezen over vage problemen waarmee mensen moesten rebooten totdat het wel werkte (niet alleen met betrekking tot videokaarten, ook harde schijven en geluidskaarten)

liedje watik bedoelde heb ik trouwens gevonden :P

neophyte vs lady dana - gangsta

Verwijderd

Je kunt denk het best de "Nvidia Destroyer" van Guru 3d gebruiken, en opnieuw een setje drivers installeren.

http://www.guru3d.com/detonator-destroyer/
Pagina: 1