Linux Server & Client

Pagina: 1
Acties:

• NitroTNT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 13:30
Ik ben bezig met een stageverslag over Linux maar nu heb ik een vraag. Mischien wel meer maar daar kom ik strax wel achter ;p Maaruhm Linux kan toch als SERVER gebruik maken van de processor snelheid van zn CLIENTS? Of heb je dan een soort clustering?

• Xiphalon
  • Laatst online: 17-08 20:52
Eeek...

volgens mij ben jij een beetje in de war :? met de 'oude' manier van unixen. Dus met een terminal (zonder CPU-power) gebruik maken van de cpu-power van de server, en daar dus al je programma's op draaien. Tegenwoordig draaien de apps op de linux computers, en soms wordt het filesysteem over het netwerk 'geleend' van de server.

zoiets?

• NitroTNT
  • Laatst online: 30-07 13:30
Uhm nou ik had dat een keer in de Compu totaal gelezen. Dat linux dat kon, processor snelheid van een client gebruiken. maar nu begin ik ook te twijfelen :D

• Xiphalon
  • Laatst online: 17-08 20:52
offtopic:
Gaaf... Bel je in op XS4***, krijg je de melding: Uw cpu wordt nu voor 50% gebruikt om het <blablabla> }:O te runnen...

Maar ook nadat ik nog even gegoogeld heb kan ik er weinig over vinden, eigenlijk alleen maar clustering.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Het beowulf cluster is hier een voorbeeld van.
Maar de clients hierin zijn speciale Cluster clients.
Maar wat er eigenlijk gebeurt is dat de host (Server) een grote rekenslag moet maken (En das niet uitrekenen hoeveel Pi X Pi is, maar bijvoorbeeld over hoeveel seconden het heelal ui enkaar klapt..) Een stukje rekenwerk wordt dan via het netwerk naar de client gestuurd, die rekend dat uit, en geeft een antwoord terug.

Voorbeeldje hiervan is het beowulf cluster(zoals al eerder vermeldt) Er stond een tijdje geleden iets op T.net hierover, maar ik kan het zo snel even neit vinden..

CJ

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 30 november 2001 11:16 schreef NitroTNT het volgende:
Ik ben bezig met een stageverslag over Linux maar nu heb ik een vraag. Mischien wel meer maar daar kom ik strax wel achter ;p Maaruhm Linux kan toch als SERVER gebruik maken van de processor snelheid van zn CLIENTS? Of heb je dan een soort clustering?
Je hebt bijv. X, en daarmee kun je bijv. een 486 nog prima gebruiken als werkbak, aangezien alles op de unix-computer wordt uitgerekend ( * moto-moi waagt zich niet aan client-server beschrijvingen hier, aangezien ik altijd door de wat haal, wat die client, en wat de server is :-) )
Verder heb je bijv. Beowulf, da's een soort supercomputer-systeem, waarbij je een aantal nodes hebt, die het grove rekenwerk doen, en een simpele client, die de opdrachten naar de cluster verzend..

Het e.e.a. is vast wel te vinden door een gerichte search hier, of anders op Google

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1