Ik heb een externe dynalink modem gekocht omdat ik dus met linux wil internetten.. Dit is een USB modem maar linux vraagt op welke COM poort het/de modem zit.... Ik kom er even niet meer uit....
Ai 
Je had beter eerst wat onderzoek kunnen doen aangaande usb modems & linux. Niet alle USB modems werken onder linux.
Welk type is het?
Je had beter eerst wat onderzoek kunnen doen aangaande usb modems & linux. Niet alle USB modems werken onder linux.
Welk type is het?
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Dat ga je toch niet menen he???? koop ik ************ een modem van 150 piek zodat ik linux als server kan gebruiken.... een Dynalink 1456UT
Verwijderd
Beetje laat nu (misschien kan je nog ruilen?), maar als je een modem wil dat onder linux 100% zeker werkt neem dan gewoon een extern, serieel modem.
Met USB modems en interne pci modems is het maar de vraag of het gaat werken (winmodem ipv echt modem bijvoorbeeld)
Met USB modems en interne pci modems is het maar de vraag of het gaat werken (winmodem ipv echt modem bijvoorbeeld)
Ja, dat van interne modems wist ik dus... maar weet iemand of het mogelijk is om dit ding aan de praat te krijgen in linux?
edit:
linux vind hem wel als USB-modem....
linux vind hem wel als USB-modem....
/dev/usb/acm/0Ik heb een externe dynalink modem gekocht omdat ik dus met linux wil internetten.. Dit is een USB modem maar linux vraagt op welke COM poort het/de modem zit.... Ik kom er even niet meer uit....
er vanuitgaande dat je USB met ACM support hebt. Zie ook
Documentation/usb/acm.txt, staat wat meer info over USB modems + Linux
oke, thx dat zal ik proberen zodra m'n nieuwe video kaartje werkt
Oke, het is dus inderdaad een softmodem..... ^(!^(!@%^#(@%(!%(!%(!^&*!@^)%#^)&*&%*()@#&^)$@
* Sabbath is zwaaar pissed...
goed bonnetje is weg dus dat kost me dan 150piek.... grmbl..
* Sabbath is zwaaar pissed...
goed bonnetje is weg dus dat kost me dan 150piek.... grmbl..
Pagina: 1