Toon posts:

dubbele voeding schema

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
dag tweakers,

ik heb de search geprobeert, maar heb hierover niet gevonden wat ik moest hebben, ik heb namelijk 2 weken geleden ergens een schema gezien om 2 voedingen aan elkaar te sluiten, zodat als de ene uitvalt de andere gewoon doorgaat, kan iemand mij dit schema bezorgen ?
(is het ook van belang 2 dezelfde voedingen te nemen ?)

alvast bedankt...

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

(sorry, had er niet op gelet dat het al 5u 's nachts was >:))

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 05:12 schreef Joske-X- het volgende:
niemand ?

(sorry, had er niet op gelet dat het al 5u 's nachts was >:))
In principe kun je de grounds verbinden en de +12, -12 en +5 volt lijnen koppelen via stevige diodes. Ga slapen joh ;)

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Volgens mij krijg je dan een hele vieze spanningsval/piek als een van de twee voedingen aan/uit gaat/

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Zou ik zo ook niet doen nee, spanningspieken zijn niet zo fijn voor je hardware :(
Haal gewoon ff wat hotswappable voedinkjes, ze kosten wel wat, maar dan heb je tenminste het echte werk *D *D

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
dat is het juist, heb pas een pc gekocht van 75.000 lappe, ik heb hier nog een 2-tal voedingen liggen, waar ik anders toch niets meer mee ben... zou ik deze kunnen gebruiken, en heeft er iemand een schema ?

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Op vrijdag 30 november 2001 09:32 schreef Joske-X- het volgende:
dat is het juist, heb pas een pc gekocht van 75.000 lappe, ik heb hier nog een 2-tal voedingen liggen, waar ik anders toch niets meer mee ben... zou ik deze kunnen gebruiken, en heeft er iemand een schema ?
75.000 lappe?? :?
Zijn dat BEF? (dus delen door 18,2 voor nlg?[4120,88 nlg])

Blaat

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Het was inderdaad wel met de search te vinden ;)

Maar ik neem aan dat jij gewoon de 2e voeding in het systeem wilt doen, maar niet de spanningen met elkaar verbinden.. (dat zou ik namelijk niet zomaar doen vanwege de spanningsverschillen e.d.!)

Kijk hier eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25#25

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wat je ook doet, verbind geen voedingen met elkaar door!!!!

Wel de ground, maar niet de plussen.

Anders kom je erachter dat ook voedingen op rook werken, en dat als het eruit komt, dat ze het niet meer doen.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> OCM :).

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

OCM FAQ, zoals Twynn al zei!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op vrijdag 30 november 2001 10:41 schreef sebastius het volgende:
Wat je ook doet, verbind geen voedingen met elkaar door!!!!

Wel de ground, maar niet de plussen.

Anders kom je erachter dat ook voedingen op rook werken, en dat als het eruit komt, dat ze het niet meer doen.
Lijkt me inderdaad geen fijn plan als de ene +5 net iets meer is krijg je al hele gekke stromen lopen dat middelt niet uit.
Bij generatoren wel maar dat is heel moeilijk ben ik achter gekomen

Verwijderd

Zucht, foei Joske-X-.

Ik zoek even en krijg:

Deze

Ik klik even verder en kom uit op:

Het origineel

Oftwel volgens de laatste bron is een parallel schakeling mogelijk mits je de verschillende voedingslijnen met een diode beveiligd. Verlies je wel 0,6 volt op je spanningen, dus die moet je compenseren.

Deze link doet het zonder dioden.

Maar of dit ook kan als 1 van de twee uitvalt weet ik niet, dit is meer een schakeling om meer ampjes te krijgen, de ge-diodiseerde (wow en dat met drie keer woordwaarde) uitvoering zal het (denk ik als bijna electronica leekje) wel kunnen.

En voor iedereen die ons lieve Joske-X- naar de OCM-faq verwijst heeft een brilletje nodig, daar staat geen parallel schakeling in.

(en ascii heeft ook een brilletje nodig, easy heeft de diode oplossing al gegeven |:( )

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 11:31
Zie de FAQ.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.