Toon posts:

maxtor harddisk kapot, geen bon meer wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een maxtor harddisk van 40 GB hij is ongveer 2 jaar oud en hij is kapot. hangt vaak in windows enzo. Volgens MAxblast is ie echt kapot dus moet ik hem terug brengen..

nu ben ik alleen de bon kwijt geraakt :( dus terug gaan naar graficall in leiden kan niet meer :( opsturen kost minimaal 60,- omdat ie naar Ierland moet. Help wat moet ik doen

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 12:14
60 gulden is echt 'n giller..

ik heb al 3 schijven opgestuurd naar ierland en 3 keer voor 10 gulden. :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Topicstarter
ik zit er sterk aan de te denken om die harde schijf maar gewoon weg te flikkeren jammer maar ja.. koop wel een nieuwe voor 300 ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 01:06 schreef Zeepoog het volgende:
60 gulden is echt 'n giller..

ik heb al 3 schijven opgestuurd naar ierland en 3 keer voor 10 gulden. :)
ikke wil wel verzekerd worden

Verwijderd

Wat zeepoog al zegt. Zelf opsturen naar Ierland. Via www.maxtor.com het programma downloaden om een RMA nummer te creëren en dan de aanwijzingen opvolgen.

en verzekeren is echt niet nodig. Gewoon aangetekend met ontvangst-bevestiging versturen. Er zit altijd een nummer bij een aangetekend stuk, dus dan kunnen ze de schijf altijd tracen. De ontvangst-bevestiging geeft jou vervolgens dan ook de zekerheid, dat de schijf door Maxtor in ontvangst is genomen.

• Zeepoog
Op vrijdag 30 november 2001 01:07 schreef Coolie het volgende:
ik zit er sterk aan de te denken om die harde schijf maar gewoon weg te flikkeren jammer maar ja.. koop wel een nieuwe voor 300 ofzo
als je 'm toch zo makkelijk weggooit, waarom hecht je dan zoveel waarde aan verzekeren?

Verwijderd

Topicstarter
is er niemand die hier in nederland een kapotte harde schijf wil hebben voor bv 85% van het bedrag? is een 40GB 7200 toeren harddisk. je stuurt hem op en krijgt een nieuwe.

zijn we allebei blij!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 01:12 schreef Zeepoog het volgende:

[..]

als je 'm toch zo makkelijk weggooit, waarom hecht je dan zoveel waarde aan verzekeren?
ehm weet niet? :D

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Heb 2 weken terug nog een Atlas IV 9 GB terug gestuurd naar Maxtor. Niet aangetekend of zo, slechts met priority zodat ie sneller zou aankomen. Kostte me 15,= aan porto. Zodra schijf bij maxtor is ontvangen kun je aan de hand van je RMA nummer dat ik vooraf had aangevraagd de status controleren. De retour schijf werd per DHL teruggestuurd en is zelfs vanaf de maxtor site te tracen. Nog voor de laatste trace op de website was verwerkt stond DHL al weer voor de deur met een Atlas V 18 GB !!!
Je hoort mij niet klagen over de service van Maxtor......(en dit is niet de eerste Quantum schijf die ze voor me hebben vervangen sinds de overname)

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Uhm mijn vaders IBM is beetje dood gegaan... nu ga ik ook proberen die te ruilen voor een Maxtor schrijf. Die dingen zijn zo snel en stil.

Jaja, ik ben een echte Maxtor Fan !!!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 20:28
ik kan me nog herinneren dat ik pas geleden bij Kassa! op tv een kerel zag die een laptop van 5000 piek aangetekend verstuurde en de bon nog had maar, omdat hij hem niet verzekerd had (maar wel verstuurd met een waarde van 5k+) naar zijn centen kon fluiten.
dus ik zou, ook een hdtje, toch maar verzekerd versturen! >:)

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Goed bedoelde tip voor allen:
Indien je net als ik regelmatig voor een prikkie 2e hands harddisks koopt, vraag dan de serie nummers op voorhand. Aan de hand van de garantie via de website van de fabrikant kun je zien of het risico is te nemen. Heeft mij twee miskopen bespaard doordat de overgenomen defecte (!) schijven nog in garantie waren..
Heb de indruk dat veel mensen niet beseffen dat je in plaats van een defecte schijf 2e hands te verkopen, je hem ook kan laten vervangen......
Heb je toch weer een nieuwe schijf voor een 2e hands prijsje..!!!!

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

voor een schijf van 300 piek 50 piek extra dokken????
Als de kans dat ie zoek raakt 1/6 is of meer, dan gaat het pas lonen, maar ik denk niet dat er zoveel kwijt raakt.....

• Zeepoog
ok, nu we het hier toch over hebben!!

ik heb zojuist met alle data van mijn defecte 40 gb 7200 rpm maxtor een RMA nummer gekregen, maar dankzij icq (iemand stuurde me een hyperlink via icq en nadat ik hierop klikte overlapte ie m'n rma-htmlpagina) en toen ik back klikte kwam ik weer ver terug. Na 'n RMA request op hetzelfde serial nummer zegt ie natuurlijk dat ik al gesubmit heb. Hoe weet ik mijn RMA nummer nu? hoe kan ik 'm achterhalen?

Verwijderd

He Gozer.

Ja uhh, ten eerste bestaat de Maxtor 40 GB udma 100 7200 rpm nog niet zo'n lange tijd, maar mocht je geen aankoop nota meer hebben kan je hem altijd naar de leverancier toe sturen en wordt dit geintje kosteloos gefixt :?
Mazzels...

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 13:50
hahah dat klinkt wel heel sneu

sorry :P

Verwijderd

Ik bedoel het allemaal goed, ja je kent het wel, been there done that...

• Zeepoog
Op vrijdag 30 november 2001 01:53 schreef Freaky_Dj het volgende:
He Gozer.

Ja uhh, ten eerste bestaat de Maxtor 40 GB udma 100 7200 rpm nog niet zo'n lange tijd, maar mocht je geen aankoop nota meer hebben kan je hem altijd naar de leverancier toe sturen en wordt dit geintje kosteloos gefixt :?
Mazzels...
Ik heb 'm vanaf februari vorig jaar, udma 100 heb ik toch nog niet gehoord in dit topic?

Verwijderd

Topicstarter
ik trek mijn aanbod in. hij wordt verstuurd door een vriend.. dus niemand kan hem meer kopen :D

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-03 17:53

MXL

Goh jammer, ik wou net op je aanbod ingaan. Was het beste aanbod dat ik ooit had gezien!

Een harddisk moet je gewoon via worldpack special versturen (bij postkantoor). Bij deze manier van verzenden is je pakket voor fl 340,- verzekerd, meer verzekeren is ook mogelijk. Zonder extra verzekering kost deze verzending je fl 30,- naar Ierland.