Toon posts:

MSI K7T266 Pro2-RU & Geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn nieuwe PC gekregen, maar bij de zaak hadden ze 2 reepjes van 256 Mb geinstalleerd in plaats van het afgesproken reepje van 512 Mb.

In ieder geval, lijkt me geen probleem. Bij het Windows XP installeren bleek echter al gauw dat bij het copieeren van van de bestanden fouten ontstonden, files werden niet goed gecopieerd of er kwamen blauwe schermen (memory management probleem heb ik twee keer gezien).

Na een hoop proberen kwam ik erachter dat ik als een reepje geheugen verwijderde Windows XP zich probleemloos installeerde.

Ik heb nog niet geprobeerd om het reepje erbij te prikken nu Windows XP loopt, maar ik vrees het "ergste"..

Ik heb het nieuwste bios geflashed (versie 3.2). Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben?

Alvast bedankt!

Mijn nieuwe configuratie:
-MSI K7T266 Pro2-RU
-2*256 Mb PC2100 DDR Ram
-Athlon XP1800+
-Soundblaster Audigy Platinum
-40Gb Maxtor HD
-60Gb IBM HD
-Toshiba SD-M512
-Liteon 24/10/40

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

lijkt me iets van brak geheugen ofzo.
probeer eens de reepjes om te wisselen, dus degene die er nu inzit eruit halen en de andere erin stoppen. En ook even kijken naar het plaatsen van geheugen op de verschillende geheugenbanken...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

doe er is ander gehuegen in iets van kingston of INFINEON, CL-2,0 heb ik namelijk werk wel goed :9 ;)

Verwijderd

Hehe.. dat je 2x 256 hebt komt doordat 512 niet meer leverbaar is :P

Verwijderd

Topicstarter
't was dus idd een fout geheugenbankje!

Thx, voor de tips!