Toon posts:

mp3 langer dan aangeduid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik heb dit al twee keer voorgehad, dat een mp3tje wordt aangeduid als bvb 31 minuten, en dat het in werkelijkheid dik een uur is... hoe komt dit?

en kan je dat fixen?
bedankt

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Variable bitrate misschien?
Als dat het geval is kun je het niet fixen (voor zover mijn schamele kennis rijkt tenminste ;) )

Verwijderd

Kan toch wel zegge dat ik vrij veel mp3 heb maar dit heb ik toch nog nooit gehoord...
Welk programma gebruik je om je mp3z af te spelen?

Wat wel kan gebeuren is da wanneer je een mp3 aan het downloaden bent en meteen afspeelt hij bv maar 5min aanduid maar toch al 7min speelt omdat er ondertussen (tijdens het afspelen) meer gedownloaded is!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op donderdag 29 november 2001 23:24 schreef flagnite het volgende:
Variable bitrate misschien?
Als dat het geval is kun je het niet fixen (voor zover mijn schamele kennis rijkt tenminste ;) )
Komt inderdaad door de variabele bitrate. Is echt ellende. Vooral als je er een audio cd van wilt bakken. Je cd-speler gaat compleet over zijn nek.

Money for nothin' and your chicks for free

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Soms is er bij corrupte mp3's dat ze langer zijn dan in de tag staat. Soms kan het ook zijn dat er 2 files aan elkaar zijn geplakt.

VBR geeft dit ook wel eens, behalve als je MPC gebruikt.

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 21:10

Frits Flits

SOUND! Designer

Op vrijdag 30 november 2001 14:47 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Komt inderdaad door de variabele bitrate. Is echt ellende. Vooral als je er een audio cd van wilt bakken. Je cd-speler gaat compleet over zijn nek.
[off-topic] Ik heb daar anders geen problemen mee :) [/off-topic]

En ik denk ook idd dat het VBR is

specs

Verwijderd

Topicstarter
wat is dat precies, die VBR. Dat het op bepaalde momenten 128kbs en andere momenten bvb 360 is ofzo?

dit kan je niet veranderen? of wel?

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:48

-Stef-

Slainthe!

VBR=Variable Bit Rate inderdaad. Je zou de mp3's kunnen decoden en CBR kunnen encoden op een door jou gewenste bitrate. Kwaliteitsverlies heb je dan echter wel iets. Of je zou je originele WAV kunnen encoden als je die nog hebt of nog kunt maken.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Pagina: 1