Toon posts:

2D/tv-out kwaliteit GF2 Ti

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees in andere topics dat de preformance van de GF2 Ti aanrdig in de buurt van de GF 3 komt.
Hoe zit 't eigenlijk met de 2D kwaliteit? Die was bij GF2 MX kaartjes namelijk behoorlijk slecht...
Eigenlijk wil ik een Matrox want die heeft goede 2d en de beste tv-out (in tv resolutie) maar telt de 3D daarvan nogwel mee?

De alternatieven uit de norrod prijslijst:
Std Geforce2 Ti 64Mb DDR AGP 324.98
MSI Geforce2 Ti250 Pro VT 64Mb 415.00
Matrox G550 Dualhead 32Mb AGP 325.00
ATI Radeon 7200 64MB SDR 280.00

't Is voor een Celeron 1200 / WinXP systeem.

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Hoi Arthur,

Ben net zelf van mijn Matrox G400 overgestapt naar Geforce2 Ti. Matrox biedt inderdaad zo ongeveer de beste 2D kwaliteit die er te krijgen is. Echter, zoals je zelf al aanstipt, blijft de 3D kwaliteit van zelf de nieuwste G550-chip ver achter.

Ik heb dus nu een GF2 Ti (Hercules 3D Prophet II Ti) en moet zeggen dat de beeldkwaliteit in 2D mij honderd procent meevalt. Wellicht dat, als je de twee kaarten naast elkaar draait, je verschil in kleur en scherpte ziet, maar de GF2 Ti presteert zeker niet merkbaar onder de maat. Al schijnt de 2D kwaliteit wel af te hangen van het merk waarvan je er een aanschaft. Ik kan mij voorstellen dat gerenomeerde merken een betere kwaliteit onderdelen gebruiken. (immers, alleen de chipset is van Nvidia!).

Mijn 3Dmark2001 score is trouwens 3950 op de standaard settings en 4360 met de videokaart (gpu en geheugen) en processor overclocked.