Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Verwijderd
Verwijderd
veeeeeeeeeeeeel goedkoper dan dit kopen!
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
en waar koop ik 2 van die setjes dan ?? heb btw toch liever gewoon die bay want ben niet zo handigOp vrijdag 30 november 2001 11:32 schreef spooky2 het volgende:
zelf bouwen... 2 van die setjes kopen en dat in een afdekplaatje zetten...
veeeeeeeeeeeeel goedkoper dan dit kopen!
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Hoe? Weet je misschien een site met uitleg?Op vrijdag 30 november 2001 11:32 schreef spooky2 het volgende:
zelf bouwen... [.]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Pfffft, search !Op vrijdag 30 november 2001 11:41 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Hoe? Weet je misschien een site met uitleg?
hier is een start
enne: hoe moeilijk is het nou om een gat in een 5,25" afdekplaatje te maken?
edit: ff de productinfo van die kant en klare bekeken...
$21!!! das best veel voor iets van je zelf voor fl 15 piek ofzo al kunt bouwen!
Vertel me is een URL dan ..Op vrijdag 30 november 2001 11:51 schreef spooky2 het volgende:
Iedere bouwmarkt, zijn wel van die dingen te vinden...
enne: hoe moeilijk is het nou om een gat in een 5,25" afdekplaatje te maken?
edit: ff de productinfo van die kant en klare bekeken...
$21!!! das best veel voor iets van je zelf voor fl 15 piek ofzo al kunt bouwen!
Verwijderd
Dus je hebt een url nodig waar staat dat je:Op vrijdag 30 november 2001 12:03 schreef IbBeLz het volgende:
[..]
Vertel me is een URL dan ..
- een tempmeter moet gaan kopen bij een bouwmarkt of de halfords,
- je deze modificeerd zodat je ook de interne opnemer ergens anders kunt plaatsen,
- je een gat in een afdekplaatje moet maken, waar,
- precies de net gekochte temp meter precies inpast.
Auw, nee zoŽn linkjes bestaan niet. En een tip van mij, begin er maar niet aan, het zal wel te moeilijk zijn voor je.
En als aanwijzing nog een hint, ooit wel eens gehoord van google, nog een gratis tip van me: gebruik vooral engelse zoektermen.
Verwijderd
Niet te vriendelijk he........ Stel je voor dat je nog vrienden maakt hehehe....Op vrijdag 30 november 2001 12:30 schreef ascii het volgende:
Dus je hebt een url nodig waar staat dat je:
- je deze modificeerd zodat je ook de interne opnemer ergens anders kunt plaatsen,
Auw, nee zoŽn linkjes bestaan niet. En een tip van mij, begin er maar niet aan, het zal wel te moeilijk zijn voor je.
En als aanwijzing nog een hint, ooit wel eens gehoord van google, nog een gratis tip van me: gebruik vooral engelse zoektermen.
Verwijderd
Beetje pissed vandaag, zelfs nu nog een ochtend humeurtjeOp vrijdag 30 november 2001 12:36 schreef Doomday het volgende:
[..]
Niet te vriendelijk he........ Stel je voor dat je nog vrienden maakt hehehe....Maareuh is inderdaad dus vrij makelijk te maken.
Jesus man kan je niet normaal reageren :(:(Op vrijdag 30 november 2001 12:30 schreef ascii het volgende:
[..]
Dus je hebt een url nodig waar staat dat je:
Verwijderd
Oooooo, dat bedoelje je met:Op vrijdag 30 november 2001 13:30 schreef IbBeLz het volgende:
[..]
Jesus man kan je niet normaal reageren :(:(, en ik bedoelde een URL waar ik zo'n ding kon bestellen dus als je de volgende keer nou eerst es nadenkt voordat je zo'n debiele post neerzet .. . EIKEL
Deze reactie.Op vrijdag 30 november 2001 12:03 schreef IbBeLz het volgende:
[..]
Vertel me is een URL dan ..
Nee sorry hoor dat ik dat niet meteen door heb, oef ben ik toch dom zeg.
Maar ik ben netjes en zal maar even een uitleg geven bij mŽn reactie. Je mag alles negeren op de laatste 2 regels na.
ochtenhumeur weg .. hmm oke ja dat bedoelde ik maar mischien was het niet zo duidelijkOp vrijdag 30 november 2001 14:04 schreef ascii het volgende:
[..]
Oooooo, dat bedoelje je met:
[..]
Deze reactie.
Nee sorry hoor dat ik dat niet meteen door heb, oef ben ik toch dom zeg.
Maar ik ben netjes en zal maar even een uitleg geven bij mŽn reactie. Je mag alles negeren op de laatste 2 regels na.
Verwijderd
Ik heb net de hele draad eens goed doorgelezen en IbBeLz mijn excusses aan. Je hebt het nooit over een site gehad waar een bouwinstructie op staat. Helaas voor je heb ik geen idee waar ze zoiets verkopen, maar probeer het eens zelf te bouwen, het kost je hooguit een metertje (15 piek) eventueel een nieuw afdekplaatje (kijk je pc boer eens vriendelijk aan) en natuurlijk tijd.
Dan had Gutteguttegut nog een opmerking:
En dat terwijl iets daarboven staat:Op vrijdag 30 november 2001 14:08 schreef Gutteguttegut het volgende:
Ok nu weer ONtopic pls..
Op vrijdag 30 november 2001 14:08 schreef Gutteguttegut het volgende:
Hoe? Weet je misschien een site met uitleg?
Ik zou willen zeggen, lees mŽn reactie van 12:30!
(gho, ik ben opeens van mŽn ochtend humeurtje af, bedankt!)
Zou ik nu een waarschuwing krijgen voor offtopic gelul, cq andere user beledigen?
Op vrijdag 30 november 2001 14:40 schreef ascii het volgende:
Ik reageer niet, ik reageer niet, ik reageer... ach what the fuck het is vrijdag!
Ik heb net de hele draad eens goed doorgelezen en IbBeLz mijn excusses aan. Je hebt het nooit over een site gehad waar een bouwinstructie op staat. Helaas voor je heb ik geen idee waar ze zoiets verkopen, maar probeer het eens zelf te bouwen, het kost je hooguit een metertje (15 piek) eventueel een nieuw afdekplaatje (kijk je pc boer eens vriendelijk aan) en natuurlijk tijd.
Dan had Gutteguttegut nog een opmerking:
[..]
En dat terwijl iets daarboven staat:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik zou willen zeggen, lees mŽn reactie van 12:30!
![]()
![]()
![]()
(gho, ik ben opeens van mŽn ochtend humeurtje af, bedankt!)
Zou ik nu een waarschuwing krijgen voor offtopic gelul, cq andere user beledigen?
Koel zijn we nu weer vriendjes
Maar ja ik ga van de week wel ff wat klusmarktjes langs om te kijken of ze daar wat koele Metertjes hebben .. Thanx iedereen ( jij ook ascii
als je die metertjes vindt en je gaat ze plaatsen... dan zijn de schroefjes die erin zitten waarschijnlijk te kort! (door tussenkomst van het plastic van de afdekplaat!!!)
Koop dan ook gelijk ff een aantal schroefjes die iets langer zijn dan degene die erin zitten!!
(als je het niet snapt: email staat in profile)
Ik snap het wel hoor ben nog niet compleet debiel ..Op vrijdag 30 november 2001 17:57 schreef spooky2 het volgende:
nog wel ff 1 top voor je dan:
als je die metertjes vindt en je gaat ze plaatsen... dan zijn de schroefjes die erin zitten waarschijnlijk te kort! (door tussenkomst van het plastic van de afdekplaat!!!)
Koop dan ook gelijk ff een aantal schroefjes die iets langer zijn dan degene die erin zitten!!
(als je het niet snapt: email staat in profile)
Serve The Humanity , Be Server
Ik ken er anders genoegOp vrijdag 30 november 2001 18:52 schreef IbBeLz het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor ben nog niet compleet debiel ..
..ben net ff bij de Halfords geweest (bij Blokker hingen ze trouwens ook) en daar heb ik 1 "Thermo Mark" temperatuur meter gekocht voor fl. 9,95 ...
[/fyi]
Sweeet bij de blokker .. hmm ik ga morgen 9,95 das lekker goed koopOp vrijdag 30 november 2001 21:16 schreef Gutteguttegut het volgende:
[fyi]
..ben net ff bij de Halfords geweest (bij Blokker hingen ze trouwens ook) en daar heb ik 1 "Thermo Mark" temperatuur meter gekocht voor fl. 9,95 ...
[/fyi]
2x dus 19,90...
paar langere schroefjes erbij, zit je op 21 piek waar ie op die site 21 dollar gekost had!!
scheelt toch weer ff he
nou, je hebt nou al een hele dag gehadOp zaterdag 01 december 2001 01:36 schreef IbBeLz het volgende:
True das mooi beetje knutsellen , ben je nog bezig ook relaxed
Verwijderd
De ThermoMark kun je niet inbouwen en heeft een lelijk breed kastje. De Praxis heeft ook een thermoMark voor 10 piek liggen.
www.Conrad.nl heeft verschillende temperatuurmodules vanaf 19,- die je wel mooi kunt inbouwen.
Zoeken naar nummers: 122610 en 195715
Je lokale elektronicaboer heeft vast ook wel enkele types te koop.
Verwijderd
de temp sensor moet je natuurlijk zo dicht mogelijk bij de core plaatsen...Op zaterdag 01 december 2001 19:18 schreef slamm het volgende:
als ik mn processor nou wil meten (temps) en sommige zeggen dat het kan dat je hem op een hoekje legt, maar daar is het toch niet zo warm als je coredan heb je er toch niks aan??!! *correct me if i'm wrong* als het wel zow is, dat het even warm is, maar btw kan het wel op een hoekje plaatsen, dan ga ik maandag naar de blokker of halfords ofzow
soms moet je hiervoor de sensor een beetje verbouwen
Verwijderd
helpt het dan nog wel.. ik wil een goede temperatuur in plaats van die gare asus shit op mn moboOp zaterdag 01 december 2001 19:21 schreef spooky2 het volgende:
[..]
de temp sensor moet je natuurlijk zo dicht mogelijk bij de core plaatsen...
soms moet je hiervoor de sensor een beetje verbouwen
Ik heb ff dat ding van fl. 9,95 open gesloopt (gaat heel makkelijk, even een mesje er tussen en hij is open. Daarna nog even 4 schroefjes eruit en 2 los draaien en je hebt allemaal losse onder delen). Het printje is dus vrij breed, ik denk een centimeter of twaalf (gokje), 2 naast elkaar gaat dus niet lukken, onder elkaar ook niet daar is ie weer te hoog voor (2 cm gok ik). Het externe voelertje (is dit goed nederlands?) is helemaal ingegoten. Die ga ik later los maken.
p.s. ik ga ook proberen foto's te maken van het hele proces.
[/fyi part 2]
printje
binnenkant van het frontje
ingegoten voelertje
alle onderdelen
verpakking
Hoe heb je die gemaakt?Op zondag 02 december 2001 01:19 schreef Brazza het volgende:
me eigen temp meter [afbeelding]
[edit typo's]
Die ik hier heb heeft wel backlight...Op zondag 02 december 2001 01:29 schreef Brazza het volgende:
nope, wil ik nog wel hebbuh, zo'n knipperding lijkt me ook wel wat..
"knipperding"..???
Ik heb eigenlijk nog nix gekocht ben bij de blokker in Den Bosch geweest maar daar hadden ze nix.. Ik ga ff morgen kijken in de buurt ..Op zaterdag 01 december 2001 18:17 schreef spooky2 het volgende:
[..]
nou, je hebt nou al een hele dag gehadis het een beetje gelukt? (als je die dingen tenminste al gekocht hebt dan
)
Bij Blokker in Hoorn (Ja daar woon ik) hingen ze bij de kassa's...Op zondag 02 december 2001 22:47 schreef IbBeLz het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog nix gekocht ben bij de blokker in Den Bosch geweest maar daar hadden ze nix.. Ik ga ff morgen kijken in de buurt ..
heeft er iemand btw een plaatje van hoe de sensor zit vastgeplakt op de proc?
edit:
http://www.virtual-hideout.net/guides/temp_lcd/index.shtml
ik kwam deez nog tegen op VH, misschien heb je er wat aan
(alhoewel die guide zelf wel had kunnen bedenken
Verwijderd
he brazza,Op zondag 02 december 2001 01:25 schreef Brazza het volgende:
dat hele kleine draadje op me heatsink van me koeler geplakt (1 mm boven me cpu)
ik heb dus precies dezelfde tempmeter. Maar die tempmeter is dus net iets dikker dan de core(zo`n 1 mm ofzow
Ik heb hem nu niet tussen de koeler en de cpu omdat ik dacht dat ie dan kapot gaat. Ik heb hem onder m`n koeler net naast de cpu, dus zo`n 1,5 cm van de core.
Heb je hem wel gewoon tussen je koeler en je cpu( dus net naast je core) gepropt? of ergens anders?
Verwijderd
Ik heb die ThermoMark ook opengeschroefd (omdat het lichtknopje erin bleef zitten) maar toen deed ie het niet meer!
Pas nadat ik twee extra gaatjes had geboord boven het display -voor extra schroefjes- werkte het display weer.
Als je het printje radikaal mod kun je de helft van het frontje en de print wegzagen. Dan kun je hem wel (dubbel) inbouwen.
Klein display (12 gulden bij Conrad) in 3"-plaatje met zelfmade backlite, en LM35 sensor.
Nee ik had hem dus 1 mm boven me cpu zitten op de heatsink als je hem er tussen doet krijg je denk ik kortsluiting.Op maandag 03 december 2001 15:51 schreef pietersg het volgende:
[..]