Toon posts:

dik lage 3dmark score met snel systeem, why???

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen, ik heb een p4 1,8 GHZ met 256mb Rambus SDram, 64mb GeForce2 MX 400, 40Gb 7200 hd, 2.3.1.0 detonator drivers, directx 8.0, windows XP home.. Ik heb me systeem op 3dmark getest op een resolutie van 1024x768x32.. Mijn score was maar 2379!! Hoe kan dat? Ik begrijp er helemaal niets van :'( Kan iemand me misschien helpen, ik heb namelijk geen idee wat er fout is. Ik heb ook al gekeken wanneer ik 3dmark draai dan draait me CPU op 100%. Hopelijk heeft iemand een oplosing want wanneer ik al die andere scores lees dan moet er gewoon iets niet kloppen.. Heel erg bedankt in iedergeval.. Je mag het evt ook mailen: de_joram@hotmail.com (msn) thnx m88

Verwijderd

Ten eerste is een P IV Niet snel!
Ten Tweede ga je met een MX geen moster score neerzetten!

Dus niet echt een krachtpatser mijn 3d Mark was trouwens 4120(2001) 10159(2000).

PIV Sucks :r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Pentium 4 hoeft inderdaad niet altijd snel te zijn, dit topic zal op deze manier wel op een flame-war uitkomen, maarja, dat is te verwachten als je vraagt waarom je p4 nie zo snel gaat :P

Verwijderd

Ja duidelijk toch!!!

He mijn PIV is traag is dat normaal?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
DUH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AMD KICKS ASS!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

AMD ownage >:)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 00:20 schreef Gerund het volgende:
Ten eerste is een P IV Niet snel!
Ten Tweede ga je met een MX geen moster score neerzetten!

Dus niet echt een krachtpatser mijn 3d Mark was trouwens 4120(2001) 10159(2000).

PIV Sucks :r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r
Da's natuurlijk een regelrechte flame he. Draagt niks bij voor z'n probleem. maar idd is een MX niet echt een racemonster :)

Verwijderd

Vandaag een Athlon XP 1700+ en een Abit Siluro GF2 MX400 64mb getest onder Windows 98, alles op default gaf een score van 2700.

[flame-mode]
AMD rules over Intel >:)
[flame-mode]

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
3Dmark2000? Dan is het idd traag. Wat heb je zoal geïnstalleerd staan? Toevallig MBM? Had ik nl. ook problemen mee, met een oudere versie i.c.m. Direct3D

3Dmark2001? Dan kan het wel eens een normale score zijn voor een MX400, zó rap zijn ze nou ook weer niet :o

En dan voor de onderbouwing van de eeuw: :)
PIV Sucks :r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r
(Ge)rund je bent de zwakste schakel, tot ziens :P

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 00:27 schreef TweakGuy het volgende:
Vandaag een Athlon XP 1700+ en een Abit Siluro GF2 MX400 64mb getest onder Windows 98, alles op default gaf een score van 2700.

[flame-mode]
[flame-mode]
Nou, tjonge dat scheelt he 2700-2379= wel 321 3d marks ....
En idd, over welke 3dmark hebben we t?

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
Op vrijdag 30 november 2001 00:25 schreef Gerund het volgende:
Ja duidelijk toch!!!

He mijn PIV is traag is dat normaal?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
DUH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AMD KICKS ASS!
Kom op man, kappe met die vlammenzee!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 00:30 schreef AirHead het volgende:

[..]

Nou, tjonge dat scheelt he 2700-2379= wel 321 3d marks ....
En idd, over welke 3dmark hebben we t?
Nou gozah, ik weet niet of je ooit hebt leren rekenen op school, maar 321 3DMarks komt neer op 10% verschil met nog een behoorlijk snelheidsverschil (1.8 GHz en 1,46 GHz), om over het dure Rambus nog niet te spreken

Verwijderd

No comment!

Niets aan toe te voegen YOU GO!

Heb je ook een DRAGON III tering herrie he!

He wat wat zeg je!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 00:34 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Nou gozah, ik weet niet of je ooit hebt leren rekenen op school, maar 321 3DMarks komt neer op 10% verschil met nog een behoorlijk snelheidsverschil (1.8 GHz en 1,46 GHz), om over het dure Rambus nog niet te spreken
t is zo subjectief allemaal. Ik vind 321 3dmarks echt niet ieets om van wakker te liggen. Misschien is dat systeem nog niet lekker getweaked en die AMD wel. Misschien zit er bij de topicstarter nog iets niet lekker in XP, etc.........

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 00:36 schreef Gerund het volgende:
No comment!

Niets aan toe te voegen YOU GO!

Heb je ook een DRAGON III tering herrie he!

He wat wat zeg je!
Maakt best wel een herrie, maar ben er gewend aan geraakt en kan er nu rustig mee :z :z :z :z :z :z :z

Verwijderd

Zelfs een AMD DURON® 900 met een MX blaast die P4 eruit in 3D mark.

Ik rol over de grond van het lachen.

En al die dummies maar P4's kopen want pentium heeft een vertrouwde naam.............

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 00:48 schreef Gerund het volgende:

En al die dummies maar P4's kopen want pentium heeft een vertrouwde naam.............
Ik heb geen P4 >:)

Verwijderd

De snelste DURON zit zelfs nog eens 522 punten boven de snelste P4 hahahahhahahahahh.

P4 1800Mhz = 3033 max
Duron 963Mhz = 3555 max???

Dubbel MhzEN hahahahhhahahahhahahhahahahahahahhha.

Duron 900 Fl 159,- 256Mb Sdram Fl 85.-
P4 1800 Fl 772.- 256Mb RIMM Fl 281 (2x128 duh)

Ja wat is nu wijsheid?

Verwijderd

En maar ouwenhoeren op AMD ga zo door goed voor de economie!

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
3Dmark is om de prestaties van je 3D kaart te testen, niet die van je gehele systeem :+
Je systeem heeft nog een kleine invloed op je videokaart, maar eigenlijk zou het geen verschil mogen geven.
Toevallig heb ik het dinsdag getest, mijn geforce2MX haalt in een AthlonXP1800+ met KT266A chipset en DDR geheugen 2400 puntjes en in een Athlon 900 (half zo snel dus) met SDram nog 2300. En terecht, het gaat om de 3D hardware, niet om de rest.

En over TweakGuy's rekensommetje: 3Dmarks scores zijn logaritmisch, voor een verschil tussen 15 en 20 fps krijg je nauwelijks punten, het verschil tussen 100 en 101 fps wordt wel flink beloont. 10% snelheidsverschil != 10% scoreverschil

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

Athlon 600@600 + Hercules MX > 2267 3dmarks in 3dmark2001 :z

its all about AMD baby

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

FEIT :7

Verwijderd

een vertrouwde naam das het enigste wat ze hebben
en ik rol met je mee over de grond :+

Verwijderd

Met alle respect maar das een normale Geforce 2MX score hoor! ;)

Ik denk als je dat P4tje van jouw combineerd met een GeForce 3 je al een heel stuk verder komt :)

Ennuh, was het 3Dmark 2001 of 2000??? >:)

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 00:27 schreef TweakGuy het volgende:

[flame-mode]
[flame-mode]
zozo! Dat haalt me p3 ook!

FF ontopic: je videokaart is veruit de beperkende factor.. Het maakt dus haast niets uit of je een p3 800 of een p4 2G hebt...of een amd 3500+ ;)

Verwijderd

AMD XP 1,40@1,47 Geforce 2 GTS

3dmark 2000 = 5200
Is dat wat?

Maar en vriend met een p4 + Kirokaart = 6000 zegt ie..

Kan dat kloppen?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op vrijdag 30 november 2001 01:59 schreef XP het volgende:
AMD XP 1,40@1,47 Geforce 2 GTS

3dmark 2000 = 5200
Is dat wat?

Maar en vriend met een p4 + Kirokaart = 6000 zegt ie..

Kan dat kloppen?
Nee dat is niks, dat is zwaar onder de maat, (die p4 kan wel ja) ik haalde met mijn gforce MX en een athlon 1000 mhz al 6000 3Dmark 2000 punten default bench.

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Wat een waardeloze vlammetjesoorlog zeg.

De niet al te hoge score ligt absoluut NIET aan je Pentium 4. Een pentium 4 in combinatie met RDRAM geheugen is erg snel. Het ligt dan ook puur aan je GeForce II MX kaart. Dit is een afgeknepen versie van de GeForece II GTS en daarom langzamer.

Als je er een GeForce III of Radeon 8500 in stopt dan VLIEG je met dit systeem 3DMark door.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik dacht al hoe kan het nou zo laag zijn die score.. mmzz dan wordt het maar eens tijd voor een nieuwe videokaart! Ik heb trouwens 3dmark 2001...

Verwijderd

mijn athlon 1200 met v5-5500 haalt 1916 3dmarks :( (2001)

maar laten we eerlijk zijn
3dmark scores betekenen net zoveel als het stuk stront op de stoeprand om de hoek, want iedereen weet dat 3dmark corrupt is

de scroe klopt gewoon niet met de werkelijkheid

voorbeeld : uit tests blijkt dat een gf3 zonder onderstuning van de extra functies niet sneller is dan een gf2 ultra
maar in 3dmark 2001 zal jouw gf3 wel degelijk hoger scoren door allerlei kleine testjes van dingen die alleen de gf3 ondersteunt

1. zover ik weet ondersteunt geen enkel spel nog gf3 extensies
2. nvidiots, waarom wordt de bumpmapping vande radeon niet getest en de pixel shading van de gf2 wel ??

conclusie: partijdige jury, haal een andere benchmark

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op vrijdag 30 november 2001 11:52 schreef bl00dhound het volgende:
mijn athlon 1200 met v5-5500 haalt 1916 3dmarks :( (2001)

maar laten we eerlijk zijn
3dmark scores betekenen net zoveel als het stuk stront op de stoeprand om de hoek, want iedereen weet dat 3dmark corrupt is

de scroe klopt gewoon niet met de werkelijkheid

voorbeeld : uit tests blijkt dat een gf3 zonder onderstuning van de extra functies niet sneller is dan een gf2 ultra
maar in 3dmark 2001 zal jouw gf3 wel degelijk hoger scoren door allerlei kleine testjes van dingen die alleen de gf3 ondersteunt

1. zover ik weet ondersteunt geen enkel spel nog gf3 extensies
2. nvidiots, waarom wordt de bumpmapping vande radeon niet getest en de pixel shading van de gf2 wel ??

conclusie: partijdige jury, haal een andere benchmark
Volgens mij hebben die 'kleine testjes' niets te maken met de score die je krijgt. Bovendien is een Geforce3 echt wel sneller dan welke GF2 dan ook...Ga maar eens Quake3 op 1600x1200x32 spelen, dan is een GF3 gemiddeld 1,5 keer zo snel dan een GF2 Ultra!

BTW: Een GF2 ondersteunt geen pixel shading, een GF3 wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja jullie hebben wel gelijk inderdaad, de spellen draaien allemaal super goed nog, dus waar maak ik me zorgen over.. Ik kan quake3 op 1600X(nogwat) ook perfect draaien.. Geen hapering te zien.. Dus het zou best kunnen dat dat 3dmark corrupt is.. Weet iemand nog een ander test programma dan dat wel goed werkt ??

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

en gelijk flamen he om iets waar alleen z'n videokaart mee getest word... jees wat een kortzinnnige kutcreche is het hier eigenlijk....

ik heb zelfs ook een p4 1.9 en dat werkt prima, en als ik er 3x zoveel geld aan uit wil geven so be it toch? jullie bouwen voor 500 piek watercooling in ik koop een p4...

anyway

ik heb met mijn geforce 2 ook niet zo onwijz hoge score hoor dus zit er niet zo overin. als je met al je games nog een redelijke fps haalt is er nog niets aan de hand en kan je nog ff wachten met upgraden

oh btw over de 3dmark objectiviteit.. 2001 is directx 8 geoptimaliseerd. De gf3 is ook dx8 geoptimaliseerd, alle kaarten hiervoor waren voor dx7 goh waarom zou de gf3 nu beter presteren?

de nieuwe radeon is ook dx8 dus die ongelijkheid is weer rechtgetrokken

blup

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op vrijdag 30 november 2001 12:20 schreef leeg_blikje het volgende:
Ja jullie hebben wel gelijk inderdaad, de spellen draaien allemaal super goed nog, dus waar maak ik me zorgen over.. Ik kan quake3 op 1600X(nogwat) ook perfect draaien.. Geen hapering te zien.. Dus het zou best kunnen dat dat 3dmark corrupt is.. Weet iemand nog een ander test programma dan dat wel goed werkt ??
ehm een "lage" score betekent niet dat je games niet meer kan spelen... tis gewoon een indicatie die je kan vergelijken met andere om te kijken of je hardware wel goed functioneert.. hell ik had eerst nog maar 1900 3dmarkpuntjes en toen draaide q3 ook prima

blup

Verwijderd

idd, ik heb een p4 (proud to be) en een gf3 ti200 en haal 6505 3dmarks (2001) ;)
ga nog ff verder tunen,
maar hou nou eens op met dat amd / intel gedoe man, alles heeft zen voor- en nadelen , dus hou ff lkkr op :r

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 23:45 schreef leeg_blikje het volgende:
hey mensen, ik heb een p4 1,8 GHZ met 256mb Rambus SDram, 64mb GeForce2 MX 400, 40Gb 7200 hd, 2.3.1.0 detonator drivers, directx 8.0, windows XP home.. Ik heb me systeem op 3dmark getest op een resolutie van 1024x768x32.. Mijn score was maar 2379!! Hoe kan dat? Ik begrijp er helemaal niets van :'( Kan iemand me misschien helpen, ik heb namelijk geen idee wat er fout is. Ik heb ook al gekeken wanneer ik 3dmark draai dan draait me CPU op 100%. Hopelijk heeft iemand een oplosing want wanneer ik al die andere scores lees dan moet er gewoon iets niet kloppen.. Heel erg bedankt in iedergeval.. Je mag het evt ook mailen: de_joram@hotmail.com (msn) thnx m88
pff das wel brak ik haal de 6950

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd alles heeft voor en nadelen dus het maakt niets uit eigenlijk.. Ik ga wel aan de nieuwe videokaart wanneer ik de spellen niet meer op hun mooist kan draaien, voordat het zover is is er nog geen man overboord :) Op dit moment is ie zeker wel snel zat!! Zolang ik me counterstrike nog maar lekker kan draaien op 1280X1024X32 met een framerate van 100.. Dan ben ik dik tevreden.. ghehe

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op vrijdag 30 november 2001 12:26 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

pff das wel brak ik haal de 6950
jaaa en ik zit met me amd xp 2400+ en gf4 op de 20000 ....

tis geen piklengtevergelijkwedstrijd, topic starter wil gewoon weten of dit wel normaal is..

blup

Verwijderd

idd, could't say it better :P

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 12:08 schreef VinnieM het volgende:

[..]

Volgens mij hebben die 'kleine testjes' niets te maken met de score die je krijgt. Bovendien is een Geforce3 echt wel sneller dan welke GF2 dan ook...Ga maar eens Quake3 op 1600x1200x32 spelen, dan is een GF3 gemiddeld 1,5 keer zo snel dan een GF2 Ultra!

BTW: Een GF2 ondersteunt geen pixel shading, een GF3 wel.
ik zou zweren dat ik dat toen de gf3 net uit was (begin dit jaar) ik dat op t.net gelezen heb over de performance verschillen van gf2 gf2 ultra en de gf3, maar ik kan me vergissen, volgende keer zal ik beter mn bron checken voordat ik iets zeg, sorry

maar de partijdigheid van 3dmark valt niet te ontkennen

waarom sprong 3dmark 2000 meteen op T&L toen nvidia de geforce uitbracht en niet direct op bump mapping en anti-aliasing van de radeon ?

waarom kreeg je met een hardware T&L kaart een achterlijk veel hogere score terwijl mijn v5-5500 toch quake3 met alles omhoog op 1280x1024 nog vet goed kan spelen (zelfs de spiegelpletmuur in het laatste level waar mijn gf1-DDR door de stront zakte trekt mijn v5-5500 nog aardig *D, dus ik zou kunnen beweren dat mijn v5-5500 erg dicht bij een gf2 komt en misschien wel evenaart (al zou dat heel vaag zijn aangezien voodoo en opengl nooit echt geweldig samenging)
quake3 ondersteunt toch ook T&L ?

en om misverstanden te voorkomen:

soldier of fortune draait ook beter als op mijn gf1-ddr, en dat spel is 1 en al T&L :)

zover ik weet heeft 3dmark altijd de kont van nvidia gekust, want op technieken van andere firma's lijken ze nniet in te gaan

(en ja die quake3 was op 32 bit, dus nooit meer beweren dat een v5-5500 zuigt :P )

o ja het laatste
de gf2 werd onder veel poeha gereleased en was de eerste per pixel shading kaart dus dat de gf2 het niet zou ondersteunen is bullshit, ik weet dat zo zeker omdat ik toendertijd voor guillemot werkte die toen hun prophet II uitbrachten

de gf3 heeft weer nieuwe dingen zoals hardwarematige hidden surface removal, fsaa, en bump mapping (het werd eens tijd met die gasten)

mijn oordeel over 3dmark:

lomp
ze springen op de maker van de snelste en tegenwoordig meest verkochte videokaarten

snelheid, dat is het enige waar nvidia goed in is blijkbaar
want er zijn veel meer ingenieuze technieken die door andere bedrijven zijn ontwikkeld en stuk voor stuk niet ondersteund worden door 3dmark

om maar niet te spreken van de dingen die ik gelezen en gehoord heb over witte pixels in 3d en slecht 2d beeld in hoge resoluties met geforce kaarten (ja mijn gf1-DDR was in 2d ook brakker dan mijn voodoo3 die ik daarvoor had en de v5 die ik nu heb, maar ik las ook dat de gf tegenwoordig betere 2d heeft dan toen, waarschijnlijk de fsaa ook want die hebben ze van 3dfx gekaapt)

Blijkbaar spreekt 3dmark maar 1 taal:
geld

...

i rest my case >:)

--------
- edit -
--------

wil je echt iets corrupts zien??

http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=powerof3d
en start die poerformance analyzer maar eens

de analyzer zegt dat de GeForce2 MX 400 133% van mijn videoperformance haalt (ik heb een v5-5500)

klinkklare bullshit natuurlijk
en 3x raden door wie die test op de nvidia site is gemaakt...

juistem!, madonion.com
dezelfde maker als die van 3dmark

klaarblijkelijk heeft nvida vinger in de pap bij madonion :(

Verwijderd

Ik heb een msi k7t turboII mobo met 768 sdram + een geforce mx 200/400 64mb.

bij 3DMARK 2001 is mijn score maar 1401 wat ik erg laag vind,ligt dit nu aan mijn kaart of kan ik er wat anders meedoen waardoor mijn score beter word.

proc is een 1.2 tb athlon. :(

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 13:15 schreef Orange het volgende:
Ik heb een msi k7t turboII mobo met 768 sdram + een geforce mx 200/400 64mb.

bij 3DMARK 2001 is mijn score maar 1401 wat ik erg laag vind,ligt dit nu aan mijn kaart of kan ik er wat anders meedoen waardoor mijn score beter word.

proc is een 1.2 tb athlon. :(
zoals ik al zei is de uitslag van 3dmark net zoveel waard als een stuk stront

ik adviseer je performancetest te gebruiken

Hier voor info
http://www.passmark.com/products/pt.htm

en hioer kan je de file neerhalen
http://www.getafile.com/cgi-bin/merlot/get/passmark/petst.exe

deze test de echte power die je computer heeft en niet wat je videokaart ondersteunt....

--

p.s.

download ook "burn in test"
dit programma draait allerlei benchmarks door elkaar om de stabiliteit van de computer/os :P te testen

Verwijderd

die ga ik ff proberen

• salvador4
JE hebt een hoop slappe argumenten bloodhound;

3Dmark verteld je ten eerste wel degelijk over de performance, als jij bv in 3dmark 5000 punten haalt, en tegelijker tijd in quake3 80 FPS, dan zal je als je 4000 punten haalt GEEN 80fps meer halen.

3Dmark zegt een hele hoop, als ik nl mijn geheugen oid van cas3 naar cas 2 zet scheelt dit ook weer 300 punten. Klok ik mijn radeon over met 25 mhz, dan gaat mijn 3dmark score er op vooruit, & mijn quake3 FPS.

Je gaat me niet vertellen dat als je met een P4 icm een gforce MX 1500 3dmarks haalt dat quake3 dan optimaal loopt, waarschijnlijk verre van dat!

Verder dat verhaal over die Madonion test op de NVIDIA site, een MX400 PRESTEERD ook zeker wel 133% t.o.v jouw voodoo 5500, dit is dus 1 derde sneller, en dat klopt ook wel. Die test doet niet meer dan naar je specs kijken, deze vergelijken uit de data base met de gemiddelde scores en dan daar een getal aan vast knopen.

Overigens vind ik die test helemaal zo gek nog niet, want ik kreeg met mijn systeem te horen dat upgraden naar een TI500 GEEN zin heeft, omdat mijn kaart sneller is, zo FAIR zijn ze dus ook weer wel.

Al met al moet je niet constant aan 3dmark binden, maar het verteld wel degelijk iets over je systeem, en als je maar de helft haalt dan andere met een vergelijkbare videokaart doe je toch iets NIET goed.

Verwijderd

Blaast er inderdaad uit ja....... door al die koelers om hem een beetje koel te houden. :Z

En dan ben ik maar een Dummie, laat mensen toch hun eigen voorkeur hebben en loop niet iedereen af tekraken. (er zijn toch ook mensen met een andere tv dan jou, zijn die ook dummies :? ) O ja Gerund wat ben jij toch een ongelofelijk stoer mannetje zeg. Poh poh jou Amd is zo geweldig.

p.s. kweet zeker dat jij niet voor hetzelfde bedrag als wat ik heb betaald voor mijn systeem een Xp 1600+ had kunnen kopen toen :)

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Op vrijdag 30 november 2001 00:54 schreef Gerund het volgende:
De snelste DURON zit zelfs nog eens 522 punten boven de snelste P4 hahahahhahahahahh.

P4 1800Mhz = 3033 max
Duron 963Mhz = 3555 max???

Dubbel MhzEN hahahahhhahahahhahahhahahahahahahhha.

Duron 900 Fl 159,- 256Mb Sdram Fl 85.-
P4 1800 Fl 772.- 256Mb RIMM Fl 281 (2x128 duh)

Ja wat is nu wijsheid?
He (Ge)rund,
je snapt er ook niet veel van (da's wat ik zo kan lezen tussen te falmes&trolls door).
3DMark is bedoeld om je videokaart te laten scoren, het aantal Mhz van je CPU maakt niet meer uit wanneer deze sneller is dan je (ge-OCde) videokaart, da's net zoals met RAM. 3DMark is voor je videokaart en niet voor je hele systeem.

btw, dim ff dat leest wat lekkerder en je staat in de SU: [topic=336651/1/25] en terecht als je het mij vraagt, forumvervuiler!

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• salvador4
Ach, niks van aan trekken dat is gewoon een mannetje dat een week geleden uitgevonden heeft dat er meer computers bestaan als een 'pentium' zoals 'amd' waarschijnlijk zijn ook de enige cpu's van amd die hij kent de duron en de athlon, want de k6jes waren zwaar klote om over de eerdere generatie maar niet te spreken.

ps volgens mij heeft ie adhd ofzo, want hij lijkt me aardig hyperactief als je zo de eerste page van dit topic ziet.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 14:10 schreef salvador4 het volgende:
Ach, niks van aan trekken dat is gewoon een mannetje dat een week geleden uitgevonden heeft dat er meer computers bestaan als een 'pentium' zoals 'amd' waarschijnlijk zijn ook de enige cpu's van amd die hij kent de duron en de athlon, want de k6jes waren zwaar klote om over de eerdere generatie maar niet te spreken.

ps volgens mij heeft ie adhd ofzo, want hij lijkt me aardig hyperactief als je zo de eerste page van dit topic ziet.
[icoon mode]
Hier moet het "ik pis bijna in mijn broek van het lachen" icoon staan :)
[/icoon mode]

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 13:46 schreef salvador4 het volgende:

JE hebt een hoop slappe argumenten bloodhound;
> dank je voor je mededeling, ik zal het in gedachten houden bij het lezen van jouw reply
3Dmark verteld je ten eerste wel degelijk over de performance, als jij bv in 3dmark 5000 punten haalt, en tegelijker tijd in quake3 80 FPS, dan zal je als je 4000 punten haalt GEEN 80fps meer halen.
nee, maar een verschil van 1000 marks kan soms maar 2fps uitmaken in quake3

en in hoge resoluties is er al helemaal nix te zeggen
want 3dmark kapt een test gewoon bij te weinig texture memory...
een spel zou gewoon doordraaien en gaan haperen op het moment dat je in die ene grote kamer met teveel textures zit
3Dmark zegt een hele hoop, als ik nl mijn geheugen oid van cas3 naar cas 2 zet scheelt dit ook weer 300 punten. Klok ik mijn radeon over met 25 mhz, dan gaat mijn 3dmark score er op vooruit, & mijn quake3 FPS.
300 punten ??
da's knap
ik heb namelijk veel met cas latency's gespeeld om dingen sneller te krijgen, en guess what, van de 6 computers die ik onder de hand heb gehad, waren er 6 die nog geen 2 fps omhoog gingen door de cas naar 2 te zetten ipv 3 in die mooie quake3 timedemo (ook het via arena level niet :P )

maar als jij er zichtbaar meer snelheid mee haalt:
gefeliciteerd!

mij is het nog nooit gelukt

goh, wat vreemd, mijn voodoo gaat ook sneller als ik hem overklok
hoe kan dat nou ?
Je gaat me niet vertellen dat als je met een P4 icm een gforce MX 1500 3dmarks haalt dat quake3 dan optimaal loopt, waarschijnlijk verre van dat!
nee dat ga ik je niet vertellen, al zou je je wat meer geconcentreerd hebben op wat ik typte zou je gemerkt hebben dat ik het niet eens over een p4 gehad heb, alleen de topicstarter deed dat

1500 3dmarks , hmm
optimaal misschien niet, maar ik kan met mijn 1900 marks quake3 op 1280x1024 op 32 bit spelen zonder al te veel framedrop
Verder dat verhaal over die Madonion test op de NVIDIA site, een MX400 PRESTEERD ook zeker wel 133% t.o.v jouw voodoo 5500, dit is dus 1 derde sneller, en dat klopt ook wel. Die test doet niet meer dan naar je specs kijken, deze vergelijken uit de data base met de gemiddelde scores en dan daar een getal aan vast knopen.
ja, dat klopt
hij vergelijkt resultaten uit de database van de uiterst partijdige 3dmark test
zo kan ik het ook...

dus jij wilt dat ik geloof dat een gf2 gts 81% sneller is dan mijn v5-5500
no can do, want het is gewoon echt niet zo

waarin presteerT een MX400 33% beter ?

in quake3 klap ik een gf2mx zn kont (ik heb het al getest)

over unreal gaan we het maar niet hebben want daar heb ik een te groot voordeel mee (waarschijnlijk trek ik in ut met de v5 net zo hard als de gf2gts)

hoe kun je in godsnaam met een direct3d test de performance van je computer testen ?, er zijn ook nog dingen zoals GDI, DirectDraw en OpenGl

tuurlijk heeft je 3dmark score betrekking tot de performance van je computer, anders zou het al helemaal geen benchmark zijn
maar de extra punten die je krijgt voor tests die je alleen kunt draaien als je een gf3 hebt zijn in de praktijk bij lange na niet zoveel waard als 3dmark beweert (zelfde verhaal met T&L in 3dmark2000, al is T&L in meerdere kaarten dan alleen de gf geimplementeerd)

het is gewoon zo dat als nvidia ergens aan begint, 3dmark er gelijk op springt
Overigens vind ik die test helemaal zo gek nog niet, want ik kreeg met mijn systeem te horen dat upgraden naar een TI500 GEEN zin heeft, omdat mijn kaart sneller is, zo FAIR zijn ze dus ook weer wel.
Zo zo, het is me toch wat...
sympathiek dat ze zo FAIR zijn...
zou een benchmark niet gewoon onpartijdig moeten zijn zonder dat mensen het vreemd vinden ?
Al met al moet je niet constant aan 3dmark binden, maar het verteld wel degelijk iets over je systeem, en als je maar de helft haalt dan andere met een vergelijkbare videokaart doe je toch iets NIET goed.
je moet je absoluut niet aan 3dmark binden, helemaal nooit want het gaat niet echt ergens over

natuurlijk draait je computer langzamer als je minder marks haalt op hetzelfde systeem, maar dat is geen reden om 3dmark onschuldig te pleiten, want over dit soort dingen heb ik het niet gehad

ik heb hier naast mij een computer staan met een gf2 gts erin, dus als je me uitdaagt om te gaan testen en daarna het percentage uit te rekenen met mijn v5...

dank je voor je informatie, en ik moet zeggen dat ik heel veel dingen die jij hier typte zelf wel had kunnen verzinnen, alleen ik deed het niet omdat ik niet de drang heb dingen te zeggen alleen maar omdat ze intelligent overkomen

liever de waarheid met een slap argument dan een verhaal met feiten (overigens onwaarheden van diezelfde test waar jij zo heilig in gelooft) die iedereen met ogen kan overschrijven

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 23:45 schreef leeg_blikje het volgende:
256mb Rambus SDram
Rambus SDram? Wat is dat?

Of je hebt RAMBUS of je hebt SDRAM.

Een P4 in combinatie met SDRAM is niet geweldig... zeg maar gerust klote.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 14:41 schreef warp het volgende:

[..]

Een P4 in combinatie met SDRAM is niet geweldig... zeg maar gerust klote.
een p4 in combinatie met SDRAM kan niet :?

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 12:36 schreef bl00dhound het volgende:
waarom sprong 3dmark 2000 meteen op T&L toen nvidia de geforce uitbracht en niet direct op bump mapping en anti-aliasing van de radeon ?
Matrox was de eerste met hardwarematige ondersteuning voor Environment-Mapped Bump Mapping, niet door ATi.

Edit: typo :+

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 14:46 schreef bl00dhound het volgende:
een p4 in combinatie met SDRAM kan niet :?
Dus wel. De Aldi had b.v. laatst zo'n P4 in de aanbieding. Maar het performed vrij klote... een P4 icm de i845 chipset.

Edit: hier een een linkje ;)
http://www.hothardware.com/hh_files/Motherboards/i845s(3).htm

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 14:47 schreef warp het volgende:

[..]

Matrox was de eerste met hardwarematige ondersteuning Environment-Mapped Bump Mapping, niet door ATi.
Sorry for that...
anyways je weet wat ik bedoel of niet soms?
Dus wel. De Aldi had b.v. laatst zo'n P4 in de aanbieding. Maar het performed vrij klote...
brrr, het enige snelle aan de p4 was het geheugen :)

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 14:51 schreef bl00dhound het volgende:
Sorry for that...
anyways je weet wat ik bedoel of niet soms?
Ja, ja, dat wel :)
brrr, het enige snelle aan de p4 was het geheugen :)
:? Zo rot performed een P4 echt niet, als je hem maar wel icm met RAMBUS geheugen gebruikt. Dat de P4 een heel slechte prijs/prestatie verhouding heeft is weer een heel ander verhaal ;)

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 14:56 schreef warp het volgende:

[..]

:? Zo rot performed een P4 echt niet, als je hem maar wel icm met RAMBUS geheugen gebruikt. Dat de P4 een heel slechte prijs/prestatie verhouding heeft is weer een heel ander verhaal ;)
sorry die vat ik ff niet

dus de p4 draait als een hond met sdram en met rambus draait die wel lekker ?

dan geef je me eigenlijk weer min of meer gelijk in je reply (afhankelijk van hoe je mijn opmerking interpreteerde) :)

• Gangkast
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

Heb nu een PIII 800 met een G2 GTS...
en iets van 2800 3dmark ofzo... op 1280*960*16

d8 eerst ook aan een P4, maar toch maar een athlonXP 1700+ besteld, toen ik de vergelijking zag :P

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 14:30

White Dust

PlaneScape: Torment

Op vrijdag 30 november 2001 01:39 schreef wacko1 het volgende:

[..]

een vertrouwde naam das het enigste wat ze hebben
en ik rol met je mee over de grond :+
Het wordt steeds drukker met het over de grond rollen.

AMD K8 Hammer!! >:)

Verwijderd

Itanium :+!

• salvador4
Bloodhound, ik moet je in een groot aantal dingen wel gelijk geven. Madonion likt idd aan nvidea's reet, nvidia probeert ook alle concurrentie weg te drukken. (1 reden dat ik een ati heb gekocht)

Dat ik zei dat een voodoo 5 sneller was dan een mx was misschien ook een beetje kort door de bocht ja, maar ik ken de voodoo kaarten maar al te goed om er over mee te praten; ik heb een voodoo 4mb gehad, een voodooII 12mb (later in SLI), en een 3500, verder heb ik ook zat ervaringen met een 5500. Laat ik nou ook eens een mx hebben gehad.

3dfx ruled inderdaad zwaar in glide, ik kan me nog wel herinneren dat mijn voodoo 3500 meer fps haalde dan een mx in UT en q3/q2 en de beeldkwaliteit is beter ja. Echter in een hele hoop andere (nieuwere spellen, max payne, avp2, drones, ballistics whatever) laten de voodoo kaarten steken vallen. Een mx is gewoon met meer games compatible, en draaien er gewoon beter op.

Verder moet je ook een beetje aan de toekomst denken, met een kaart van een bedrijf dat overgenomen is door nvidea doe je dat dus niet, want de voodoo is nu wel doodgebloeit (qua drivers o.a) en kan het geweld van de huidige kaarten al een tijd niet meer aan. Met de komst van windows xp is het er voor de voodoo's ook niet beter op geworden.

Tenzei natuurlijk een q3/ut freak bent, dan heb je idd geen snellere kaart nodig.

[edit] ik begin nu trouwens wel zwaar te twijfelen aan die zogenaamde nvidea web base perfomance bla;
Performance Analysis was not possible
Unfortunately we couldn't calculate performance estimations for your computer setup. This may be the case if your computer has components unknown to the Performance Analyzer. The event has been logged and we're constantly updating our performance databases. Please check back soon!
slap excuus dus :) van de week zei dat ding heel wat anders.

--
[en ik duik nu de kroeg in en kom er voor 2 uur niet meer uit]

Verwijderd

PIV met SDRAM is niet de snelste combinatie, in combinatie met een 2MX al helemaal niet. Maar als de rest goed draait moet je je geen zorgen maken.

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/80#80

En dat geflame is nergens voor nodig
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.