Toon posts:

Visual Basic for Applications - Waar te leren?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik moet VBA leren om een applicatie te maken in Office 97. Weet iemand een goed boek om VBA te leren of goede (liefst Nederlandstalige) websites met cursussen of uitleg?

Alvast bedankt!

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:32

AntonT

One Ton!

Sybex heeft daar wel aardige boeken over...

Verwijderd

Surf'ns naar deze: www.ulster.net/~hfeddema
Bevat aardig wat simpele voorbeelden.

Verwijderd

"VBA voor beginners" van Academic Service.

Zoek maar 's bij www.proxis.be of www.comcol.nl

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 15:44
Sorry dat ik een oud topic oprakel, maar lijkt me toch beter dan weer over hetzelfde een nieuw topic te openen?

Helaas is het boek "VBA voor beginners" van Academic Service niet meer te vinden. Ik heb wel dit boek gevonden: http://www.comcol.nl/detail/50006.htm
Niet dat mijn Engels slecht is, maar ik lees toch liever in mijn eigen taal.

Wie kent een Nederlandstalig boek voor absolute VBA beginners? Ik wil er nl. een via het werk bestellen, maar wil wel zeker weten dat het een goed boek is.

• Th30
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-01 21:15
Ik heb zelf ooit een handleiding geschreven:

http://www.math.vu.nl/obp...t-obp/VBA-handleiding.doc

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 15:44
Bedankt! :) Alle documentatie is welkom.

Ik heb er even héél vluchtig doorheen gebladerd en denk dat ik zeker wat aan heb. Maar is de handleiding niet teveel op Excel toegespitst? Er wordt niet van mij verwacht dat ik from scratch iets kan programmeren, maar meer dat ik de code kan interpreteren en waar nodig aanpassen. Zodra ik VBA kennis heb, ga ik die uiteraard ook voor Office toepassen, maar in eerste instantie is het bedoeld om de werking van scansoftware via VBA "onder water" te manipuleren. Vandaar dat ik het liefst zo algemeen mogelijk informatie heb over VBA.
Ik heb van een collega een boek over VB 6.0 te leen gekregen, maar vrees dat VB in mijn geval te uitgebreid is.

Maareh...ken je toevallig ook nog een Nederlandstalig boek over VBA?
Pagina: 1