Turbo Pascal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1675

Topicstarter
Hee, daar ben ik weer met mijn onnozelle Pascal vragen. Dit is de laatste (misshien 1 na laatste :) ) keer dat ik jullie lastig val.

Ik moet de opdracht doen maar het wil niet lukken.

"Maak een programma dat de invoer vraagt van voor- en achternaam en druk de initialen af"

TheScape :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Wat lukt er niet?

We kunnen allemaal wel een perfect programmaatje neergooien hier maar daar heb je niets aan, je leert er nix van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4552

Dit moet werken als je tenminste met initialen de eerste 1e letter van voor+achternaam bedoelt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
PROGRAM naam;

USES crt;

VAR voornaam,achternaam:string[40];

BEGIN
   ClrScr;
   Write('Geef uw voornaam: ');
   Readln(voornaam);
   Write('Geef uw achternaam: ');
   Readln(achternaam);
   Writeln('Uw initialen zijn: ',voornaam[1],'.',achternaam[1]);
   Writeln('Druk op Enter om af te sluiten');
   Readln
END.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanx dit is precies wat ik bedoel.

En rick het is voor school (middelbaar), dus ik heb er niet voor gekozen om dit te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Dus ze geven het vak voor de lol daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4552

En rick het is voor school (middelbaar), dus ik heb er niet voor gekozen om dit te leren.
LOL, Pascal op middelbare school, komt dat ook door de tweede fase ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4864

whoahahaahahah!! wat een grappenmakers!

Ik moet een stelletje van die mafketels bij mij uit de klas (2e jaar opleiding systeembeheer) nog niet eens zien progammeren! :) en de leraren kunnen het ook al niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Middelbaar? Dat leren wij toch echt niet in 4 HAVO tja hoe je een brief moet maken vinden ze al moeilijk.
Heeft iemand trouwens een leuk script voor een online winkel voor mij? "Cuz I'm going to make big money" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
Ik moet een stelletje van die mafketels bij mij uit de klas (2e jaar opleiding systeembeheer) nog niet eens zien progammeren! en de leraren kunnen het ook al niet!
Neuh. Waarom zouden ze ook? Systeembeheer != programmeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05 14:46
Uhm nou... tis wel handig als je een shell scriptje kunt maken, of in ieder geval <b>lezen</b> om te weten wat er gebeurt. Maar dat heeft weer weinig met Pascal te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1126

En waarom begot terug die ouwe Pascal, om dan later op het unief terug naar de C++-toestanden over te gaan 'omdat dat een echte programmeertaal is' ... zucht, ze leren het nooit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Laatst online: 13:50
Ze gebruiken Pascal omdat daar het makkelijkst schema's mee zijn te programmeren. (alhoewel, in dat geval is alles makkelijk). Je krijgt het geloof ik in 5e en 6e van 2e fase. Het is niet echt uitgebreid Pascal maar heel simpel

read a
write a

bij wijze van spreken

ze gebruiken geen C omdat dat gewoon veel te lastig is voor al die zielige schoolkindertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind het opzich wel meevallen maar dit wist ik ff niet. Ik begin het nu een beetje door te krijgen.

Ik ben ook de enige van de hele school die alle opdrachten had. De meeste hadden niks, ze snapten het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
o ja, volgend jaar krijgen we ook java en php :) (das dan in 5 havo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155

In mijn tijd hadden ze geeneens PC's op de middelbare school; alleen van die ouwe Radio Shack's. En die mochten we alleen gebruiken bij Wiskunde A (statistiek).
Pagina: 1