Toon posts:

Beste host voor *veel* dataverkeer?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een homepage die nogal veel traffic genereert. Afgelopen dinsdag bijvoorbeeld was weer een topdag: 100Gb aan downloads :)

Nu vond m'n provider dat niet zo leuk, dus ik zoek een nieuwe. Waar oh waar kan ik een fatsoenlijke host vinden die dit soort traffic aankan voor een redelijke prijs? Met "redelijke prijs" bedoel ik dus niet een gulden per Gb ofzo, want dan kom steeds duur uit :)

Qua webspace heb ik maar heel weinig nodig, een paar zipjes en mp3'tjes van bij elkaar nog geen 3Mb hoeft er maar op. En ik heb ook nul service en onderhoud nodig, het gaat er echt puur alleen om dat mijn site veel dataverkeer mag genereren zonder dat de kosten uit de klauwen lopen (en dat die provider uberhaubt zulk verkeer een beetje aankan natuurlijk).

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Dat word lastig... vooral als het om mp3'tjes gaat lijkt me.

Edit: mp3 van nog geen 3mb totaal |:( (dus geen muziek :P)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

niet om het een of ander maar wat is dat dan voor site? als je met 3mb content meer dan 100gb/dag trekt?

Verwijderd

Topicstarter
Nou misschien 1 of 2 mp3's van een halve meg, waarschijnlijk zelfs voorlopig helemaal niet. Het belangrijskte zijn eigenlijk een paar zips van ieder zo'n 400 tot 700 Kb.

Verwijderd

Topicstarter
De 'eigenlijke' site staat ergens anders, met een hoop screensavers en dat soort bullshit. Maar we hebben een zooi aanmeldingsacties gedaan enzo, daardoor kregen we zo superveel downloads.

De meesten bezoeken de site niet eens, ze downloaden alleen de zips die staan doorgelinkt vanaf al die andere sites waar we ons hebben aangemeld. Dus onze eigenlijke site (dwz de html/php/jpegs enzo) zorgt niet voor zoveel traffic (hoewel dat ook steeds harder gaat), het gaat om die downloadbare files, die willen we ergens anders hosten.

• pve
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04-2013

pve

Ik denk dat zelfs de door jou gestelde 1 gulden per gigabyte nog erg lastig gaat worden. Een overzichtje van onze tarieven en die van de top drie:

Metia: 100 gulden per 10 gigabyte
Vuurwerk: 165 gulden per 10 gigabyte
XS4ALL: 275 gulden per 10 gigabyte (boven 100 GB 110 gulden)
Widexs: 400 gulden per 10 gigabyte

Bovenstaande natuurlijk voor virtual hosting prijzen. Zet je een eigen server neer dan heb je op zo'n dag een continue belasting van zo'n 9 a 10 mbit, met pieken die waarschijnlijk veel hoger liggen. Bij TrueServer zou je daarvoor zo'n 10.000 gulden per maand kwijt zijn.

Ben ik toch erg nieuwsgierig wat voor site het is.

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 13:29
Nou 1 gulden per GByte dat red je echt niet in nl.
5 is echt de bodem en dan moet je zelf voor apparatuur zorgen.
Ik denk dat je beter een antileech pakket moet installen en je niet gek laat maken door al die downloads.

Verwijderd

1: ga colocated
2: minder dan 1 piek haal je never per gb, reken maar op minstens 3 piek
3: 100gbit/dag ???? das 7mb/sec ! en dan ga ik er vanuit dat je het mooi over dag zou verdelen, in praktijk zijn er topuren (10x zoveel, dus 70mb/sec), dus ik kan me niet eens voorstellen, of sterker nog, het is onmogelijk dat je dat hebt en vooral dat je host dit nog toelaat. En zelfs als je niet op het dataverkeer let, belast je de server verschrikkelijk om continu zoveel te (proberen) trekken.

4: als je zoiets zoekt reken dan maar op een paar duizend gulden per maand

Verwijderd

Hehe.. met 'n trueserver dedicated server kost je dat, uitgaande van hun 180 piek / 50 gbyte prijs zo'n 11.000 piek per maand.. en das ex. btw :)
Eigenlijk geloof ik niet dat 'n gemiddelde provider je ook maar 100gbyte IN DE MAAND zal laten gebruiken.
Ik zou die page gewoon opgeven ofzo :D
En anders de bezoekers toegang laten dokken, maar ik kan me niet voorstellen dat ze voor 3 MB data toegang willen lappen :)

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, ik geloof dat we het inmiddels geregeld hebben, alhoewel zulk soort dingen inderdaad duurder is dan ik dacht :'( We hebben nu iets van 3 terabyte per maand voor 7 ruggen geloof ik. Naja, snel geld gaan verdienen dan maar, met die site :P

De toegang op zich is trouwens inderdaad gratis, maar het gaat om shareware software enzo.

Verwijderd

geef de url van je site eens dan

Verwijderd

geef idd is url, vind het maar een vaag en onwaarschijnlijk verhaal

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:13
mja ik wil hem ook wel eens zien :)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

100 GB op 1 dag en maar 3MB data, dat betekent dat per dag 33000 mensen die al je shareware software donloaden. Dan moet je wel goede software hebben :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• jonggoud.nl
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

zorg voor 100 accounts bij brinkster.com of zo, maak een scriptje op account 1 die automatisch mensen naar 2,3,4 etc en dan weer op nieuw 2,3,4 laten gaan om te downloaden. Dan spreid je het downloaden zonder dat iemand er last van heeft! (behalve brinkster, geoshity, etc.)

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

Geef maar ff url :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 16:58 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:
Eigenlijk geloof ik niet dat 'n gemiddelde provider je ook maar 100gbyte IN DE MAAND zal laten gebruiken.
Jij weet zeker niet hoeveel verkeer tweakers en got veroorzaken ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• MediaZoo
  • Laatst online: 19:13
+/- 1,3 tbyte per maand :)

• ZeRoC00L
  • Niet online
Check hier maar eens:

[topic=335521/1/25]
Euhm even doorrekenen met het huidige dataverkeer, nu zo'n 69.9GB per dag, dan zou dat 489.3GB zijn... (Bijna 14.68TB per maand...)
Dat is zo'n 47,5MBit continue

Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 13:15 schreef ZeRoC00L het volgende:

[..]

Jij weet zeker niet hoeveel verkeer tweakers en got veroorzaken ??
tweakers en got bevatten ook wel wat meer dan alleen 3mb aan programmatjes om te downloaden

• ZeRoC00L
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 13:26 schreef Kertje het volgende:

[..]

tweakers en got bevatten ook wel wat meer dan alleen 3mb aan programmatjes om te downloaden
Klopt, maar ik reageerde ook op -=] T_E_O [=- die beweerde dat je niet zomaar 100Gb kan genereren, wat dus blijkt niet zo te zijn (tweakers krijgt het nog voor niets ook !!)

Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 13:35 schreef ZeRoC00L het volgende:

[..]

Klopt, maar ik reageerde ook op -=] T_E_O [=- die beweerde dat je niet zomaar 100Gb kan genereren, wat dus blijkt niet zo te zijn (tweakers krijgt het nog voor niets ook !!)
volgens mij beweerde theo dat een provider je dat niet zomaar laat doen :+

Verwijderd

Topicstarter
De site waar het om gaat is http://www.gizmozone.com, en hetgeen wat de laatste tijd zo loeiveel traffic genereert, is die kerstscreenaver. Belachelijk, ik weet het, maar het is zo :+ We gaan nog een paar van die dingen (maar dan shareware) erop zetten, daarom willen die hoeveelheid downloads in stand houden, anders hadden we het zooitje natuurlijk allang offline gehaald.

Kijk maar bij "what's hot", dan zie je dat die 3d xmas in the city saver nogal vaak gedownload is, op dit moment bijna 560 duizend keer. Vorig jaar was dat iets van 100.000 keer, de rest is allemaal van afgelopen anderhalve week. Niet dat we zoveel bezoekers krijgen (hoewel vorige week ook op 1 dag bijna 120 duizend). Maar we hebben dat ding bij een aantal sites aangemeld, en het ging harder dan we dachten :)

Overigens was die ene dag met bijna 100Gb verkeer wel heel extreem, toen hebben geloof ik bijna 180 duizend lui op 1 dag dat ding geleeched ("dat ding" is dus die screensaver van een halve meg), en een deel daarvan heeft daarnaast nog voor extra traffic gezorgd door op de site zelf rond de struinen en de nodige andere shit te downloaden.

De totale content is trouwens wel meer dan 3Mb, maar we denken dat hetgeen wat echt veel traffic veroorzaakt (of gaat veroorzaken) maar een paar mb is.

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 16:35 schreef Juggalin_Juggalo het volgende:
bij dergelijke dingen is het verstandig diverse mirror sites te hebben, voor een beetje reclame willen veel hosters wel een mirrortje hosten en dan is dat dataverkeer probleem heel goedkoop opgelost

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06
Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat de files alleen gedownload kunnen worden via jullie site. Als er dan vanaf een andere site direct gelinkt wordt, krijgen ze een leuke foutmelding ofzo. Een kleine reclameboodschap op de site en je haalt er in ieder geval wat geld uit, wat je weer kunt besteden aan dataverkeer :)

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 16:50 schreef RobbertC het volgende:
Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat de files alleen gedownload kunnen worden via jullie site. Als er dan vanaf een andere site direct gelinkt wordt, krijgen ze een leuke foutmelding ofzo. Een kleine reclameboodschap op de site en je haalt er in ieder geval wat geld uit, wat je weer kunt besteden aan dataverkeer :)
psies das ook een gouden tip

verder:
wat een mega irritante screensaver! :+
ik had hem ff bekeke weet ik veeldat dat ding zich installeerd, ik normala helemaal geen screensaver, was ik net ff weg, kom ik weer terug, hoor ik door helehuis zo'n irritant liedje, stond me geluid nog beetje hard en die irri screensaver arghhhh

• RobbertC
Op zaterdag 01 december 2001 17:58 schreef Kertje het volgende:

[..]
wat een mega irritante screensaver! :+
ik had hem ff bekeke weet ik veeldat dat ding zich installeerd, ik normala helemaal geen screensaver, was ik net ff weg, kom ik weer terug, hoor ik door helehuis zo'n irritant liedje, stond me geluid nog beetje hard en die irri screensaver arghhhh
Bij de instellingen kun je de muziek afzetten :P Als je dat gedaan hebt vind ik hem wel geinig.

edit:

[topic=232007]
Voor het beveiligen van je downloads.

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 18:06 schreef RobbertC het volgende:

[..]

Bij de instellingen kun je de muziek afzetten :P Als je dat gedaan hebt vind ik hem wel geinig.

edit:

[topic=232007]
Voor het beveiligen van je downloads.
het idee is idd best wel geinig, maar ik ben sowieso al tegenstander van screensavers ;)

• RobbertC
Op zaterdag 01 december 2001 18:18 schreef Kertje het volgende:

[..]

het idee is idd best wel geinig, maar ik ben sowieso al tegenstander van screensavers ;)
Ok, jij wint :P

Maar ontopic:

Wat je ook kunt doen, als laatste middel, is een soort wachtrij maken. Maar een bepaald aantal users tegelijk laten downloaden, kom je er boven, mensen even laten wachten. Zo kun je nooit boven een bepaalde grens aan dataverkeer komen lijkt me.

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 13:57 schreef Kertje het volgende:

[..]

volgens mij beweerde theo dat een provider je dat niet zomaar laat doen :+
juist ;)
het klonk alsof die site op bv. de standaard homepage ruimte van upc ofzo stond :P

Verwijderd

Topicstarter
het klonk alsof die site op bv. de standaard homepage ruimte van upc ofzo stond
Nou, stiekem hebben we wel ff wat files op onze chello homepages gezet ja.. paar dagen maar hoor, maar toch wel ff >100 gb traffic veroorzaakt bij upc, zullen ze leuk hebben gevonden >:)

Maar inmiddels staat het allemaal op een mooie dikke 8Mbit server. En de nieuwe shareware screensaver staat er ook nu (en begint ook al redelijk op gang te komen qua downloads), maar ik hoop dat we die traffic kosten terugverdienen :'(

Hopelijk valt het niet onder spam als ik nu iedereen aanraad die nieuwe christmas tree screensaver (van http://www.gizmozone.com dus) te downloaden? :)
Pagina: 1