NIeuwe kaart in P2 350mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 12:15
Onlangs heb ik de overstap gemaakt naar Windows XP.
In de computer van mijn vrouw zit een Intel 740 kaart i.c.m. een Voodoo 2 add on. De eerste wordt wel ondersteunt en de tweede niet. Dus moet er een nieuwe in!

Op mijn lijstje staan:

Kyro 2
Matrox G450 of G550
Sis 315 128mb

Het mag dus niet teveel kosten!
Maar na een speurtocht hier op GoT trek ik de volgende conclusies:

Kyro 2 draait pas lekker met een processor boven 750mhz

Matrox is 2d prima, maar 3d nietzo (draait Haary Potter hier fatsoenlijk op?????)

Sis, weet ik niet veel van, maar wat ik vind is nogal negatief.

Daarnaast wil ik geen Geforce, maar een Ati zou ik er ook wel in willen hebben.

Wie heeft zelf ervaringen en kan mij een zinnig advies geven????

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 20:12

Neoz

Neoz & Hobbes

Het ligt er een beetje aan wat je er mee wilt gaan doen , harry potter alleen of nog veel meer .:7

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

pentium 2..tja die heb ik ook ik heb dan een sis 305 en een voodoo2 maar als ik jou was zou ik zon TNT kaartje halen van 32 mb :)

goedkoop en kan nog wel redelijk wat op zon bakkie ! succes!

• poes
Op vrijdag 30 november 2001 07:37 schreef Neoz het volgende:
Het ligt er een beetje aan wat je er mee wilt gaan doen , harry potter alleen of nog veel meer .:7
Voornamelijk 2d werk. Veel factureerwerk, internet, maar ook spellen zoals Harry Potter, RollerCoasterT. etc.
Maar toch voornamelijk 2d.

Verwijderd

Kijk eens bij www.3dfx.com voor drivers van de Voodoo2.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18

iMars

Full time prutser

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad :)
Maar dan met een PIII 1GHz.

Als je veel 2D werk doet en af en toe een spelletje, moet je geen GForce kaart nemen. Die zijn goed in 3D, maar 2D is niks.

Ik heb zelf een ATI Radeon VE 32MB DDR genomen. Deze kaarten zijn allround-kaarten en denk ik wel een goede oplossing. Deze kaarten liggen rond de 300 gulden denk ik.

Suc6 :9

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Hersenkronkel:

Is die Intel niet onboard? Dan moet je uitkijken omdat er misschien geen AGP poort op je mobo zit. Die Intel chip is dan onboard geplakt op je agp slot... zoiets...correct me if I am wrong...

Just make sure you have AGP

• poes
Op vrijdag 30 november 2001 08:29 schreef ViLNiuS het volgende:
Hersenkronkel:

Is die Intel niet onboard? Dan moet je uitkijken omdat er misschien geen AGP poort op je mobo zit. Die Intel chip is dan onboard geplakt op je agp slot... zoiets...correct me if I am wrong...

Just make sure you have AGP
Nee de intel zit in een Diamond Stealth G460. Het mobo is een Asus P2B, een van de fijnste mobo's die ik ooit gehad heb!

3dfx levert geen drivers meer. Echter WinXP heeft wel drivers vanaf de Voodoo 3 geloof ik.

Iemand opperde een TNT 2. Hoe zit het met de ondersteuning hiervan, en heeft niemand ervaringen met de Matrox?

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 09:03 schreef poes het volgende:

[..]

Nee de intel zit in een Diamond Stealth G460. Het mobo is een Asus P2B, een van de fijnste mobo's die ik ooit gehad heb!

3dfx levert geen drivers meer. Echter WinXP heeft wel drivers vanaf de Voodoo 3 geloof ik.

Iemand opperde een TNT 2. Hoe zit het met de ondersteuning hiervan, en heeft niemand ervaringen met de Matrox?
tnt2 = nvidia = altijd goede drivers.
Als die Matrox nou echt niet zo snel is, betekent dat gelijk dat je geen fatsoenlijke spel kunt spelen????
Lijkt me stug, ik bedoel voor spellen is meestal een 8 of 16 MB kaart zat, dus dat moet die matrox kunnen trekken.
En de Matrox heeft dual-head .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.