Toon posts:

Netwerk icoontje in traybar verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
goedenavond,

Ik heb met IERadicator de door Casema meegeleverde browser verwijderd (had ik in de eerste plaats niet moeten installeren inderdaad).

mozilla en IE 6 geinstalleerd en het werkt weer.

casema premium lag er net even uit (3551 utrecht), echter dat kon ik niet meteen zien aangezien mijn netwerk icoontje van de netwerkkaart en degene van de dialup van RASPPPOE niet meer tevoorschijnkomen, hoewel ik die in de properties toch zeker heb aangevinkt. Netwerk kaart al gedisabled en enabled en verscheidene keren gereboot; nu kan ik internet wel weer op maar ik vind het uiterst irritant dat ik de status niet meteen kan zien door het ontbreken van de icoontjes.

Iemand enig idee hoe ik die weer terugkrijg?

alvast bedankt,

B.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten. Zie hier waarom niet.
Antwoord op je vraag had je best met de search kunnen vinden trouwens:
  • Menu Start
  • Instellingen
  • Netwerk- en inbelverbindingen
  • Open de netwerkverbinding waar het om gaat
  • Klik de eigenschappen open
  • Zet een vinkje bij "Pictogram op de taakbalk weergeven als de verbinding actief is
Maareuh, verder welkom op het forum hoor :o *D

Verwijderd

Topicstarter
ik zal niet meer ondertekenen...
echter, ik wil niet vervelend doen maar jij hebt volgens mij mijn post niet helemaal goed gelezen; ik meld namelijk dat ik in de properties van de netwerk kaart het betreffende vinkje heb _aangezet_, oftewel ik weet waar ik dat kan instellen. Maar na deinstallatie van IE (d.m.v. IERadicator van www.98lite.net) , welke ik ergens op deze of op tweakers gevonden heb, is dus het betreffende icoontje verdwenen (beide dus, van de ethernetkaart en van de dialup).

i.i.g. bedankt voor de ontvangst op dit forum :)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 00:03 schreef Batser het volgende:
echter, ik wil niet vervelend doen maar jij hebt volgens mij mijn post niet helemaal goed gelezen; ik meld namelijk dat ik in de properties van de netwerk kaart het betreffende vinkje heb _aangezet_, oftewel ik weet waar ik dat kan instellen. Maar na deinstallatie van IE (d.m.v. IERadicator van www.98lite.net) , welke ik ergens op deze of op tweakers gevonden heb, is dus het betreffende icoontje verdwenen (beide dus, van de ethernetkaart en van de dialup).
Hmm, ik ben bang dat ik inderdaad niet goed heb gelezen :o

Ik weet niet precies wat IERadicator allemaal doet, maar ik weet wel wat het doel is van de 98lite-softwate: het verwijderen van alle overbodige shitware uit windows en internet explorer.

Wellicht dat dit ook onder "overbodite shitware" valt?

In ieder geval weet ik niet of je wat aan het netwerk-icoontje hebt om te zien of casema weg is, want als chello er hier uitligt blijft het icoontje gewoon zichtbaar, alleen er is geen dataverkeer meer :{

Geen fijne melding dus ofzo :P

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

om te zien of Casema down is kan je natuurlijk veel beter ff gaan pingen (dan zie je ook bv. verschil tussen je LAN en het inet).
Zelf ben ik een tevreden gebruiker van IEradicator onder win95 om MSIE4.0 die standaard meekwam eraf te halen. Ook ik krijg met geen mogelijkheid meer dat netwerkicotje naar voren, dat kan ook komen doordat ik in een LAN inet. Maar ja ik mis het niet zo ik ping wel.

Oplossing:
1. install IE5.x weer mbv van windows cd-rom en misschien heb je hem dan terug.
2. download een network indicator van bv. www.tucows.com of www.download.com

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de tip. Zoiets (een network monitoring tooltje downloaden) was ook mijn plan.

IE 6 van tucows gedownload en daarmee komen de icoontjes i.i.g. niet terug.
Pagina: 1