includes c++ inlinux (g++)

Pagina: 1
Acties:

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik kan in windows al en beetje in c++ coden, ik heb er ook een mooi boekkie bij waar alle includes enzow instaat, die staan trouwens ook in me editor (borland c++ 3.0). Maar inlinux verschillen de includes, weet er iemand waar ik zo'n soort helpo kan vinden net als bij borland c++ voor linux?

thnx

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59
De namen van de headers in C++ zijn deel van de standaard. Maw, op linux zijn de namen van de headers gelijk aan die in windows.

Borland C++ 3.0 daarentegen is van voor de/een standaard, en houdt zich daar dan ook niet aan. ;)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• THIJZEL
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 23:43 schreef farlane het volgende:
De namen van de headers in C++ zijn deel van de standaard. Maw, op linux zijn de namen van de headers gelijk aan die in windows.

Borland C++ 3.0 daarentegen is van voor de/een standaard, en houdt zich daar dan ook niet aan. ;)
oeh das minder wand het word ons daarmee wel aangeleerd op school. weet jij geen helpfile waarin ik via de standaart die g++ toepast kan werken?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
Op donderdag 29 november 2001 23:45 schreef THIJZEL het volgende:

[..]

oeh das minder wand het word ons daarmee wel aangeleerd op school. weet jij geen helpfile waarin ik via de standaart die g++ toepast kan werken?
18$, PDF van ANSI webstore. Maar daar wordt je niet blij van. Je kunt beter een goed boek kopen. www.accu.org heeft een grote verzamelingen reviews; mijn persoonlijke voorkeur is "Accelerated C++". Daar staan niet alle headers in. Dat maakt ook niet uit; zelfs ik weet niet hoe ik std::valarray moet gebruiken.

PS. Welke school ?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Creepy
  • Laatst online: 16-09 18:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

hmm.. je leert waarschijnlijk C++ onder windows i.p.v. alleen C++. Dus #include <windows.h> kan je inderdaad wel vergeten ja :)

CLI programma's zijn vrij makkelijk te porten van en naar windows en linux, zolang je maar geen OS specifieke includes en calls gebruikt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• THIJZEL
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 10:19 schreef Creepy het volgende:
hmm.. je leert waarschijnlijk C++ onder windows i.p.v. alleen C++. Dus #include <windows.h> kan je inderdaad wel vergeten ja :)

CLI programma's zijn vrij makkelijk te porten van en naar windows en linux, zolang je maar geen OS specifieke includes en calls gebruikt.
nouja windows.h hebben we nog niet gebruikt, we programmeren trouwens niet OO he. alleen iostream.h en conio.h, sddlib.h enz maareeh als ik me snake bv zo in g++ gooi dan perst ie me er een paar errors uit....

edit: me school is het roc in eindhoven (tle op sterrenlaan 10)

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:40

Sjonny

Fratser

conio.h is ook zo fout als het maar zijn kan :)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

in linux heb je inderdaad stdio.h, conio.h e.d. niet. Daar moet je ncurses.h voor hebben geloof ik.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• THIJZEL
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 22:09 schreef Gerco het volgende:
in linux heb je inderdaad stdio.h, conio.h e.d. niet. Daar moet je ncurses.h voor hebben geloof ik.
maar je hebt nergens een site ofzow net als de help bij borland c++ ???

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 23:11
Op vrijdag 30 november 2001 22:34 schreef THIJZEL het volgende:

[..]

maar je hebt nergens een site ofzow net als de help bij borland c++ ???
"curses" heeft een manpage.

PS. Linux/GCC heeft gewoon <stdio.h>, en de nieuwe GCC 3 heeft ook <cstdio>.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 23:43 schreef farlane het volgende:
De.. ok. ANSI C++ bestond idd nog niet. Maar een? Neuh... 't is wel AT&T 2.1 compliant. :)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59
Op zaterdag 01 december 2001 13:28 schreef Onno het volgende:
't is wel AT&T 2.1 compliant. :)
Whatever that means. :) (C++ zonder namespaces en standaard C++ libs/ STL ?)

(Kon geen info vinden over die standaard op de AT&T site, maar het schijnt idd met dat ding compliant te zijn. Nou ja, wel een van de betere IDE's toen. (En nu?!) )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1