Met het onderstaande systeem heb ik een probleem en ik kom er niet meeer uit:
Met mijn vorige geluidskaart (een Guillemot Fortissimo) liep het systeem regelmatig vast en daarom heb ik op de HCC dagen een SB Live! 5.1 gekocht.
DVD's kan ik uren bekijken en ook CD's luisteren gaat probleemloos!
Maar als ik een spel opstart loopt ie binnen een paar seconden/minuten vast: geluid blijft hangen en beeld loopt vast. Ook als ik de AEX demo opstart hangt ie binnen een seconde en blijft het geluid "hangen" en gaat m'n monitor op standby. Een spontane reset is ook mogelijk.
Wat heb ik geprobeert:
DX 8.0
nieuwste BIOS van mobo
nieuwste VIA drivers
drivers SB van juni 2001.
ander PCI slot (ze zijn allemaal leeg)
terugklokken CPU
ME opnieuw erop
FAQ van tweakers over Live! doorgenomen.
FAQ van soundblaster.com bekeken
Onboard audio van mobo in BIOS aan en uit gezet.
Gezocht naar IRQ conflicten: niet aanwezig
Niks helpt en ik weet nu echt niet meer wat ik verder kan doen behalve mijn Live! eruithalen en mijn Inspire 5300 setje op zolder te zetten.
Is er hier iemand die me eventueel verder kan helpen?
ps: met de Guillemot had ik soortgelijke problemen, dus volgens mij ligt het aan het mobo/BIOS/IRQ/?
Bedankt alvast, Frits
Met mijn vorige geluidskaart (een Guillemot Fortissimo) liep het systeem regelmatig vast en daarom heb ik op de HCC dagen een SB Live! 5.1 gekocht.
DVD's kan ik uren bekijken en ook CD's luisteren gaat probleemloos!
Maar als ik een spel opstart loopt ie binnen een paar seconden/minuten vast: geluid blijft hangen en beeld loopt vast. Ook als ik de AEX demo opstart hangt ie binnen een seconde en blijft het geluid "hangen" en gaat m'n monitor op standby. Een spontane reset is ook mogelijk.
Wat heb ik geprobeert:
DX 8.0
nieuwste BIOS van mobo
nieuwste VIA drivers
drivers SB van juni 2001.
ander PCI slot (ze zijn allemaal leeg)
terugklokken CPU
ME opnieuw erop
FAQ van tweakers over Live! doorgenomen.
FAQ van soundblaster.com bekeken
Onboard audio van mobo in BIOS aan en uit gezet.
Gezocht naar IRQ conflicten: niet aanwezig
Niks helpt en ik weet nu echt niet meer wat ik verder kan doen behalve mijn Live! eruithalen en mijn Inspire 5300 setje op zolder te zetten.
Is er hier iemand die me eventueel verder kan helpen?
ps: met de Guillemot had ik soortgelijke problemen, dus volgens mij ligt het aan het mobo/BIOS/IRQ/?
Bedankt alvast, Frits