Asus v7100, maar de tuner wil niet

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een leuke "Asus v7100 deluxe combo", maar ik krijg de tuner niet goed werkend, de rest werkt allemaal prima.

Helaas zijn Asus' FAQ en knowledgbase "under constuction" en is het forum tijdelijk in onderhoud en dus ook niet bereikbaar. De documentatie van de kaart geldt voor de hele v7100 serie en het vinden van de zenders wordt er niet eens in genoemd, ze beginnen al meteen met het kiezen van programmanummers, alsof de zender niet geprogrammeerd hoeven te worden.

Meegeleverder drivers zijn versie 6.31b, maar ook de drivers van de asus site, v6.31, helpen niet.
Ook van de digitalVCR-software werken zowel de meegeleverder versie 1.3 als versie 2.0b van de site niet.
LiveTV ben ik op de site nog niet tegengekomen en de meegeleverde versie werkt niet.

Allemaal hebben ze hetzelfde probleem:

Het lukt me niet de tv-tuner er van te overtuigen dat er zenders te vinden zijn.
LiveTV meldt dat er (na 5 minuten scannen) 44 zenders gevonden zijn, maar op 2 na blijken dat allemaal missers te zijn en is er op de gevonden frequenties alleen ruis te zien. De 2 gevonden zenders zijn ook zo slecht afgesteld dat dat waarschijnlijk ook maar toevalstreffers zijn.
DigitalVCR 1.3 scant veel sneller maar vindt ook maar 2 'zenders' (beiden ruis).
DigitalVCR 2.0b kan blijkbaar niet scannen :? en presenteert me 343 presets die zelden precies goed staan en niet bij te stellen zijn. (er zit ook nog een optie "control panel" in het menu die geen effect lijkt te hebben)

Ongeacht of ik nu opgeef dat ik nederlandse kabel heb en/of west-europese PAL gebruik, ik krijg het niet voor elkaar om de zender te zoeken.

Als ik eenmaal de zender heb gaat capturen prima, geen enkel gedropt frame, prima beeldkwaliteit, maar handmatig alle zenders op zoeken kan nooit de bedoeling zijn, het is zelfs vrijwel onmogelijk met deze software.

Zijn er mensen die ervaring (en liefst ook een oplossing ;) )hebben met dit probleem?

specs: Ik zit in Nuenen op de kabel van UPC (voorheen KabelTelevisie Eindhoven), het beeld op TV is prima (en heel soms kun je ook nog wel een zender vinden via de videokaart). PC = Athlon XP 1800+, 512MB, win98se.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• RolandWitvoet
  • Niet online
Laat ik het anders vragen:
Wie heeft er een Asus v7100 (of desnoods een v8200) met tv-tuner? Werkt die tuner goed en welke software gebruik je?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• RolandWitvoet
  • Niet online
Ik beninmiddels ietsjes verder, het blijkt dat hij de zenders 500 t/m 800MHz wel herkent, maar die op 150 t/m 300Mhz niet (terwijl je die tijdens het autoscannen wel langs ziet komen).

Misschien doet dit bij iemand een belletje rinkelen?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Gelukkig ben ik dus niet de enige met dit stierlijk vervelende probleem. Aan de tijd van mijn post valt wel weer af te lezen dat ik tot diep in de nacht heb zitten prutsen, zonder resultaat :(
Met nVidia drivers (de laatste) en Asus Live kan ik TV kijken als ik hem op 'capture' zet.
Andere software laat alleen maar beeld zien en ruis horen (powervcr, of dat Asus-VCR ding :r ), nadeel: er worden wel ff 500 kanalen gescand en vastgelegd waarvan er maar 40 het doen (die ik dus zelf mag uitzoeken). Het geluid doet het dan niet eens. Als ik Asus-Live heb gebruikt, moet ik rebooten om PowerVCR of WinDVR te kunnen gebruiken.
Waardeloos dus. Heeft echt niemand ervaring met deze kaart???

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Jah, ik!
Zit net in de search te zoeken naar WinDVR.
Ik heb wel beeld (met een hele lelijke ruisbalk onderin beeld als ie niet op full screen staat)
maar geen geluid.
Ik heb alles al geprobeerd. kabel van de Asus-kaart op de line-in van mijn Gigabyte moederbord. CD-audio-kabel op moederbord geprikt. Met alle mogelijke instellingen zitten kloten, maar verder kom ik niet....
heeft iemand nog een idee :?

Verwijderd

Ik heb het werkend. De setup is : Asus P4T-E, Asus 7100 combo de luxe (GF2MX 7100), detonator 30.82 (dacht ik), Asus WDM drivers (belangrijk, geen nVidia gebruiken), Digital VCR 2.2 (te vinden op de duitse Asus FTP site).

Werkt als een zonnetje, zenders worden gevonden, capturen zonder verlies, allemaal prima. :)

Verwijderd

gaan we dat maar is proberen...
dus volgens jou komt het door die nVidia-WDM-drivers... die zijn niet goed?

Verwijderd

Asus DigitalVCR2.2 : ftp://ftp.asuscom.de/pub/...US_VGA_TOOLS/asdvcr22.exe :)

De Asus WDM drivers zitten daar volgens mij niet bij, maar wel bij een voorgaande versie van DigitalVCR. Daar zul je ze even uit moeten halen, of ergens los zien te vinden. Ik heb nl. eerst ook met 2.0 en 2.1 lopen vogelen en daar zatten de WDM drivers wel bij. :)

edit : ik herinner me nu dat ik EERST de WDM van nVidia (1.08) heb geinstalleerd, en daarna die van Asus eroverheen. Alleen die van Asus leidt namelijk niet tot herkenning van de nieuwe devices bij mij. :)

Verwijderd

Wat zij dan jouw klachten met de nVidia-drivers. Toevallig ruis-geluid en heeel vaag op de achtergrond het normale geluid?
Met WinDVR deed het geluid het helemaal niet, maar met DigitalVCR is het dus ruis.
Anyway, die ftp deed het niet bij mij en nu heb ik het van de engelse site gehaald.
Das wel een oudere versie. Maar dan heb ik dus die herrie.
/me gaat weer verder proberen.

Verwijderd

Nou, ik heb toevallig vanmiddag de handel nog op mijn andere pc geinstalleerd, en daar heb ik kunnen volstaan met alleen de nVidia WDM's (en dus niet die van Asus er achteraan), maar inderdaad, bij beide pc's heb ik bij verschillende kanalen die klacht. Ruis in het geluid, nooit stereo ontvangst en vaak het geluid op de achtergrond.
Sommige zenders komen wel perfect door overigens.

Ik heb het ook getest met een kabel van 1 meter (Hirschmann) vanaf binnenkomst van het tv-signaal, en daar werd de kwaliteit ook niet beter door. Dus de lengte van de kabel is het probleem niet, maar ik dacht eerder dat het dan aan de tuner zou liggen dan aan de software. :)

Als je nog iets anders hebt gevonden, laat het dan even weten :)

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 17:39
ik zal ook eens een duitje erin doen..... ;(

1. In W98 had ik de V7100 DLC met de originele drivers en software redelijk aan de praat, helaas gebruik ik w98 nauwelijks en om dit besturings-systeem erop te laten staan alleen hiervoor is eigenlijk "riediekoeloes". :O
2. In W2K is het aanmodderen en heb ik ook het probleem van : goed beeld en ruisgeluid,
bovendien vind ie niet alle zenders. :'(
3. In XP-pro wil de kaart alleen werken met de nvidia MX400 drivers die XP standaard installeert, de laatste XP-drivers voor deze kaart installeren levert alleen maar problemen op (zie, m.n. onderaan: [rml][ XP] verkenner loopt vast na windows update[/rml] ) 8)7

ik zal in W2K of ik iets kan proberen met de WDM-drivers, vreemd genoeg kan dat eigenlijk niks met de tuner van hebben (de WDM's zijn toch alleen om te capturen?)

Als iemand weet hoe ik mn het XP probleem moet aanpakken hoor ik het graag.

[ Voor 0% gewijzigd door gerbruggeman op 08-09-2002 21:33 . Reden: type-fout ]

Help Java!

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 01:18
zomaar een paar prettige linkjes voor asus tuner zooi:

http://technogarb.4peeps.com/ (back soon, getweakte drivers)

http://www.gentlegiant.nl/ (livefreq, op een normale manier zenders instellen voor asuslive)
Pagina: 1