Opeens problemen met DHCP van @HOME

Pagina: 1
Acties:

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:59

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Sinds gister heb ik problemen met mijn firewall. Op deze computer draait smoothwall (firewall distro) en dat heeft altijd wel gewerkt. Tot vanmorgen. Toen opeens deed hij er opvallend lang over het commando DHCPCD -h CPxxxxxx -R ETH1
en toen ik in de route tabel keek bleek deze maar de helft 'gevult' te zijn. Zodra ik bekijk wat ifconfig te zeggen heeft, valt mij 1 ding op:
UP BROADCAST NOTRAILERS RUNNING
volgens mij stond hij die er niet eerder.

Zodra ik tcpdump zie ik heel veel:
213.51.129.69 > 217.120.107.14: icmp: 213.51.129.67 udp port domain unreachable
217.120.107.14.1041 > 213.51.129.69.domain: 58352+ PTR? 1.72.120.217.in-addr.arpa

Nogmaals hij heeft altijd perfect gewerkt. En rechtstreeks op mijn laptop (na aanpassing van computernaam) werkt het perfect! (met winxp)

Heeft hier nog meer iemand last van? Of weet mischien iemand een oplossing, of enige suggesties?

Verwijderd

Geen last van, maar ik gebruik ook dhclient als dhcp-client. Wel heeft @home er weer eens een minuut of 90 uitgelegen vandaag en lag de dhcp server er een groot gedeelte van de dag uit. Maar ik krijg gewoon een iptje van @home. Maar ik heb ook een poos met een vast ip moeten draaien doordat de @home zooi gewoon niet goed werkte. Dus ik denk dat @home weer aan het prutsen is. dhclient is onderdeel van dhcp-3.0 van isc en te downen op http://www.isc.org/products/DHCP/dhcp-v3.html.

Verwijderd

bij Chello bleek het noodzakelijk de gateway in de setup van eht0 (of eth1 afh welke aan het net hangt) in te vullen. Zowel bij Red hat als bij Freesco.

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Ik heb gisteren last gehad van DNS probs bij @home. Servers waren er wel maar deden het erg slecht.

Dus toch maar ff:

su -c "apt-get install bind" en 't werkt weer :)

• PenguinPower
  • Laatst online: 11:59

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Gelukkig ben ik toch niet de enige...........

Verwijderd

Gister had ik ook wat trubbles, niet zo zeer met het krijgen van een ip'tje maar wel met het resolven.
terwijl in mijn resolv.conf toch duidelijk de dns servers stonden van @home ?!! vanochtend nog ff geprobeerd ,maar toen kreeg ik dus helemaal geen ip meer, dhcpcd gaf niets terug .

vanavond nog maar eens proberen.

ben dus inderdaad niet de enige.

Verwijderd

hehe, in twente zijn ze ook aan het klooien geweest.
Lekker alles opnieuw ingesteld.
Alle updates moeten nu via de dhcp gaan :(
Geachte @Home abonnee,

Binnenkort zullen onze technici werkzaamheden verrichten in de regio Enschede.Als gevolg van deze werkzaamheden zullen gebruikers die hun IP instelling statisch hebben geconfigureerd hun verbinding met het Internet verliezen.
U zult deze instellingen op dynamisch in moeten stellen teneinde ook na de werkzaamheden verbindingen te kunnen maken met het internet.

Hieronder volgt een beknopte omschrijving hoe u deze instellingen dynamisch kan configureren.

Onze excuses voor deze overlast
Met vriendelijke groet,
@Home Nederland
Afdeling Klantenservice

Terugzetten van statisch naar dynamisch (DHCP)

Druk hiervoor op "Start" kies "Instellingen" en vervolgens "Configuratiescherm", dubbelklik in het verschenen venster op "Netwerk".
Dubbelklik op TCP/IP van de Ethernet adapter, loop dan hier de volgende drie tabbladen door:

IP-adres
Selecteer hier: 'Automatisch een IP-adres verkrijgen'.

Gateway
Mocht er bij geïnstalleerde gateways een nummer staan. Selecteer dit nummer en klik op 'Verwijderen'.

DNS-configuratie
Selecteer hier: 'DNS uitschakelen'.

Druk op "OK" om dit venster te sluiten, wanneer alles correct is ingesteld.

Nu de TCP/IP instellingen weer correct staan kunt u nog controleren of de Computernaam correct ingesteld is. Om dit te controleren selecteert u in het scherm "Netwerk" het tabblad "Identificatie". In het veld "Computernaam" vult u uw unieke Computernaam of Cliënt ID in. Deze vindt u in uw startersgids. Is dit nummer niet aanwezig, dan kunt u hiervoor contact opnemen met de Klantenservice. In het veld "Werkgroep" kunt u invullen "@Home". Wanneer u nu op "OK" drukt zal de computer hoogstwaarschijnlijk de Windows Cd-rom nodig hebben. Wanneer alle bestanden zijn gekopieerd, dan vraagt de computer om opnieuw op te starten, druk op "OK". De computer zal opnieuw opstarten.

Verwijderd

Die dns van @home is een ramp, ik zet tegenwoordig een paar extra dns servers neer in resolv.conf:
nameserver 62.100.30.228
nameserver 62.100.30.244
Deze zijn van tmfweb en kun je gewoon gebruiken.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mja ik draai lekker bind op m'n servertje. dit verklaart trouwens wel waarom ik gisteren alleen de sites die ik vaker bezoek werkten, en de rest niet

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Ik heb eens een hele avond niet op GoT gekund aangezien de @home DNS niet werd geupdate en dus mooi naar een verkeerde ip doorverwees, sinds die tijd heb ik er een paar tmfweb dns servers bijgezet en het probleem is opgelost.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15
Ik heb ook al problemen met DHCP onder Linux.
Heb alles maar statisch ingesteld want na een reboot bleef het gewoon niet staan.. :{

Edit: distro is Debian en SuSE (andere niet geprobeerd :P)

Verwijderd

Kijk eens wat voor hostname je nu hebt..
Ik hoor cc******-a.ensch1.ov.nl.home.com te hebben
maar ik heb nu
cc******-a.nodemove.home.nl

Dit is al een week zo..
<edit>
En het nog maar niet te hebben over de lading verschillende ip adressen die ik heb gehad..</edit>

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 17:52 schreef Phreak het volgende:
Ik heb ook al problemen met DHCP onder Linux.
Heb alles maar statisch ingesteld want na een reboot bleef het gewoon niet staan.. :{
chmodden?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Op vrijdag 30 november 2001 17:52 schreef Driez het volgende:
Kijk eens wat voor hostname je nu hebt..
Ik hoor cc******-a.ensch1.ov.nl.home.com te hebben
maar ik heb nu
cc******-a.nodemove.home.nl

Dit is al een week zo..
<edit>
En het nog maar niet te hebben over de lading verschillende ip adressen die ik heb gehad..</edit>
Zomaar een gokje... omdat @home nogal druk word krijgen ze (grote) problemen met het aantal ip's dat ze hebben... Dus eens in de zoveel tijd worden er weer extra nodes bijgezet om al die ip's te kunnen afhandelen... Je zit nu in een node-move ding, die tijdelijk de ip's doet tot de nieuwe nodes stabiel en volledig geconfigureerd zijn... Dan zit je daarna misschien wel op ensch2. Er zal wel een 2e node bijgezet worden daaro....

Verwijderd

Is iig erg fijn als je onder windows zit.. je hebt een ip-lease van een uur.. daarna krijg je van de leuke pop ups..
Pagina: 1