Toon posts:

wat te kopen, ATI radeon 8500 of GeForce3

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik erachter gekomen ben dat mijn pc te traag is wil ik eigenlijk wel een nieuwe videokaart kopen. Maar welke.. Wat is het beste een ATI radeon 8500 of een type GeForce 3.. Als je naar de prijs kijkt is de ATI radeon wel het goedkoopst volgens mij.. Ik heb alleen geeeeen idee welke het snelst is :'( Er is hier vast wel iemand die het wel weet.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Je hebt de Nvidia freaks en de Ati freaks.
Ik ben een Ati freak en zou voor de Radeon8500 gaan.
1. Nu nog langzamer maar straks met nieuwe drivers sneller.
2. Ati heeft TrueFrom wat in future spellen erg gelikt uit zal zien
3. Ati heeft dedicated RageTheatre Videochip (in/out) wat echt prachtig beeld heeft op je tv.
4. Beste Hardware decoder (Ati)
5. Beter 2D beeld (Ati)
6. Beter 3D beeld (Ati)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

UTFS!

Zoveel topics hierover!

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm als je het zo bekijkt is het niet zo moeilijk meer.. En bovendien is de ATI ook heel wat goedkoper... Als je de 3dmark 2001 scores vergelijkt is de ATI radeon wel veruit de snelste.. :)

Verwijderd

Als tegenhanger met goede drivers is de Leadtek TI500(Nvidea). Deze overtreft de Radion 8500(in 2D en 3D).

Kost ook een beetje

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Op vrijdag 30 november 2001 11:17 schreef Darkvater het volgende:
Je hebt de Nvidia freaks en de Ati freaks.
Ik ben een Ati freak en zou voor de Radeon8500 gaan.
1. Nu nog langzamer maar straks met nieuwe drivers sneller.
2. Ati heeft TrueFrom wat in future spellen erg gelikt uit zal zien
3. Ati heeft dedicated RageTheatre Videochip (in/out) wat echt prachtig beeld heeft op je tv.
4. Beste Hardware decoder (Ati)
5. Beter 2D beeld (Ati)
6. Beter 3D beeld (Ati)
Voor de toekomst hoef je zo'n kaart niet te kopen :)
Zowiezo koop je toch geen videokaart, omdat ie bepaalde functies heeft, die ooit in bepaalde spellen zullen worden gebruikt.. Tegen die tijd zit jij al weer met een andere kaart.

Beide kaarten zijn snel, op dit moment overall in het voordeel van gf3-ti500. Ati is nog te wisselvallig, maar iedereen zegt dat de drivers alles gaan corrigeren, laten ze hopen. Nvidia is wat dat betreft wat zekerder, en ati is iets goedkoper, daarom koopt iedereen hem. :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Op vrijdag 30 november 2001 11:22 schreef leeg_blikje het volgende:
hmmmm als je het zo bekijkt is het niet zo moeilijk meer.. En bovendien is de ATI ook heel wat goedkoper... Als je de 3dmark 2001 scores vergelijkt is de ATI radeon wel veruit de snelste.. :)
De Ati, de 8500 retail, de snelste dus, is idd wat goedkoper dan een vergelijkbare gf3-ti500.

De ati zit op ong. 700,-
en de gf3 ti500 op ong. 899,-

Ok, dat scheelt wel 200,-
Dat is voor de meeste mensen toch doorslaggevend, maar ze vertellen er dan niet bij dat ze die kaart gekocht hebben vanwege de prijs, maar vanwege het feit dat ati zo goed is enzo. :P

Het zijn beide leuke kaarten, en jij moet degene kopen die jij het liefst wilt hebben. Door reviews te lezen krijg je over het algemeen een wat betere indruk dan hier vragen welke..

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Ik zelf heb nu een gf2mx, en die bevalt op zich prima, maar ik zou wel eens iets anders willen proberen, dus ik zou voor de ATI gaan, gewoon om eens iets anders te hebben dan Nvidia... :)

Verwijderd

Koop geen 8500 retail maar gewoon een 8500 LE voor 600 piekjes, flash um naar retail (met john's progje) en klaar ben je. ATI ruulz! TV-out is veel scherper dan geforce.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een GF3 ti500 nu en ben zeer tevreden, kwaliteit is ook echt super mooi! ik kan het me niet beter voorstellen.

Ik heb eeb Hercules kaart, die heeft algemeen als goede kwaliteit, maar Creative bijv. heeft bagger kwaliteit :r

je moet gewoon op je gevoel afgaan, ze zijn allebei super en je zal met geen van beiden de plank misslaan denk ik.

Verwijderd

Hier loopt al een topic over
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.