Ik kreeg toen ik win xp opstartte een blauw scherp bij het begin van het laden. Ik heb alles geprobeerd maar kom er niet in. Nu heb ik win xp ook op een andere partitie staan. Alleen nu kan ik van de oude installatie de map met mijn oude instellingen niet openen. Er komt dan toegang geweigerd te staan. Hoe kan ik er toch in komen?
Effe als admin aanloggen en "take ownership" doen.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Aaargh.... 
Log in als Administrator
Rechtermuisknop op de bewuste map klikken en dan "eigenschappen" (properties) selecteren.
Kies voor het tabblad "beveilging" (security)
Dan zie je drie knoppen "permissie" (permission) "auditing" (auditing) & "eigenaar" (Take Ownership)
klik op de eigenaar knop en kijk wie eigenaar is, als jij dat bent hoef je nix te doen, is het iemand anders dan moet je "word eigenaar" knop indrukken.
Als je al eigenaar bent met je onder de knop permissie kijken of je i.i.g. READ rechten hebt. zonodig aanpassen
suc6

Log in als Administrator
Rechtermuisknop op de bewuste map klikken en dan "eigenschappen" (properties) selecteren.
Kies voor het tabblad "beveilging" (security)
Dan zie je drie knoppen "permissie" (permission) "auditing" (auditing) & "eigenaar" (Take Ownership)
klik op de eigenaar knop en kijk wie eigenaar is, als jij dat bent hoef je nix te doen, is het iemand anders dan moet je "word eigenaar" knop indrukken.
Als je al eigenaar bent met je onder de knop permissie kijken of je i.i.g. READ rechten hebt. zonodig aanpassen
suc6
Cheese, It's milk's leap towards immortality
Dan moet je ff in de Folder Options -> View -> Simple File Shareing uitzetten... weet niet hoe dat in het nederlands heet... Folder Opties -> Beeld iig... Staat helemaal onderaan die lijst.
Als je dat gedaan hebt dan kan je wel in je security mapje komen...
Als je dat gedaan hebt dan kan je wel in je security mapje komen...
Als je in het security tabje zit dan moet je op Advanced klikken, dan op Owner, klik dan de Local Group Administrators aan (Compunaam\Administrator) en zet een vinkje bij "Replace owner on subcontainers and objects" en dan op OK.. als het goed is kunnen al de users die in je Administrator group hangen aan alle files...Op vrijdag 30 november 2001 17:41 schreef willemevers86 het volgende:
Ik kan nu bij beveiliging komen alleen daar kan ik nix veranderen.
Pagina: 1