Overleden 60GPX IBM deskstar

Pagina: 1
Acties:

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Na alle (crash) verhalen te hebben gelezen over deze IBM's prees ik mij gelukkig dat ik nog nooit ergens last van had.
Helaas hoor ik nu ook bij de rij van gebruikers bij wie de GPX in het stof beet. Na een kort schrapend geluid begon de RAID te piepen en te knipperen bij disk 5 (van de 6x60GB GPX schijven (240GB)) en een tergend langzame rebuild te doen.
Hoop dat het bij deze ene schijf blijft! hoewel ik het ergste vrees aangezien ik gisteren opnieuw een (eenmalig) vreemd geluid uit een van de overgebleven schijven hoorde, wat echter geen zichtbare gevolgen had.
Het Raid systeempje loopt nog maar een maand of 6 (24h per dag). Hoop dat m'n HD thuis (ook een GPX60 maar dan 40 GB) het langer doet.

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

ik hoop het ook!

ik begin steeds meer te denken dat IBM zuigt!
mijn hdd is ook al vervangen (45 gb IBM) en hier post ook iedereen dat er weles 1tje overlijdt.... Mijn volgende hdd wordt geen IBM!!!! :(

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

Er is idd een probleem geweest met schijven uit de 75GXP en 60GXP series, ik ken mensen die nu tot grote tevredenheid een schijf uit de 60GXP serie gebruiken (na een paar kapotte te hebben gehad). Volgens mij heeft IBM bij 1 serie een fout gemaakt, ze kijken wel uit bij de volgende series. Van mij (heb nu een 40GV) niets anders dan lof voor IBM...