Gf2mx 400 werkt niet met pentium 2 moederbord

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Ik heb een Prolink pixelview geforce 2 mx400 als vervanger van een intel 740 agp kaartje gekocht. Ik heb er drivers bijgekregen van september 2000, dat vond ik al raar. Ik probeer die drivers. Pc start op in 16 kleuren modus en bij videokaart staat onbekent. Ik download de laatste nvidia drivers en probeer die. Weer niks. Pak er versie version 4.12.01.0631 bij. (detonator 6.31?) En de pc start volledig op. Ik hoor het windows opstartgeluid, maar het beeld staat nog op het opstartscherm van windows 98 en het balkje beweegt niet meer. Ik sluit de pc af met alt+f4 en probeer opnieuw. Weer hetzelfde. Wie heeft voor mij de oplossing?

Het moederbord is trouwens een DFI P2XLX/e en er zit een pentium 2-300 in met 64 mb geheugen. Verder zit er een isa faxmodem en een isa geluidskaart in.

HELP! :`(

• arjandijk162
nog ff de link naar de moederbord handleiding:
ftp://ftp.systemaxpc.com/manuals/motherboards/dfi/2xlxe115.pdf

Verwijderd

Heb je al de nieuwste drivers van www.nvidia.com geprobeert en eventuele drivers voor je mobo?

Verwijderd

Install windhoos ff opnieuw...

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 22:17 schreef BeForce256 het volgende:
Install windhoos ff opnieuw...
Je kan IMHO beter eerst een oplossing zoeken die wat minder werk is hoor :)

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
bios defaults laden?

checken of er een IRQ gereserveerd is voor je videokaart (op mijn pc met bx chipset moet ik dat wel doen anders heb ik maar 16 kleurtjes)

A wise man's life is based around fuck you

• arjandijk162
Op donderdag 29 november 2001 22:20 schreef zwelgje2 het volgende:
bios defaults laden?

checken of er een IRQ gereserveerd is voor je videokaart (op mijn pc met bx chipset moet ik dat wel doen anders heb ik maar 16 kleurtjes)
bedankt voor de snelle reacties, ja ik heb de laatste drivers van nvidia geprobeerd, het is een pc van een kennis en het lijkt me geen goed idee om zomaar windows opnieuw te installeren. Dat van die IRQ waar doe ik dat? Bios defaults heb ik al geladen. Kan het zijn dat er een conflict is met die geluidskaart of modem?

• arjandijk162
Iemand?

Verwijderd

In de safe mode opstarten, in configuratiescherm, beeldscherm alle VGA drivers weggooien,

Dan de Standaard VGA kiezen.

Pas als je succesvol gewoon windows hebt opgestart met de standaard VGA driver, en in de safe mode hebt gecontroleerd dat je maar één display driver ziet, die Standaard VGA driver dus, de driver veranderen naar de Geforce drivers.

Je kunt ook nog in de safe mode alle driverbestanden van die Intel kaart opzoeken en weggooien.

Verwijderd

Mobo BIOS al geupdate?

• shlammod
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 23:52

shlammod

dus.... enzo....

Heeft iemand enig idee hoe ik een IRQ kan toekennen aan een AGP kaart, maar die optie staat niet in het BIOS.

Gaat om een ASUS P2B-LS.

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Pagina: 1