Right to the point:
Is mijn peltier kapot?
Hier effe een korte uitleg over de koelinstallatie (dat is volgens mij wel de correcte benaming voor als je een waterkoelingset hebt met enkele fans, extra voeding etc.).
Waterblok: Swiftech 462 Btec
Pomp: Vtec 1400 L/h max
Radiator: Hayden 401 (geloof ik, kwam van Ned-cool)
Peltier: Kryotherm Drift-08
Voeding peltier: Homemade ringkern setupje (300VA),
max 23v 14A (all credits for Dabit met
zijn site)
Radiatorkoeling: 2x Sunon 120mm
Wat is nu het probleem:
Na afgelopen week vergeten te zijn een keer de voeding aan te zetten van de peltier klopt er geen ruk meer van de temperatuur gemeten met MBM5.
Voorheen draaide mijn T-bird 900@1000 met gemiddeld -7 graden idle en ongeveer 25 stressed.
Nu komt ie niet meer onder de 15 graden idle.
Met een duron 800@950 precies hetzelfde verhaal, ook ongeveer tussen 15 en 20 graden idle.
Zou het zo zijn dat doordat peltiervoeding ongeveer 10 minuten niet aan heeft gestaan met toch me pctje aan, je peltier kapot is. Of ligt het probleem bij MBM5 in combinatie met mijn tempsensor.
Is mijn peltier kapot?
Hier effe een korte uitleg over de koelinstallatie (dat is volgens mij wel de correcte benaming voor als je een waterkoelingset hebt met enkele fans, extra voeding etc.).
Waterblok: Swiftech 462 Btec
Pomp: Vtec 1400 L/h max
Radiator: Hayden 401 (geloof ik, kwam van Ned-cool)
Peltier: Kryotherm Drift-08
Voeding peltier: Homemade ringkern setupje (300VA),
max 23v 14A (all credits for Dabit met
zijn site)
Radiatorkoeling: 2x Sunon 120mm
Wat is nu het probleem:
Na afgelopen week vergeten te zijn een keer de voeding aan te zetten van de peltier klopt er geen ruk meer van de temperatuur gemeten met MBM5.
Voorheen draaide mijn T-bird 900@1000 met gemiddeld -7 graden idle en ongeveer 25 stressed.
Nu komt ie niet meer onder de 15 graden idle.
Met een duron 800@950 precies hetzelfde verhaal, ook ongeveer tussen 15 en 20 graden idle.
Zou het zo zijn dat doordat peltiervoeding ongeveer 10 minuten niet aan heeft gestaan met toch me pctje aan, je peltier kapot is. Of ligt het probleem bij MBM5 in combinatie met mijn tempsensor.