ik wil mijn windows 98 met een wachtwoord tegang geven niet via de bios en ook niet het netwerk password want dan je gewon op esc. drukken. Het is voor op school daar werken we met brackeds en wil niet dat andere lui op mijn hd kunnen komen. Dus wat is het beste proggie en waar te downloaden.
Duidelijke topic titel kiezen is niet zo moeilijk toch?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Is idd wel een goede oplossing. Windows 98 is bedoeld voor thuis gebruik. Dus minimale beveiliging. Windows NT/2000/XP zijn hier veel beter in.Op vrijdag 30 november 2001 10:46 schreef sPiNe het volgende:
windows NT/2k
Ik denk dat er geen oplossing is voor je probleem
Je kan sommige dingen in Win98 op 5 verschillende manieren omzeilen dus => NT 2k of XP is the question!
Je kan sommige dingen in Win98 op 5 verschillende manieren omzeilen dus => NT 2k of XP is the question!
Flink met de Poledit aan de slag, maar of het waterdicht is, wil ik in het midden laten...
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Niet denk ik.Op vrijdag 30 november 2001 11:25 schreef FoolZero het volgende:
Flink met de Poledit aan de slag, maar of het waterdicht is, wil ik in het midden laten...
is de vraag nou zo moeilijk wie weet een proggie om een password op windows 98 erop te zetten en nioet een ander OS wna tdat mag niet van school.
Verwijderd
De vraag is duidelijk, en het antwoord ook.
Windows 98 is gewoon niet goed te beveiligen.
Windows 98 is gewoon niet goed te beveiligen.
Windows 98 goed beveiligen is inderdaad erg moeilijk,
Bij brackets zitten toch vaak slotjes ??
Bij brackets zitten toch vaak slotjes ??
OK een duidelijk antwoord dan: HET KAN NIET
De 'beveiliging' van Windows98 is matig. Voor een goed beveiligde Windows zal je een weldegelijk een ander Windows (NT based) OS moeten hebben. Aangezien dat in jouw geval niet mogelijk is, lijkt het me, dat je met de poledit aan de gang gaat. Hiermee kun je nog enigszins ongeautoriseerde toegang tot het systeem blokeren.
Een beetje slimme gebruiker zal waarschijnlijk maling aan deze restrictie hebben en er alsnog op kunnen werken.
Als alternatief kun je een Novell 4.11 of hogere server er achter hangen. Op deze manier kun je de policy centraal regelen. (waarschijnlijk gaat dat ook met een NT Server). Dit kost natuurlijk wel een extra PC of server.
De 'beveiliging' van Windows98 is matig. Voor een goed beveiligde Windows zal je een weldegelijk een ander Windows (NT based) OS moeten hebben. Aangezien dat in jouw geval niet mogelijk is, lijkt het me, dat je met de poledit aan de gang gaat. Hiermee kun je nog enigszins ongeautoriseerde toegang tot het systeem blokeren.
Een beetje slimme gebruiker zal waarschijnlijk maling aan deze restrictie hebben en er alsnog op kunnen werken.
Als alternatief kun je een Novell 4.11 of hogere server er achter hangen. Op deze manier kun je de policy centraal regelen. (waarschijnlijk gaat dat ook met een NT Server). Dit kost natuurlijk wel een extra PC of server.
Heal the internet ...
Neh... absoluut nietOp vrijdag 30 november 2001 11:25 schreef FoolZero het volgende:
maar of het waterdicht is, wil ik in het midden laten...
Hoezo: HET KAN NIET
Je installeerd een pakket zoals Safeguard Easy van Utimaco.
(of safeboot of pointsec)
Die passen de bootsector iets aan, waardoor er om een wachtwoord gevraagt wordt alvorens er een OS gestart wordt.
Met een diskette of op een andere manier starten heeft geen zin aangezien de schijf encrypted is. Het is zelf mogelijk om meerdere gebruikers aan te maken met verschillende rechten.........het kan dus wel !
Je installeerd een pakket zoals Safeguard Easy van Utimaco.
(of safeboot of pointsec)
Die passen de bootsector iets aan, waardoor er om een wachtwoord gevraagt wordt alvorens er een OS gestart wordt.
Met een diskette of op een andere manier starten heeft geen zin aangezien de schijf encrypted is. Het is zelf mogelijk om meerdere gebruikers aan te maken met verschillende rechten.........het kan dus wel !
Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD
Je hebt ook programmaatjes die zorgen voor een login actie bij het opstarten van win9x. Dit kan zowel op dos niveau als op windows niveau. Is al een klein beetje in de richting misschien?
Interessant alternatief, maar op deze manier kun je een Win98 systeem niet beveiligen als deze al opgestart is.Op vrijdag 30 november 2001 11:45 schreef Masselink het volgende:.........het kan dus wel !
Overigens lijkt deze oplossing me niet buiten het Win98 OS vallen.
Mocht tharingmaster hier wel mee kunnen leven, dan is hierbij zijn vraag beantwoord.
Heal the internet ...
Dat klopt.....dit is (volgens mij) het enige alternatief...
anders moet hij toch echt naar een ander OS kijken.
anders moet hij toch echt naar een ander OS kijken.
Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD
Verwijderd
op school hebben wij iets van novell???
ik weet niet precies wat dit is maar als je hierbij geen wachtwoord hebt kom je er ook niet in
ik weet niet precies wat dit is maar als je hierbij geen wachtwoord hebt kom je er ook niet in
Dat is die policy, waar ik een paar postings geleden naar verwees.Op vrijdag 30 november 2001 15:51 schreef firstwollie het volgende:
op school hebben wij iets van novell???
Heal the internet ...
Pagina: 1