Toon posts:

Alcatel firmware aangepast ???

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na eerst ff alle berichten met de search functie opgezocht (en gelezen) te hebben blijf ik zitten met de volgende vraag: mijn Ethernet Alcatel modem werd geleverd met firmware 253... De hack werkte niet (code juist ingevoerd maar telkens melding over fout password...)... Firmware ugrade uitgevoerd naar zowel 264 als 270, krijg ik #@$%^#@ de melding "Unknown command" als ik EXPERT intyp.... Moet ik op zoek naar een "hackable" firmware ??? Wie helpt ???

PS. De string en het password via het scriptje verkregen en gekopypaste.... dus daar kon het niet aan liggen....

:( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Nobody dezelfde problemen ???
Dan maar op mijn knieen om te vragen what the hell ik dan wel fout mag doen.....
Plz help, de rest van het huis wil ook op internet ;)

1000 maal dank alvast...

Meer info dan maar:
Hij geeft de string 'Speedtouch (00-90-D0-23-20-2A)'
Als ik die invoer krijg ik als pw 2871521109
en dat werkt dus niet, krijg de melding:

Invalid password... No switch to expert Mode

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Met firmware versie 2.70 kan je alleen nog in EXPERT mode komen als je het volgende doet:

Start telnet en login in op je modem
Type: TD
Type: prompt

Nu wordt de EXPERT mode gestart. Voer je wachtwoord in en klaar.

Ik heb overigens mijn modem getweaked met versie 2.60 Dit werkte gewoon door EXPERT in te typen

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier komen we ergens...

Alleen zegt ie nu nog steeds invalid password.... :'(:'(:'(
Wat doe ik nu toch fout ???????
HELLUP....

Verwijderd

Topicstarter
Menno can you plz help ???
Doe ik nou wat verkeerd of heeft die slimme (???) KPN iets met die Alcatels uitgespookt ???
String en password ondertussen 100x nagelopen... zelfde resultaat.... :'( :'( :'(

Verwijderd

[quote]
Op vrijdag 30 november 2001 01:11 schreef TheWillyMeister het volgende:
Na eerst ff alle berichten met de search functie opgezocht (en gelezen) te hebben blijf ik zitten met de volgende vraag: mijn Ethernet Alcatel modem werd geleverd met firmware 253... De hack werkte niet (code juist ingevoerd maar telkens melding over fout password...)... Firmware ugrade uitgevoerd naar zowel 264 als 270, krijg ik #@$%^#@ de melding "Unknown command" als ik EXPERT intyp.... Moet ik op zoek naar een "hackable" firmware ??? Wie helpt ???

PS. De string en het password via het scriptje verkregen en gekopypaste.... dus daar kon het niet aan liggen....

:( :( :(

foutje

Verwijderd

Topicstarter
Heuh ??? Foutje ???
Als je het dan zo goed weet Canal+, help dan ff....
Ben toch echt nie helemaal achterlijk hoor... Er gaat alleen maar iets nie goed met het password :?
En ik kan toch echt heel nauwkeurig lezen (en typen...)

Verwijderd

Van alle verhalen die ik heb gehoord kan ik eruithalen dat ze op de nieuwste firmware die expert mode hebben uitgeschakeld of een andere beveiliging erop gegooid

je kan vast nog wel een oudere firmware downloaden van http://www.bruring.com/adsl/

Heb de link van iemand anders hier een paar weken vandaan geplukt..iemand die reageerde op een thread waarvan de poster hetzelfde probleem had

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tip...
enige probleem is echter dat ik nu al drie verschillende firmwares geprobeerd heb... Ik stort me nog een keer op het verhaal, ik doe vast ergens iets fout.... (maar wat :? )

Verwijderd

Topicstarter
GELUKT !!!
En nu ff allemaal heeeeeeeeeeeeel hard lachen....
wat een hoofdlettertje al niet voor verschil kan maken...
:( Alcatel... Typ je Speedtouch dan komt er dus iets anders uit dan bij SpeedTouch :D
Iedereen bedankt voor de hulp, de rest lukt wel hoor....

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 10:41 schreef TheWillyMeister het volgende:
GELUKT !!!
En nu ff allemaal heeeeeeeeeeeeel hard lachen....
wat een hoofdlettertje al niet voor verschil kan maken...
:( Alcatel... Typ je Speedtouch dan komt er dus iets anders uit dan bij SpeedTouch :D
Iedereen bedankt voor de hulp, de rest lukt wel hoor....
Jij copy-paste van een "T" naar een "t", da's knap :P

;)

Verwijderd

Topicstarter
Bijdehandje... :)
Maar alles goed en wel... alles draait nu als een tierelier !!! Thanks all !!!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:21

Opa

Nu Multifocaal!

Okay. Nu nog ff de belangrijkste info op een rijtje (voor het archief)

Van _Menno_ de hack om met de nieuwe firmware in Expert mode te komen:

Type: td <-- kLEINE letters dus. (je kan ook help typen voor de beschikbare commando's)

Hierna kan je het verkregen password invullen.

Van TheWillyMeister:
Je moet idd in de string voor het password letterlijk intypen SpeedTouch (00-00-00-00-00-00) met de juiste hoofdletters op de juiste plaats.

Hiermee moetet iedereen lukken. I know I just did. 8-)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Stond volgens mij ook in de tweak copier de regel "compleet"!!!!

Hoe krijg je het dan voor elkaar om met copy/paste een T te copieren naar een t?

Maar ja, het gaat er om dat hij het doet. Betekent dit trouwens dat alle ADSL-pakketten en de modem met deze firmware worden geleverd.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik heb dit ook even in de FAQ gezet :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

[software]=>version
Active : GV8BAA3.270 Passive : GV8BAA3.261

En nu kom ik er net achter dat inderdaad EXPERT typen weinig zin heeft :) Echter, hij heeft de tweak wel vastgehouden bij het upgraden naar versie 3.270.

Zou dit in de toekomst ook zo blijven? Want het moet voor die Alcatel dudes toch geen probleem zijn om hele expert functie eruit te slopen.

Ik zie ze trouwens al huilen om die site waar je het ww kan verkrijgen :7

Verwijderd

het is belangrijk dat als je het nummer haalt exact intikt;

SpeedTouch (00 enz ) let vooral op de hoofdletters 'S' en 'T', verder is de spatie achter speedtouch verplicht.
Op vrijdag 30 november 2001 11:50 schreef _Menno_ het volgende:
Met firmware versie 2.70 kan je alleen nog in EXPERT mode komen als je het volgende doet:

Type: TD

Nu wordt de EXPERT mode gestart. Voer je wachtwoord in en klaar.

Ik heb overigens mijn modem getweaked met versie 2.60 Dit werkte gewoon door EXPERT in te typen
Pagina: 1