Toon posts:

Peltier met Swiftec 462 (new revision)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo Tweakers,

ik weet dat er reeds enkele threads gaan over het issue peltier met aircooling. Maar hier is altijd de moraal van het verhaal dat een 'goede PSU' en 'goede cooler' het klusje mischien kan klaren.
Nu wil ik graag eens specifiek weten of dit gaat lukken.
Ik wil me de nieuwe swiftec halen (de 462). Eventueel met een andere blower erop (papst).
Wat voor een peltier heb ik dan nodig voor een 1.33 dondervogel voldoende te coolen? Is een 300W voeding dan voldoende voor zo'n peltier? Of moet ik me een zwaardere halen?

Graag jullie gedachten hierover....

Verwijderd

Een TB1333 kan je niet koelen met peltier en lucht. Je voeding zal het ook niet redden aangezien je voor een TB1333 minimaal een 150W peltier nodig heb, dus zou ik een 430W enermax voeding gaan halen en overgaan op waterkoeling. TB+Peltier+Swiftech is weg dondervogel. :(

Verwijderd

430?? doe maar gerust een 550 als je ze bijde op 1 psu wil, met TB zit je nl. zo aal een 172 watt peltier, en die warmte + de warmte van je TB zelf is aleen maar af te voeren met waterkoeling.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 30 november 2001 09:52 schreef cypro66 het volgende:
Yo Tweakers,

ik weet dat er reeds enkele threads gaan over het issue peltier met aircooling. Maar hier is altijd de moraal van het verhaal dat een 'goede PSU' en 'goede cooler' het klusje mischien kan klaren.
Nu wil ik graag eens specifiek weten of dit gaat lukken.
Ik wil me de nieuwe swiftec halen (de 462). Eventueel met een andere blower erop (papst).
Wat voor een peltier heb ik dan nodig voor een 1.33 dondervogel voldoende te coolen? Is een 300W voeding dan voldoende voor zo'n peltier? Of moet ik me een zwaardere halen?

Graag jullie gedachten hierover....
Voor zo'n dikke T-Bird moet je zeker een 150W pelt hebben. 300 W voeding is daar zeker niet genoeg voor. En ik denk ook niet dat een Swiftech luchtkoeler je proc met peltier kouder zal houden dan zonder.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Helaas, die Swiftech trekt het niet. Zoek maar rond: ik heb vaak genoeg het verhaaltje opgehangen van de te grote warmteweerstand. Verder kun je een 172W peltier niet voeden vanuit een normale ATX voeding, omdat die dingen 24V willen hebben.