Toon posts:

Geluid op Asus A7V266E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon geen geluk dit keer...

nu draait het systeem goed, krijg ik geen geluid.
Er is wel een aansluiting voor sound, in de Bios staat de AC97 op Auto (keuze: auto/disable) maar Win2K herkent niets en laat geen piep horen.....
Begin nu toch mijn vertrouwen in Asus te verliezen.....:r

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:23

Wildfire

Joy to the world!

Nee, je moet on-board PCI audio inschakelen. De A7V266-E heeft géén AC97-audio, net zomin als de A7V266.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:41

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Nee dat heb ik ook gehad bij XP. Dit zijn de verkeerde standaard drivers die XP en waarschijnlijk dus ook 2000 installeerd... je moet gewoon de C-Media drivers die je bij je moederbord hebt gekregen installeren. Dan werkt het wel...

Trouwens, Brian heeft wel een beetje gelijk. De A7V266-E raid versie heeft geen sound.... de noraid dus wel

Verwijderd

Aha dus het is OF raid OF onboard sound?

Ik zit me overigens ook erg af te vragen hoe goed deze onboard sound is. Ik gebruik een eerste generatie sblive op een normale akai stereo met philips boxen, ik vind het prima geluid en er komt voorlopig nog geen home theater set. Is die onboard sound dan net zo goed? Over ac97 ben ik ook best wel te spreken eigenlijk...

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:41

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Bij gebrek aan beter (en vooral aan geld) gebruik ik de onboard sound. Hij is volgens de manual namelijk SBPro compatible :(.
Dus ik zou je SBLive er in laten zitten....

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

dat is niet waar!! ik heb de A7V266-E RAID

die heeft raid onboard EN sound onboard

(heeft ook line in microphone in en digital in onboard)

verder kan je softwarematig instellen 2 speakers/4 speakers/ 5.1 speakers (bass individually)

2 speakers

line out = front speaker out
line in = line in
microphone in = microphone in

OF bijvoorbeeld 5,1

line out = front speaker out
line in = rear speaker out
microphone in = Center, Sub-woofer speaker out

en het bord is :9~ GOOOOOD

GELUID WERKT OVERIGENS PAS NA HET INSTALLEREN VAN DE ASUS CD DIE BIJ HET MOBO ZIT

• Duim
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 05:57

Duim

Thumbs up!

Help! ik heb ook de Asus 7v266-e (bravo!) maar ik krijg dat geluid ook niet aan de praat. Wie helpt mij?
Ik draai nu win XP maar kan op Asus.com geen goeie drivers vinden.

Alvast bedankt!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:00

IvoB

Prutst er rustig op los

heeft die niet zo'n CMI onboard? Kijk dan op http://www.cmedia.com.tw/

Verwijderd

hmm... die onboard doet het bij mij stukken beter dan de PCI128 van creative.... alleen hij springt steeds terug kwa boxinstellingen.... onder advanced control van de c-media mixer kan je hem idd op bv 4 boxen, bass indiv of 5.1 zetten, maar als ik voor 4 speakers bass indiv kies, en ik kijk via sound en multimedia (win2000) dan staat alles onder hardware eigenschappen vrolijk op quadrophonic speakers ipv surround.... das wel jammer, maar ja... kan niet alles hebbeb geloof ik... ;)

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

XP "vindt" online de nieuwe beter drivers, werkt perfect, en inderdaad Sound en Raid!!!

• Duim

Duim

Thumbs up!

Ik heb nu het volgende in de device manager staan:
bij sound, video and gamecontrollers:
-audio codecs
-CMI8738/C3DX PCI Audio device
-Legacy Audio drivers
en nog 3 andere niet van belang zijnde
De CMI8738/... heb ik disabled want zodra ik ze enable: blauw scherm!! echt!(die drivers rechtstreeks bij c-media gehaald!)
Ik heb nog geen niets gehoord, de play button in de "sounds and audio devices properties" zijn namelijk nogsteeds grijs, kan er dus niet op drukken, er is dus nog steeds geen audio device geinstalleerd...

• Duim

Duim

Thumbs up!

ok morgen zal ik de (eventuele) reacties lezen

• Duim

Duim

Thumbs up!

JA! voormekaar! Bedankt voor jullie hulp.
Voor andere mensen met dezelfde problemen: let op de kleine lettertjes in de Bios:advanced en verder..
Pagina: 1