Toon posts:

Configureren NAT op Alcatel (Expert Mode)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende verhalen gelezen en geprobeerd
van sateh.com en bruring.com over het configureren van
NAT zodra de modem getweakt is.

In de nat bindlist zie ik IRC 6667 helper staan
en zelf maak ik een static NAT rule aan:

create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:6667 outside_addr=0.0.0.0:6667
save

met of zonder deze commandos werkt normaal IRCen wel
en gewoon webbrowsen.

Maar ik kan geen ICQ, niet ftpen (ook geen passive), en irc fserve aan de praat krijgen.

Ik heb ook defserver addr=10.0.0.150 geconfigureerd staan, maar ook dat helpt niets.

Kan iemand duidelijk uitleggen wat en hoe ik die NAT rules moet aanmaken ?! of wat ik nog meer moet instellen.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Kijk hier eens:

[topic=325723/1/600]

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02-2025
Ik heb ook defserver addr=10.0.0.150 geconfigureerd staan, maar ook dat helpt niets.
defserver addr moet volgens mij je eigenlijke IP adres zijn. Dus het IP wat je van je provider hebt gekregen. Dan worden volgens mij alle poorten doorgestuurd.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 23:42 schreef Tigertje het volgende:
defserver addr moet volgens mij je eigenlijke IP adres zijn. Dus het IP wat je van je provider hebt gekregen. Dan worden volgens mij alle poorten doorgestuurd.
De def-server is het interne adres waar alles def(ault) naar wordt doorgestuurd, als je daar je externe IP invult wordt alles dus van je externe IP naar je externe IP doorgelust en kom je er niet :P

Defserver moet het interne IP zijn van de computer waar je het gros van de poorten heen wil sturen, voor de rest kun je een uitzondering maken door een apparte poort te mappen.

• Tigertje
Ik heb dat inmiddels ook begrepen ja. Overigens doet ie het wel goed hoor. Met extern IP dus. Wat ik inderdaad niet kan is een server opzetten.
Maar als ik aangeef dat ik alles door wil mappen naar een van de interne pc's wat gebeurt er dan met de andere pc's? Houden die hetzelfde (als wat ik nu heb) of worden die dan uitgeschakeld?

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
je hoeft helemaal geen default server aan te zetten.

Je mapt alleen de poorten die nodig zijn (21 als je een ftp server draait 80 voor een webserver etc.) voor IRC ICQ messenger etc hoef je GEEN poorten te mappen want alleen inkomende verbindingen moeten worden genat (van extern IP naar intern IP)

Dus je Def server is ALTTIJD een intern IP! (als je het aanzet, maar ik zie er het nut niet van in)

Als je niet kunt FTP kun je ook een port toewijzen aan een applicatie, nadat ik dat had gedaan kon ik zelfs ftp-en zonder passive mode!

Telnet naar je modem
>NAT
bind
FTP
21
save
exit

succes

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Tigertje
Alles goed en wel. Maar ik wil alle poorten naar een PC doorsluizen. Maar ik wil ook dat de andere PC's kunnen blijven internetten. Hoe doe ik dat dan?

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
internetten is een connectie naar buiten dus daar hoef je geen porten voor te mappen...

stel het ip van het modem in als gateway + de DNS servers van je ISP en voila....

NAT is alleen voor inkomend verkeer, niet voor uitgaand verkeer

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Pagina: 1