Asus a7v266 probleem ??

Pagina: 1
Acties:

• snarf31
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-12-2021

snarf31

knutsel de knutsel :))

Topicstarter
vandaag me mobo binnen gekomen de Asus a7v266 en de Amd tb 1000/266 Mhz erop gedaan
eerst sys even zo kaal mogelijk dus alleen Videokaart erin
een tijdelijke ati pro 8mb { backup kaartje } me eigen is nog niet terug tnt m64
na alles erin alles klaar pc aan en ???? geen beeld
alles nagekeken alles op mobo staat oké
alles goed aangesloten
na mooi nog niks
floppy ook maar eraf en wat denk je nog niks
met geen enkele videokaart kreeg ik beeld en ook op geen enkele monitor hier
rararaaaar wie weet wat het is en of kan zijn ?
3 uuren wezen zoeken ik weet het niet meer :'(

Verwijderd

Kan zijn dat je proc dood is. Dode proc heeft de volgende symptomen : geen piepjes, geen beeld, alle fans draaien en hd doet het gewoon. Dat was tenminste bij mij en mijn A7V266.

• snarf31

snarf31

Topicstarter
raar zou dat zijn die Pro had ik net om 17:45 gekocht bij norrod nu al dood zou zijn { doa }
en piepjes geeft ie wel als ik hem via de Dipswitch wil instellen

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

piepjes > wat voor code? ('piepcode' zie handboek ergens achterin hfstk 3 zo uit mn hoofd voor de tabel). Hardeschijfledje gaat ook aan? (en wordt gedetecteerd in bios met goeie namestring?)

>>> geheugen wel snel genoeg (133?) anders instelling eens veranderen in 10x100 ipv de standaard 7,5x133 (jumperless)
-> vergeet niet de no-jumper jumper weg te halen.

Als je met jumpers gaat prutsen moet je proc wel geunlocked zijn.. anders ook zwart scherm

Localhost is where the heart is

• snarf31

snarf31

Topicstarter
via jumerless krijg ik dus ook niks dus ben toen maar ff via de Dipswitch gegaan en daar dus ook niks piepe wel ja
long beeps in a endless loop = no dramm installed or detected
one long beeb followed bytree short beeps =videocard not found or VD card bad mem
ik zat er al eerder aan te denken kreeg het geheugen er zeer moeilijk in
dit krijg ik alleen als ik met de Dipswitch aan de slag ga

hoofdstuk 3 blz 44 :)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Succes!

geheugen altijd moeilijk.. ff flink tegenaan rammen en dan zit t wel.. men is vaak zo voorzichtig met geheugen dat je m er gewoon nooit in krijgt en daar is wel wat kracht voor nodig.

Localhost is where the heart is

• snarf31

snarf31

Topicstarter
na bij deze dan maar moederbord is DooD {doa} :(

Verwijderd

Is die ATI een PCI of AGP kaart?

AGP 2x kaarten doen het namelijk niet op de A7V266-e. (3,3V)

• snarf31

snarf31

Topicstarter
heb zelfs een creative tnt 32mb - pci erin gehad en toen zelfs niks njada

klop ja tis een agp 2x

Verwijderd

Dit heb ik tot 2x toe met een A7V266 gehad. Beide keren dacht ik dat mijn processor dood was. Echter de eerste maal was mijn duron kapot, maar de tweede keer deed het mobo het gewoon nit goed.

Dus het kan of je mobo of je cpu zijn.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
Bij mijn eigen a7v266-e is het zo dat het een seconde of 7-8 duurt voordat het systeem gaat posten. Ik zet hem dus aan, monitor blijft lekker standby, en na een (lange) tijd gaat 'ie pas posten. In de eerste instantie meende ik dus ook dat mijn plank naar de klote was. Nou had ik zelf in het begin vergeten die jumpers naar palomino om te zetten, en ik heb een xp. Dus hij deed zowiezo al nix, maar na het omzetten duurt het nog steeds een heel tijdje eer 'ie gaat posten. Probeer eens ff te wachten en kijk wat 'ie doet.

Ik vraag me trouwens af waarom dat zo lang duurt bij mij. heeft misschien iets te maken met de spanningsregulators? dat er eerst gewacht wordt tot alle condensatoren een bepaalde spanning hebben?

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 14:24 schreef snarf31 het volgende:
heb zelfs een creative tnt 32mb - pci erin gehad en toen zelfs niks njada

klop ja tis een agp 2x
Nou dan. Oorzaak gevonden. OP slot dit topic

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 16:14 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Nou dan. Oorzaak gevonden. OP slot dit topic
alleen heeft snarf31 een a7v266 en geen a7v266-e. De a7v266 ondersteund 2x agp prima...

Toen mijn mobo (ook de a7v 266, toeval?? >:) ) kapot was kreeg ik dezelfde symptomen. Ik dacht eerst dat het m`n processor was, maar na ram en processor afzonderlijk te hebben getest bleek het dat m`n mobo kapot was...

Norrod was toen bijzonder vriendelijk en liet me ter plaatse een nieuw mobotje erin schroeven. Toen bootte die weer vrolijk en nu nog steeds!!

Ik denk dan ook dat jou mobotje kaput ist.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 14:30 schreef Rataplan_ het volgende:
Bij mijn eigen a7v266-e is het zo dat het een seconde of 7-8 duurt voordat het systeem gaat posten. Ik zet hem dus aan, monitor blijft lekker standby, en na een (lange) tijd gaat 'ie pas posten. In de eerste instantie meende ik dus ook dat mijn plank naar de klote was. Nou had ik zelf in het begin vergeten die jumpers naar palomino om te zetten, en ik heb een xp. Dus hij deed zowiezo al nix, maar na het omzetten duurt het nog steeds een heel tijdje eer 'ie gaat posten. Probeer eens ff te wachten en kijk wat 'ie doet.

Ik vraag me trouwens af waarom dat zo lang duurt bij mij. heeft misschien iets te maken met de spanningsregulators? dat er eerst gewacht wordt tot alle condensatoren een bepaalde spanning hebben?
Indrdaad dat heb ik ook. Beetje raar, vraag me af waar dat goed voor is die vertraging derin.

• snarf31

snarf31

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 16:39 schreef pietersg het volgende:

[..]

alleen heeft snarf31 een a7v266 en geen a7v266-e. De a7v266 ondersteund 2x agp prima...

Toen mijn mobo (ook de a7v 266, toeval?? >:) ) kapot was kreeg ik dezelfde symptomen. Ik dacht eerst dat het m`n processor was, maar na ram en processor afzonderlijk te hebben getest bleek het dat m`n mobo kapot was...

Norrod was toen bijzonder vriendelijk en liet me ter plaatse een nieuw mobotje erin schroeven. Toen bootte die weer vrolijk en nu nog steeds!!

Ik denk dan ook dat jou mobotje kaput ist.
denk het nu ook wel ja hij staat nu al meer dan 5 min aan met dit keer {} ff snel gehaald {} een agp 4x kaart erin
en nee hoor nog steeds niks
kan maandag pas de boel omruilen geen voorraad meer bij die winkel op het moment :'(
Pagina: 1