Ik weet niet of deze post hier thuis mag horen, maar mijn broertje heeft een Playstation en nou heeft hij net een nieuwe tv. Maar een aantal (gekopieerde) spellen doen het alleen nog maar in het zwart-wit, terwijl andere (ook gekopieerde) het wel in kleur doen. Weet iemand of dit op te lossen is?
Verwijderd
het zijn NTSC spellen die het niet in kleur doen. Je moet daarvoor een aparte kabel kopen om ze in kleur te kunnen spelen.
Je kunt ook voor veel NTSC spellen PAL patches downloaden van internet. Dat werkt ook.
Je kunt ook voor veel NTSC spellen PAL patches downloaden van internet. Dat werkt ook.
oh, dan kan het wel eens aan de tv liggen, m'n ouders konden alleen maar pal spellen er op doen, import werd grijs en was niet te spelen....misschien ondersteunt die tv geen ntsc signalen.....
En anders kan je misschien nog proberen om een boot cd te gebruiken....might help....
En anders kan je misschien nog proberen om een boot cd te gebruiken....might help....
Ik geloof dat zo'n ding een RGB-kabel heet, is verkrijgbaar bij de betere handelaren, daar kan je et ook gewoon vragen, die gaan er namelijk meestal niet over lopen zeiken dat je illegale games gebruiktOp vrijdag 30 november 2001 11:29 schreef loekie2002 het volgende:
ok bedankt, weet je ook hoe zo'n kabel heet?
Even voor iedereen die ook dit probleem heeft gehad (met welke console dan ook)
Er zijn al een hoop topics geweest over "zwart-wit" beeld op console X met TV Y. (use the search enzo)
Dit is altijd op te lossen door een RGB kabel te gebruiken.
Als je zwart-wit beeld krijgt, dan snapt je TV wel NTSC, maar niet het (verouderde composite) NTSC kleursignaal. Als je beeld heel snel gaat rollen/meerdere beelden door elkaar krijgt, dan ondersteunt je TV geen NTSC en raad ik je aan een nieuwe TV te kopen.
Er zijn al een hoop topics geweest over "zwart-wit" beeld op console X met TV Y. (use the search enzo)
Dit is altijd op te lossen door een RGB kabel te gebruiken.
Als je zwart-wit beeld krijgt, dan snapt je TV wel NTSC, maar niet het (verouderde composite) NTSC kleursignaal. Als je beeld heel snel gaat rollen/meerdere beelden door elkaar krijgt, dan ondersteunt je TV geen NTSC en raad ik je aan een nieuwe TV te kopen.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Sinds kort heb ik de omschakeling gemaakt naar een nieuwe breedbeeld TV (Philips 28PW8506 geloof ik) en mijn Playstation geeft weer zwart/wit beeld 
Oude tv ging alles na aanschaf nieuwe kabel perfect... nu dus niet meer. Moet ik nu alsnog een nieuwe kabel aanschaffen of kan deze TV hier niet mee overweg?
(ik weet... oud topic maar om nu weer een nieuw te openen voor hetzelfde onderwerp...)
Oude tv ging alles na aanschaf nieuwe kabel perfect... nu dus niet meer. Moet ik nu alsnog een nieuwe kabel aanschaffen of kan deze TV hier niet mee overweg?
(ik weet... oud topic maar om nu weer een nieuw te openen voor hetzelfde onderwerp...)
Gewoon zo'n RGB kabel aanschaffen. Is niet duur, NTSC werkt dan gewoon, en de beeldkwaliteit wordt er nog een stuk beter op ook.hemiparo schreef op 08 August 2003 @ 09:52:
Sinds kort heb ik de omschakeling gemaakt naar een nieuwe breedbeeld TV (Philips 28PW8506 geloof ik) en mijn Playstation geeft weer zwart/wit beeld
Sorry voor de onduidelijkheid:ik heb toen dus al een RGB kabel aangeschaft (aangezien ik op de oude TV ook een zwart/wit beeld kreeg) en met die kabel ging het dus weer goed.
Nu is mijn vraag: moet ik een NIEUWE RGB kabel aanschaffen of kan er iets in de TV zitten?
Nu is mijn vraag: moet ik een NIEUWE RGB kabel aanschaffen of kan er iets in de TV zitten?
goed dit is een veel voorkomend probleem, waarschijnlijk ondersteund je broertjes nieuwe tv geen ntsc signaal.
een nieuwe kabel helpt hier niks bij.
er zijn 3 oplossingen :
- nieuwe tv kopen
- PAL booster kopen bij de beter gameshop (+/- 20 euro)
- patches/pal-ntsc bootdisk ( dit werkt niet altijd even goed)
er zijn 3 oplossingen :
- nieuwe tv kopen
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Verwijderd
je gooit het bericht van TS en een nieuwe vraag door elkaarBlaasvis schreef op 08 August 2003 @ 11:00:
goed dit is een veel voorkomend probleem, waarschijnlijk ondersteund je broertjes nieuwe tv geen ntsc signaal.
er zijn 3 oplossingen :
- nieuwe tv kopen
ff de datums naast een post bekijken eej
Heb je ook alle settings goed staan? Want je hebt soms ook het YC(?) kanaal en dat is bij mij zwart-wit.....check anders via een andere scart, dat hielp bij m'n dreamcast (vreemd maar waar)
je vergeet het belangrijkste... deze tv heb ik ook (32" versie) en ondersteunt echt wel alles... rgb, ntsc, pal, secam, svideo, composite etc... daar ligt het allemaal niet aan. je moet je andere scartingang eens proberen. 1 scart is voor svhs en composite, de andere ondersteunt ook rgb!!! dus je tv moet alles aankunnen... alleen moet je alles goed aansluitenBlaasvis schreef op 08 August 2003 @ 11:00:
er zijn 3 oplossingen :
- nieuwe tv kopen
edit: zelf vaak genoeg gespeeld met een ps2, en die werkt zelfs met de aansluitingen op sidepanel! dit alles zonder aparte rgb kabel.
[ Voor 10% gewijzigd door jpvk007 op 08-08-2003 11:14 ]
zal vandaag eens proberen... kan inderdaad de kanalen instellen en aangeven of het wel of niet digitaal is... ik had wel al de 2 verschillende scart aansluitingen geprobeerd maar nog niet naar de instellingen gekeken. Werkt het niet, kom ik weer hier
hemiparo > Nieuw topic in SPV, geen topic uit 2001 omhoog schoppen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()