Behoorlijke geluidskaart.

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Heb het een beetje gehad met die soundblaster 128, blijkbaar vreet het kreng nogal wat CPU power want op het moment dat ik andere dingen ga doen (vensters openen, netwerk load e.d.) begint mijn geluid in winamp te haperen.
Voornaamste gebruiksdoel: MP3Žs afspelen en zo nu en dan wat gamen. ExtraŽs als dolby digital, A3D e.d. boeien me vrij weinig. Als het kreng maar fatsoenlijk MP3Žs afspeelt en behoorlijke drivers heeft.

Eisen:
-goede driver support (win98, 2000 en XP).
-behoorlijke chip op de kaart die CPU wat met rust laat.
-niet te gevoelig voor storingen van CD-rom e.d.

Waar o waar begin ik met zoeken?
* GA!S is geluidskaart leek.

O, ja. Budget: niet absurd maar het mag wat kosten. 250,- max oid..

de betaler vervuilt

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon een sb audigy kopen dan.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 03:24 schreef Raven- het volgende:
Gewoon een sb audigy kopen dan.
Hmm, had het eigenlijk wel een beetje gehad met de bagger support van CL... Slechte driver support en hoge CPU load. Wat is er zo bijzonder aan die Audigy dan?

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Hmm, zit net een test op THG te lezen waarin de Philips kaarten als beste uit de bus komen met CPU usage (waarschijnlijk door de DSP). Iemand ervaring met deze kaarten? (Philips Rythmic Edge)

de betaler vervuilt

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Op vrijdag 30 november 2001 03:30 schreef GA!S het volgende:

[..]

Hmm, had het eigenlijk wel een beetje gehad met de bagger support van CL... Slechte driver support en hoge CPU load. Wat is er zo bijzonder aan die Audigy dan?
Ik stond vorige week hetzelfde dilemma en ik had het ook een beetje gehad met de Creative zooi (zeker na al die problemen icm Via chipsets). Toch leek de Audigy mij wel een aantrekkelijke keuze. Ik had hiervoor een Live Platinum.
Prachtige kaart maar in de praktijk gebruikte ik maar heel weinig van de geboden mogelijkheden.
En nu de audigy:
Dolby surround? doe ik niks mee, ik werd schijtziek van die surroundboxjes op pootjes die elke keer omflikkeren en al die dradentroep. Laat staan dat het er ZES worden, ARCHHHH. Weg met die zooi, ik heb nu de Labtec Pulse 424.
Midi? de enige goede midi vind ik de Yamaha XG en die is er ook als software.
Firewire? heb ik niet nodig
Effektprocessor? ben ik al mee uitgespeeld

Mijn keuze is gevallen op de Fortissimo2 van Hercules, redelijk basic, maar alles wat ik nodig heb. De geluidskwaliteit valt me niets tegen. Ome Tom Pabst was er trouwens ook best over te spreken. Goede prijs/kwaliteit verhouding

Leuke lamp, overigens !!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Gezien mijn overmatige interesse in MP3 (hoezo understatement :P ) denk ik toch dat een geluidskaart met DSP wel een goede keuze zal zijn. De Philips kaartjes lijken me steeds aantrekkelijker worden, jammer dat CTW ze niet op voorraad had, anders had ik em waarschijnlijk al besteld :) .

de betaler vervuilt

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als je goeie geluidskaart wil...Maar niet duur...en zonder toeters en bellen moet je in pricewatch kijken...

Ik heb ook 128PCI en heb geen last van 100% loads als ik mp3tje aan het afspelen bent...Ja in Windows millenium wel! maar andere Windowsen niet!!

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 04:27 schreef ThaNetRunner het volgende:
als je goeie geluidskaart wil...Maar niet duur...en zonder toeters en bellen moet je in pricewatch kijken...
En daar staat bij welke functies ze hebben en hoe ze presteren met mp3 playback... :?

de betaler vervuilt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 30 november 2001 04:14 schreef GA!S het volgende:
Gezien mijn overmatige interesse in MP3 (hoezo understatement :P ) denk ik toch dat een geluidskaart met DSP wel een goede keuze zal zijn. De Philips kaartjes lijken me steeds aantrekkelijker worden, jammer dat CTW ze niet op voorraad had, anders had ik em waarschijnlijk al besteld :) .
Meen ze zelfs bij Dynabyte te hebben zien liggen. Ze zijn dus wel te krijgen (alleen zullen ze elders vast goedkoper zijn)

Oslik blyat! Oslik!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 05:59 schreef dion_b het volgende:

[..]

Meen ze zelfs bij Dynabyte te hebben zien liggen. Ze zijn dus wel te krijgen (alleen zullen ze elders vast goedkoper zijn)
Kon het niet laten en heb gisteren maar meteen nog op die bestelknop geramt. Deze zal het moeten worden, zeker gezien de prijs bij CTW kon ik het niet laten (115,- incl. rembours :P )

de betaler vervuilt

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Aan DPS heb je helemaal niks als je mp3 werkt, haalt niks uit. DSP wordt pas interessant op het moment dat je met softwaresynthesizers gaat werken, voor mp3 en gamen maakt dat niet echt veel uit.
Het is wel zo dat de betere kaarten van tegenwoordig minder processorkracht vergen dan de minder goeie kaarten. Een aantal voorbeelden zijn de SB Live/Audigy etc (zijn over het algemeen de beste voor gamen, mp3 etc).
Kijk dus niet specifiek naar een 'DSP' kaart, heb niet veel aan.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Misschien een goedkopere oplossing: gebruik je wel de DirectSound-plugin van Winamp?

Tis misschien wat offtopic, maar het kan je de aanschaf van een nieuwe soundkaart schelen en aangezien je toch geen gebruik maakt van de extra's die de nieuwe kaarten bieden dacht ik dat ik het toch maar ff zou melden :)

Oeps, je hep er al een besteld... sorry, topic niet goed gelezen :Z

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Ik ben erg blij met m'n TerraTec DMX X-Fire 1024.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 16:50 schreef MrTinux het volgende:
Misschien een goedkopere oplossing: gebruik je wel de DirectSound-plugin van Winamp?
Nope, heeft er nog veel meer last van.

de betaler vervuilt

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 15:26
DMX X-fire 6 of DMX X-fire six Pack 5.1

Maar de X-fire 1024 is ook bijzonder goed. digitale uitgang, 2 stero outs enzo.

Verwijderd

Ik heb ook een Fortisimmo II en ben er erg blij mee , ownt m'n ouwe Live1024 erg hard . Moest natuurlijk de Philips Acoustic Edge gunstiger geprijsd zijn had ik die genomen , maar voor die prijs heb je al een Game Theater XP ....

Verwijderd

Ik heb nog de nieuwe Terratec SiXPack 5.1+ geluidskaart te koop. Een hele mooie kaart met veel mogelijkheden. Compleet in doos, met CD en handleiding.
Ik ga er een met een break out box kopen. Is toch wel handig voor al mijn aansluitingen

Zie vraag en aanbod *D

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik had laats een SB Live! Playen 5.1 voor 100,-- gukocht. Dat vond ik niet te duur :D. Die kaart heeft helemaal geen hoge load van de CPU!!. Toen had ik later ook maar FPS 1600 Boxen gekocht voor 130,--!! Vond ik ook niet te duur. Ik heb dus voor 230,-- een hele nieuwe sound zooi *D. Maaruh mij bevalt Creative eigenlijk wel! Heb je misschien wel de goeie drivers ofzo :?

MaZz0l

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

1 opmerking, VIA drivers? ooit van gehoord?
als je geen VIA chipset hebt vergeet dit dan maar, en anders in het vervolg niet meer van deze topics openen ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 20:17 schreef dreeke het volgende:
1 opmerking, VIA drivers? ooit van gehoord?
Nee, gelukkig niet :P

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 16:43 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Aan DPS heb je helemaal niks als je mp3 werkt, haalt niks uit. DSP wordt pas interessant op het moment dat je met softwaresynthesizers gaat werken, voor mp3 en gamen maakt dat niet echt veel uit.
Het is wel zo dat de betere kaarten van tegenwoordig minder processorkracht vergen dan de minder goeie kaarten. Een aantal voorbeelden zijn de SB Live/Audigy etc (zijn over het algemeen de beste voor gamen, mp3 etc).
Kijk dus niet specifiek naar een 'DSP' kaart, heb niet veel aan.
Heb inmiddels flink wat pagina's met testen door lopen spitten en ze zijn allemaal unaniem lovend over die Philips kaarten. Ook de driver-support schijnt prima te zijn. Het is inderdaad dat een kaart met DSP niet automatisch een lagere CPU load geeft bij het afspelen van MP3, wat wel zo is is dat de Philips kaarten in veel testen een uitermate gunstige CPU load laten zien, daar heb ik dan ook meer op gelet.

de betaler vervuilt

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 30 november 2001 21:00 schreef GA!S het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet :P
kan je wel fijn je tong uitsteken, maar als jij die niet installed terwijl je een VIA chipset op je mobo hebt, kan je zoveel geluidskaarten proberen als je wilt alleen zal het geen flikker helpen :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 21:28 schreef dreeke het volgende:

[..]

terwijl je een VIA chipset op je mobo hebt,
Nee gelukkig ook dat niet :P (waar denk je dat die smiley op slaat, ik kon de blonde DOH smiley niet vinden :D )

de betaler vervuilt

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

krantje van feedback gelezen???
staan weer hele leuke kaartjes in
4in 4 out
spdif
2 midi in/out

iets van audiotrakk MAYA 44

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Op zaterdag 01 december 2001 13:48 schreef gitaarwerk het volgende:
4in 4 out
spdif
2 midi in/out

Heb je die prijs ook gezien?

Hmmm... 529 (adviesprijs). Valt ook wel weer wat mee... Maar niet binnen topicstarter's budget. Bovendien heeft ie al wat besteld.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 13:48 schreef gitaarwerk het volgende:
4in 4 out
spdif
2 midi in/out

Ja, heb ik gelezen. Maar daar heeft de topicstarten GEEN ENE FUCK aan. Wat moet hij daar nou mee als hij alleen maar mp3z en gamez doet??
Leer eens wat meer over geluidskaarten zou ik zeggen. En bekijk dan eens of iets relevant is voor iemand...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Hehehehe, bijna 600,- is wel wat overkill om vervolgens niets met die features te doen ja. Goed, heb die Philips kaart dus besteld, het wachten is alleen tot het personeel beter wordt bij CTW :D

de betaler vervuilt

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 16:20

C0nscious

Mysteryman.

Op mijn Pentium 75 (w95) doet mijn SB 128 het zelfs nog prima in combinatie met vensters openen etc. :)

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 17:53 schreef C0nscious het volgende:
Op mijn Pentium 75 (w95) doet mijn SB 128 het zelfs nog prima in combinatie met vensters openen etc. :)
Bij zware netwerkload gaat ie hier anders vrij moeilijk doen, daarbij vind ik de drivers ronduit klote en niet fatsoenlijk werken.

de betaler vervuilt

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 16:20

C0nscious

Mysteryman.

Op zondag 02 december 2001 18:11 schreef GA!S het volgende:
Bij zware netwerkload gaat ie hier anders vrij moeilijk doen, daarbij vind ik de drivers ronduit klote en niet fatsoenlijk werken.
Ja logisch bij zware networkload...

Nog niks vervelends opgemerkt van die drivers mits je de goede hebt.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Pagina: 1