[php] 4.1.0 ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:45
n.a.v. http://www.tweakers.net/meuktracker/1294, wie ik eens vragen of er hier al mensen ervaringen mee hebben. Ik ben er net zlef achter gekomen dat ik onder windows de xslt functies niet meer kan gebruiken, vanwege een wazige reden, maar voor de rest heb ik het idee dat ie sneller is.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 29 november 2001 22:55 schreef freak007 het volgende:
maar voor de rest heb ik het idee dat ie sneller is.
Dat mag ik toch hopen, als er bij de helft van de veranderingen staat "improved performance", "more efficient" etc ;)

Maar verder heb ik hem nog niet getest etc.
Daar wacht ik nog wel even mee, totdat er meer mensen zijn die het getest hebben.

De vorige versies wilden ook nog wel es bugs bevatten en hier is nogal veel veranderd. (en 4.0.6 werkt nog prima)

Verwijderd

Hm, onder ik heb hem nu paar dagen onder windows draaien, tot nu toe geen problemen tegen gekomen, op de extensions na :/ Als ik bijvoorbeeld nu de GD extensie (of welke dan ook) wil laden, krijg ik een error ;(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:17
4.0.6 draait hier nog perfect. No need to use 4.1.0

Misschien als MySQL of apache strax weer met updates kom dat ik direct alles ineens doe.

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
freak007: Ik ben er net zlef achter gekomen dat ik onder windows de xslt functies niet meer kan gebruiken, vanwege een wazige reden
Welke reden?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Removed the sablotron extension in favor of the new XSLT extension. (Sterling)
daardoor misschien? of werkt het wel onder linux?

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zoals ik ook al op de meuktracker gereageerd heb:
Ik heb wat nieuws voor jullie allemaal, de versie die jullie nu allemaal aan het leechen zijn als zijnde php-4.1.0 is nog niet klaar. PHP-4.1.0 is nog helemaal niet uit. Vandaag is php-4.1.0RC4 uitgekomen en die wordt nog uitvoerig getest door het PHP Quality Assurance team waar ik ook aan meedeel.

FYI: De versie die jullie nu dus downloaden is nog NIET de final.

• Rense Klinkenberg
Op donderdag 29 november 2001 23:56 schreef marcusk het volgende:
daardoor misschien? of werkt het wel onder linux?
Nee dat is niet het probleem.
Ze hebben idd. de structuur een beetje omgegooid wat betreft xslt support. Je moet php nu nl. ook iets anders configuren voor het compileren:
code:
1
/configure --enable-xslt --with-xslt-sablot

Ook is het gebruik van de verschillende functies iets verandert, vroeger kon je met xslt_process() direct een xsl over een xml gooien. Nu moet je met xslt_create() eerst een xslt handler maken en die geef je vervolgens mee aan xslt_pocess().

het probleem bij mij doet zich echter voor dat xslt_xreate() geen xslt-handle teruggeeft, maar een boolean met de waarde true. Vervolgens gaat xslt_process() dus op z'n bek omdat ie geen geldige handler mee heeft gekregen. Vandaar dat ik nu dus maar weer terug ben naar 4.0.6 :(

• Rense Klinkenberg
Op vrijdag 30 november 2001 01:25 schreef Hans het volgende:
Zoals ik ook al op de meuktracker gereageerd heb:
Mmm, ik heb nog eens in de veschillende sources gekeken, maar er staat nergens een RC vermeldt, terwijl ze dat normaalgesproken er wel bij zetten (* Rense Klinkenberg heeft nl. nog een tijdje een 4.0.xRC2 gedraaid)

edit: het volgende kwam ik net op http://php.weblogs.com tegen:
Latest Warning: seems bugs have been found in this release. The version below is no longer the official 4.1.0. Wait for the php.net announcement!
Dat verklaart een heleboel. hij was dus zo goed als uit, toen op het laatste moment een bug werd ontdekt. Bugje gefixed en nu is die RC4 uit. Moeten we dus nog effe wachten tot deze stable is verklaard.

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
freak007: Ook is het gebruik van de verschillende functies iets verandert, vroeger kon je met xslt_process() direct een xsl over een xml gooien. Nu moet je met xslt_create() eerst een xslt handler maken en die geef je vervolgens mee aan xslt_pocess().
Als deze functies doen wat ik vermoed is dat toch een goede beslissing? Klopt het dat de XSLT nu maar 1 keer ingelezen hoeft te worden en gebruikt kan worden voor meerdere XML files? In Java wordt hetzelfde systeem gebruikt in de JAX API: met een XSLT file maak je eerst een Transformer aan. Deze kan daarna XML files transformeren. Of begrijp ik de wijziging nu helemaal verkeerd? ;)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
mbravenboer: Als deze functies doen wat ik vermoed is dat toch een goede beslissing? Klopt het dat de XSLT nu maar 1 keer ingelezen hoeft te worden en gebruikt kan worden voor meerdere XML files? In Java wordt hetzelfde systeem gebruikt in de JAX API: met een XSLT file maak je eerst een Transformer aan. Deze kan daarna XML files transformeren. Of begrijp ik de wijziging nu helemaal verkeerd? ;)
Hoewel ik in de PHP manual wel de xslt_create() functie vindt (met daarbij de vermelding dat de return handle voor iedere verdere XSL functie nodig is), vertelt dezelfde manual mij bij xslt_process() dat ik een XSL document als string mee moet geven om een XML document te transformeren, van een XSL processor handle hebben ze daar nog nooit gehoord :z

In .NET gaat het overigens vrijwel hetzelfde als in Java. Je maakt een XSL Transformer aan, welke je vervolgens vertelt welk XSL document hij moet gebruiken. Met deze Transformer kun je vervolgens doen wat je wilt :)

Verwijderd

.

• Hans
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 01:41 schreef freak007 het volgende:

[..]

Mmm, ik heb nog eens in de veschillende sources gekeken, maar er staat nergens een RC vermeldt, terwijl ze dat normaalgesproken er wel bij zetten (* Hans heeft nl. nog een tijdje een 4.0.xRC2 gedraaid)

edit: het volgende kwam ik net op http://php.weblogs.com tegen:
[..]

Dat verklaart een heleboel. hij was dus zo goed als uit, toen op het laatste moment een bug werd ontdekt. Bugje gefixed en nu is die RC4 uit. Moeten we dus nog effe wachten tot deze stable is verklaard.
Heh, natuurlijk ben je vrij om me niet te geloven, maar ik ben enigszins betrokken bij het PHP-QA team zoals ik al eerder zei, en ik zeg dus dat dit NIET de officiele release is. Op de een of andere manier is uitgelekt dat php-4.1.0 gereleased zou zijn, en het is ook al op diverse sites verschenen als zijnde de final. Er is niet op het allerlaatste moment een bug gevonden, er wordt op dit moment nog steeds getest, en de RC4 zat gewoon in het testprogramma.

Er wordt nu overwogen om de final maar 4.1.1 te noemen om verwarring te voorkomen.

• Onno
  • Niet online
Goed punt Ronnie_Tober! Of moet ik zeggen, goede punt? :P

• Hans
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 10:54 schreef Onno het volgende:
Goed punt Ronnie_Tober! Of moet ik zeggen, goede punt? :P
Heh ja fuckup van mij, er zat nog een collega ingelogd :/
Pagina: 1